Skocz do zawartości

Dorabiane panewki raz jeszcze....


Barnaby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Otworz prawa pokrywke gdzie masz impulsatory/przerywacze? - w gs400?. Pod płytka impulsatorów jest wkręcony czujnik cisnienia oleju. Wyglada identycznie jak samochodowe.

 

Nie masz lampki ciśnienia oleju?

 

 

Tyle ze ja takowego wlasnie nie mam. Ani w GS ani w DR. Jakies inne opcje istnieją?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barnaby, a ktory silnik teraz masz rozlozony ?

Pisales, ze po remoncie z dorabianymi panewkami nie masz teraz zadnych kolopotow ?

Jesli chodzi o pompe, to zwykle jest to pompa, albo zespol pomp zembatych, lub uzywajacych rotorow i ich zuzycie mierzy sie sprawdzajac luz miedzy rotorami i miedzy rotorem a korpusem.

To samo z pompami zebatymi gdzie przede wszystkim usuwa sie zuzycie plyty czolowej do kol zebatych i mierzy luzy miedzyzebne.

W maszynach z walami na lozyskach pompa nie wytwarza wysokiego cisnienia, ale ma za zadanie przepompowac duza ilosc oleju, w sprzetach z walami na panewkach oczywiscie wazne jest utrzymanie wlasciwego cisnienia.

W przypadku Greedo bym sie pompa nie przejmowal, w przypadku Barnabego jak najbardziej dokopal bym sie do danych z serwisowki na temat pompy i pomierzyl ja.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, przecież napisałem, że CB 900. i nie miałem kłopotów, dopóki nie obróciła mi się panewka :biggrin:

rozumiem, że wartości luzów międzyzębnych znajdę w serwisówce. czy może są jakieś ustalone wartości? i czy pompę można regenerować, czy trzeba po prostu wymienić?

Edytowane przez Barnaby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos czarno to widze ze pomierzysz sobie luzy miedzyzebne, luz pomiedzy wierzcholkami zebow a obudowa plus luz poosiowy trybow (wg mnie te dwie rzeczy sa najwazniejsze) i w ten sposob ocenisz czy pompa jest sprawna czy nie. To sa bardzo precyzyjne urzadzenia - szczegolnie jezeli jest to silnik japonskiej szlifierki. Jezeli masz uzasadnione podejrzenie (cos sie dostalo do srodka, przejechane sporo) to lepiej od razu ja wymien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie CB900 ma standardową pompę oleju jaką spotykamy w wielu japończykach.

Wystarczy ją rozebrać i sprawdzić boczne pokrywy czy nie mają rys oraz czoło zębów pompy które w sprawnej też nie powinno mieć żadnych ubytków a czoło każdego zęba powinno być wypolerowane jak dupcia.

U Barnaby sprawa jest bardzo prosta bo posypała się panewka i pompa na pewno zassała cząsteczki tej starej panewki i raczej nadaje się na karmę dla psów. trzeba poszukać innej pompy niekoniecznie nowej ale nie porysowanej a problem sam się usunie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Barnaby sprawa jest bardzo prosta bo posypała się panewka i pompa na pewno zassała cząsteczki tej starej panewki i raczej nadaje się na karmę dla psów. trzeba poszukać innej pompy niekoniecznie nowej ale nie porysowanej a problem sam się usunie.

tiaaaa, łatwo powiedzieć. weź kup używaną..... ale sprawdzałem pompę, nie jest porysowana, zęby o których mówisz są bez śladów zarysowań. dziś pomierzę ją jeszcze.

a swoją drogą, to sitko na smoku nie chroni pompy przed właśnie takimi opiłkami?

Edytowane przez Barnaby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jeden NIE DA SIĘ DOBRZE PODROBIĆ JAPOŃCÓW.

po prostu myślisz innymi kategoriami. Podczas produkcji nie ma mowy o owalu czy stożku TO NIE TE TECHNOLOGIE.

A pomiar z dokładnością do jednej dziesięciotysięcznej jest u nich standardem podczas produkcji już od wielu lat.

Co prawda jesteśmy już przy układzie smarowania (w tym smalcem), a nie przy układzie korbowo-tłokowym i dokładności wykonania czopów wału i panewek, ale właśnie przyszło mi do głowy, że myk polega na tym iż nie znamy jednostki owej jednej dziesięciotysięcznej. Dokładność 0,0001 jest możliwa i być może stosowana w fabrykach Hondy, tyle że w USA gdzie obowiązuje calowy system miar. W takim przypadku tolerancja wykonania elementów mieści się w granicach rozsądku i co ważniejsze w granicach osiągalnych technologii.

Pozdrawiam

PZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tiaaaa, łatwo powiedzieć. weź kup używaną..... ale sprawdzałem pompę, nie jest porysowana, zęby o których mówisz są bez śladów zarysowań. dziś pomierzę ją jeszcze.

a swoją drogą, to sitko na smoku nie chroni pompy przed właśnie takimi opiłkami?

Tylko przed tymi bardzo dużymi a reszta syfu jest przerabiana przez pompę na drobne.

Jedyny sposób na sprawdzenie pompy to po zamontowaniu zalać silnik olejem i odpalić przy podłączonym manometrze do magistrali olejowej,

WAŻNE: przed poskładaniem pompy wskazane jest posmarowanie części wewnętrznych smarem stałym dobrej firmy aby podczas uruchomienia zabrała od razu olej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...