Stan Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 z tego co mi sie zawsze wydawalo to jak sie pusci na mniejszych obrotach to ze sie mniej bedzie zuzywac, bo nie bedzie tak wysilone, oczywiscie przy zalozeniu ze jest odpowiednie smarowanie itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 I to były sensowne odpowiedzi a panewek nad wymiarowych nie ma (z nielicznymi wyjątkami) Jakie chcesz i ile chcesz >>> panewki do każdego rodzaju silnika >>> tylko powiedz ile tego chcesz????i nie mów że się tego nie robi !!!!! Panie wszechwiedzacy mechaniku . SIEMA>>> Tak oczywiscie masz racje że jest wiele zależnosci >>> ale jak ktoś pisze ze przy małej prędkosci obrotowej silnika nie występuje tzw film olejowy to mi się nóż w kieszeni otwiera !!!! A tymbardziej jak ktoś >> nie będę mówił kto >> poruwnuje silnik f 126p który pamięta Bieruta do silników nowszej konstrukcji mających po cztery zaworki , zmienne fazy rozrządu itp. to chyba ten koleś cierpi na przerost formy nad treścią >>> bez urazy dla tego kolesia >>> Pozdro!!!!!!Prowokator czy idiota?Chcesz kolego wciągnąć mnie w durną sprzeczkę albo zjadłeś kwaśne jabłuszko i chcesz się tera odgryźć.Porównuje się tek pisze inżynierze od siedmiu boleści.I nie pisz o czasach bieruta bandyty bo Cię wtedy jeszcze tatowe plemniki w planie nie miały.W tamtych czasach w drogowych wyścigach goniły w naszym kraju motocykle NOTRON MANX 500cc o mocy ponad 50 KM z jednego cylindra a Włosi ścigali się na ośmio cylindrowych Moto Guzzi.Przyjmij do wiadomości, że przy małych prędkościach obrotowych NIE występuje film olejowy czy Ci się to podoba czy nie. Poczytaj a później zabieraj głos w dyskusji.A propos czterech zaworów na cylinder - pierwszy silnik w tym układzie powstał w 1907 roku. siema >>> jeśli idiota to nie sięgający twojemu idiotyzmowi nawet do pięt >>>> więc zostań lepiej przy prowokator >>> Wiemy obaj tzn. ty dziadku i ja jak romawiać z potencjalnym klientem żeby jego sprzęt szybko znalazł się na naszym warsztacie. Twoja wiedza na temat motocyki jest imponująca ( zastanawiam się tylko czy rzeczywiście jesteś taki kozak za jakiego się uważasz) Ja i ludzie z którymi współpracuje jesteśmy w stanie naprawic , zregenerować lub dorobić każdą częsć silnika >>>złożyć i udzielić gwarancji na to ze bedzie działał !!!!!!! Moze kiedys dojdziesz do takiego poziomu jeśli życia ci wystarczy. Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów zawodowych . z tego co mi sie zawsze wydawalo to jak sie pusci na mniejszych obrotach to ze sie mniej bedzie zuzywac, bo nie bedzie tak wysilone, oczywiscie przy zalozeniu ze jest odpowiednie smarowanie itp I masz rację kolego >> pomijając skrajne odpuszczenie i skrajne zarzynanie >> to nic złego stac sie nie powinno i tak jak już ktoś na tym forum napisał "posłuchaj co silnik do ciebie gada" >>>jeśli będziesz słyszał to zapewniam Ciebie ze nic złego się nie stanie. Pozdrawiam czy jazda samochodem na 5 biegu z predkosciami powiedzmy rzedu 60 na godzine, czyli ciutke gazu, auto nie szarpie, po prostej drodze, [nie mowie tutaj o jezdzie pod gore] - powoduje ze na tlok dziala ogromna sila i zamiast chodzic pionowo , ociera sie jakby, owalizuje minimalnie ?czy tak samo w motorze ?mowie tu o motorach dostosowanych raczej do malych niskich obrotow - crusierach , chopperach czy jezeli jedziemy wlasnie na 4 biegu powiedzmy 50 silnik ma ogromny moment, motor nie szarpie, nie jedziemy pod gore tylko po prostej drodze, nie odkrecamy gwaltowanie... to wtedy nie ma filmu olejowego ? , nastepuje znaczne zuzycie czesci ? Siema>> nic złego stać się nie ma prawa >>>ani nie zabijesz tym panewek ani nie zniszczysz tłoka >>> jeśli silnik nie powie ci że trzeba mu zredukować i dać ognia to możesz tak jechać nawet na sam koniec swiata . Jest jeszcze druga opcja >>>dawaj mu w du..... na max obrotach to mechanicy nie stracą pracy zbyt szybko !!!!! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 napisze jeszcze jeden ciekawy przykład;) dziś kolega przywiuzł mi do domu spreżarke od jelccza która była włozona do domowego kompresora. Na tabliczce zanamionowej napisane ze najlepsza praca zaczyna sie od 1450obr/min on ustawił tak przęłozenia ze kreciła sie 900obr/min. Z warstwy ślizgowej nie zostałą nawet miazga, wsyszystko wygrzane do metalu.Czy ta sprężarka nie miała przypadkiem smarowania ciśnieniowego z silnika w tym Jelczu? nie nie smarowanie było odpowiednie Zalany był castrol 15W40. Zalanie nawet najlepszego oleju do wnętrza sprężarki nie załatwi sprawy, bo olej sam nie wskoczy między panewkę a wał.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 sprezarka nie ma smarowania cisnieniowego. Ja też moge dorobić kazda czesc, pytanie czy ma ona byc wykona z technolgia wysoka czy niska w jakiej dokłądnosci i o jakim stopie. Czesto zdaza sie tak ze dorobienie pojedyńczej panewki moze przekroczyć koszt oryginalnych. Miara kozactwa nie jest dorobienie czegos tak zeby chodziło a tak zeby było dobre! Odpale silnik i bez panewek... nawet bedzie to chodziło:P Niewiem jak was ale ja juz po 3 latach technikum wiem ze silnik nie moze pracowac na zbyt niskich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 Daro 36: Jakie chcesz i ile chcesz >>> panewki do każdego rodzaju silnika >>> tylko powiedz ile tego chcesz????i nie mów że się tego nie robi !!!!! Panie wszechwiedzacy mechaniku . Czy posiadasz panewki głowne do mojej Kawy? Szukam, szukam i nie mogę znaleźdz, jakie ceny, potrzebuję na drugi wymiar naprawczy. Obdzwonłem sklepy, serwisy i dystrybutora. Ja i ludzie z którymi współpracuje jesteśmy w stanie naprawic , zregenerować lub dorobić każdą częsć silnika >>>złożyć i udzielić gwarancji na to ze bedzie działał !!!!!!! Takich mądrali jest sporo, ale co do czego to wymiekają. Z gówna znaczy sie bat też lepicie? Nie wieże w te Wasze fiku miku i częśc jest zregenerowana, fabryki dochodzą do róznych technologii kilka - naście lat, a Wy niby takie spece pewie w kilka minut. Znacie cała obróbkę mechaniczna, cieplną, cieplno-chemiczną? Czy na łatwizne idziecie i tylko na pałe robicie by było po prostu i działało. A co to za ludzie, opowiedz proszę, pewnie wiekoszść to zwykli teoretycy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 (edytowane) tak mi sie przypomnialo..czy przy jezdzie ze zbyt niskimi obrotami nie obrywaja tez swoznie tlokowe i nie twora sie ludzy miedzy tlokiem a swozniem? btw.temat kozacki..gdybym nie mial teraz sesji, to bym go pewnie nie przeczytal do konca :) Edytowane 17 Czerwca 2007 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 tak mi sie przypomnialo..czy przy jezdzie ze zbyt niskimi obrotami nie obrywaja tez swoznie tlokowe i nie twora sie ludzy miedzy tlokiem a swozniem? btw.temat kozacki..gdybym nie mial teraz sesji, to bym go pewnie nie przeczytal do konca ;) Też tak myślę- proponuję go przykleić. Nie widziałem jeszcze tematu w mechanice, gdzie jest ponad 100 odpowiedzi i ok. 2500 wyświetleń.Do tego stale dochodzą nowe wypowiedzi :) Podzro. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 no i czego spamujesz dark rider?jak Twoj post nic nie wnosi do tematu, to nic nie pisz :lalag: :) :biggrin: malo z krzesla nie spadlem jak czytalem niektore posty :flesje: Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 no i czego spamujesz dark rider?jak Twoj post nic nie wnosi do tematu, to nic nie pisz :icon_mrgreen: :) :icon_mrgreen: malo z krzesla nie spadlem jak czytalem niektore posty :buttrock: :wink: :wink: :wink: Po stu-kilkunastu odpowiedziach do tematu zostało chyba wniesione wszystko co się tylko dało :) Co najważniejsze- znam już odpowiedź na zadane pytanie (tak mi się przynajmniej wydaję :rolleyes: ) Pozdro :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Jakie chcesz i ile chcesz >>> panewki do każdego rodzaju silnika >>> tylko powiedz ile tego chcesz????i nie mów że się tego nie robi !!!!! Panie wszechwiedzacy mechaniku . Tak napisał Daro36 ale nadal nie odpowiedział na zamówienie LUKASSa. Ostatni raz piszę w tym temacie że panewek nadwymiarowych nie ma i wałów japończyków się nie szlifuje a jeżeli to robisz to jesteś zwykłym naciągaczem i prędzej czy później ktoś z oszukanych Cię wykastruje. Wprowadzasz bucu zamęt na forum i wprowadzasz młodych motocyklistów w błąd. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Jakie chcesz i ile chcesz >>> panewki do każdego rodzaju silnika >>> tylko powiedz ile tego chcesz????i nie mów że się tego nie robi !!!!! Panie wszechwiedzacy mechaniku . Tak napisał Daro36 ale nadal nie odpowiedział na zamówienie LUKASSa. Ostatni raz piszę w tym temacie że panewek nadwymiarowych nie ma i wałów japończyków się nie szlifuje a jeżeli to robisz to jesteś zwykłym naciągaczem i prędzej czy później ktoś z oszukanych Cię wykastruje. Wprowadzasz bucu zamęt na forum i wprowadzasz młodych motocyklistów w błąd.Co do nadwymiarowych panewek do Japońców to SĄ TAKIE.Mój GSX 750 1982r . Obróciło mi panewkę na jednym korbowodzie. Zamówiłem orginalną panewkę na 1 szlif. Są dwa. Wał przeszlifowany otwór w korbowadzie poprawiony motocykl złożony i jeździ. I nie mówcie mi że mnie oszukali w serwisie bo jako pracownik takowego wiem co sam zamawiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Pisałem kolego że są wyjątki a do takich należy m.inn. Stary GSX i GS500. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Pisałem kolego że są wyjątki a do takich należy m.inn. Stary GSX i GS500.A to nie doczytałem :bigrazz: długi temat się zrobił :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 i dalej by mozna ciągnać:icon_mrgreen: Podejzewam jednak ze zaczoł by niebezpiecznie zbaczac z kursu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 nie nie smarowanie było odpowiednie Zalany był castrol 15W40. Czy ta sprężarka nie miała przypadkiem smarowania ciśnieniowego z silnika w tym Jelczu?Zalanie nawet najlepszego oleju do wnętrza sprężarki nie załatwi sprawy, bo olej sam nie wskoczy między panewkę a wał.Pozdrawiam. Jezeli mowa faktycznie o jelczowskiej sprezarce (dwa cylyndry, korbowody na panewkach) to jednak wlasciciel zapomnial o smarowaniu ... Proponuje zmienic sprezarke na taka w ktorej korbowod jest na lozysku tocznym (sprezarki te maja zwykle wlasne miski olejowe i oryginalnie jest tam stosowane smarowanie rozbryzgowe). Co prawda takie sprezarki bardzo rzadko spotkac, ale byly stosowane np w Starze, badz tez ciagnikach rolniczych. PS. Tlokowa sprezarka powietrza to raczej kiepski przyklad w tym temacie, mimo ze troszeczke wspolnego z silnikiem spalinowym ma. PS2. Uwierz mi ze te 900obr/min nie maja nic wspolnego z jej awaria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.