Skocz do zawartości

Jazda na niskich obrotach...


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy posiadasz panewki głowne do mojej Kawy? Szukam, szukam i nie mogę znaleźdz, jakie ceny, potrzebuję na drugi wymiar naprawczy. Obdzwonłem sklepy, serwisy i dystrybutora.

Takich mądrali jest sporo, ale co do czego to wymiekają. Z gówna znaczy sie bat też lepicie? Nie wieże w te Wasze fiku miku i częśc jest zregenerowana, fabryki dochodzą do róznych technologii kilka - naście lat, a Wy niby takie spece pewie w kilka minut. Znacie cała obróbkę mechaniczna, cieplną, cieplno-chemiczną? Czy na łatwizne idziecie i tylko na pałe robicie by było po prostu i działało. A co to za ludzie, opowiedz proszę, pewnie wiekoszść to zwykli teoretycy.

 

 

Chłopcze albo potrzebujesz pomocy >>albo próbujesz obrazić ? Jesli naprawde potrzebujesz pomocy to odezwij się na mojego maila i zostaw namiary do siebie . Skontaktuje się z Toba i naprawie twój motor a co najważniesze udzielę na to gwarancji . Ludzie których próbujesz obrażać są jednymi z najlepszych fachowców w swoich dziedzinach . Jeśli sie boisz to życzę dalszych sukcesów w poszukiwaniu nieistniejących panewek nadwymiarowych do wiekszości motocykli. Pozdrawiam

 

Jakie chcesz i ile chcesz >>> panewki do każdego rodzaju silnika >>> tylko powiedz ile tego chcesz????

i nie mów że się tego nie robi !!!!! Panie wszechwiedzacy mechaniku .

 

Tak napisał Daro36 ale nadal nie odpowiedział na zamówienie LUKASSa.

Ostatni raz piszę w tym temacie że panewek nadwymiarowych nie ma i wałów japończyków się nie szlifuje a jeżeli to robisz to jesteś zwykłym naciągaczem i prędzej czy później ktoś z oszukanych Cię wykastruje.

 

Wprowadzasz bucu zamęt na forum i wprowadzasz młodych motocyklistów w błąd.

 

 

Panie Piotrze >>>jednak jest Pan gawędziazem >>> Tak wiem że Japończycy nie przewiduja szlifowania wałów ( a jest to spowodowane tym że czopy wałów w moto japońskich są bardzo płytko utwardzane ) . Jak zapewne wiesz (a jeśli nie wiesz to własnie zostałeś oswiecony ) można to zrobić !!!! tylko ty baranie tego zrobic nie potrafisz >>>> a tak na marginesie >>> kupiłem moto na którym ty postawiłes krzyżyk (naprawiłem go i chodzi jak zegarek) w sumie to powinienem Ci podziękować bo kupiłem go za mniej niż połowę ceny . Pozdrawiam cię i życzę dalszych sukcesów w pracy zawodowej :)

 

Co do rodzaju smarowania to wystepuja trzy rozne rodzaje :

 

Hydrodynamiczne - polega na samoistnym tworzeniu sie wyporu hydrodynamicznego (warstewka smarna) pod wplywem ruchu wzajemnego powierzchni tracych , czyli wystarczy tylko podac olej bez cisnienia

 

Hydrostatyczne - olej jest podawany pod cisnieniem tworzac wypor hydrodynamiczny w powierzchaniach tracych

 

smarowanie elastodynamiczne - podobnie jak smarowanie hydrodynamiczne tylko stosuje sie dodatkowo szczeliny smarowe poprostu otwrki z olejem w panewce

 

Piotrze bardziej pasowalo by okreslenie tarcia na niskich obrotach ( mieszane lub w skrajnych przypadkach suche) a podczas pracy na normalnych obrotach tarcie plynne, film olejowy zawzsze wystepuje tylko moze byc niewystarczajacy do oddzielenie warstw tracych i dlatego dochodzi do uszkodzenia panewek. Tylko aby doszdlo faktycznie do zerwania tego filmu olejowego musi sie zlozyc kilka czynnikow : slaby olej , niska predkosc obrotowa i duze obciazenia , ewentualna slaba wydajnosc pompy

 

 

Witam >>>wiesz moze sprawdzimy Twoją teorię w praktyce ? Wymontuj w swoim moto pompę olejową i zobaczymy czy nic się nie stanie >>> to może być ciekawe doświadczenie >>Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie powinnismy dojsc do jakiegos jednego koncowego wniosku

 

wiem bo czesto czytam wypowiedzi Pana Piotra ze jest specem w technice motocyklowej,

 

chcialem tylko zapytac czy nawet kiedy jedziemy te 50 na godzine na 4 biegu powiedzmy , po rownej drodze, nie pod gore, motor nic nie szarpie ani z jego pracy nie mozna wysluchac zadnego niepokojacego dzwieku, to wtedy jednak tez go nieswiadomie przeciazamy ? , nalezy jednak jezdzic tak na pol manetki odkreconej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się nam temacik rozkręcił a początki były takie niewinne :icon_question:

Fakty są takie, że jak się jeździ to się zużywa a od sposobu jazdy zależy czy czybciej, czy trochę wolniej (pomijam katowanie) a i tak dbanie o olej i filtry ma chyba największe znaczenie :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mnie uczono... to wały azotowane mozna szlifowac i ponownie utwardzac jesli zeszlifuje sie cała warstewke utwardzenia(w praktyce jednak wyglada to tak ze taki zabieg słabo sie opłaca, pozatym ponowne azotowanie osłabia konstrukcje wału).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie!

 

Odzywki typu - baranie itp....?

 

Poziom przedszkola. Gratulacje. :icon_rolleyes:

Ten temat powinien zostać zamkniety!

Niektórym chyba zbytnio ciśnienie sie podniosło.

 

Pozdrawiam

 

 

Zgadzam się z Tobą ale to nie ja pierwszy zacząłem używać obraźliwych słów >>>Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórym chyba zbytnio ciśnienie sie podniosło.

 

No bo tylko przy właściwym ciśnieniu olej sie dostaje pod panewkę, i ........ i tak dalej. ;)

 

A poza tym wysokie cisnienie powoduje udar mózgu.

 

Ludzie! Taki prosty temat! Słuchaj moto jak gada to i cię nie zawiedzie! A czy się będzie zużywać 1% bardziej czy mniej....

No proszę, przyznajcie się - ile lat jeździliście najdłużej na jednym moto?

 

Ta dyskusja (w tej chwili) nie ma już większego sensu.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mnie uczono... to wały azotowane mozna szlifowac i ponownie utwardzac jesli zeszlifuje sie cała warstewke utwardzenia(w praktyce jednak wyglada to tak ze taki zabieg słabo sie opłaca, pozatym ponowne azotowanie osłabia konstrukcje wału).

 

 

 

Witam >>> widzę że wiesz coskolwiek na temat napraw wałów korbowych >>> poniekad masz racje z tym ze nie do końca i zabieg ten wcale nie jest drogą imprezą ja ci sie wydaje >>> oczywiscie że bywają wały tak zakatowane że nic nie mozna z nimi zrobić ale są to wyjatki. Możesz mi wierzyć że bardzo dużo silników >>pływa lata lub jeździ po naszym kraju <<< mimo że miały regenerowane wały korbowe lub rorządy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze >>>jednak jest Pan gawędziazem >>> Tak wiem że Japończycy nie przewiduja szlifowania wałów ( a jest to spowodowane tym że czopy wałów w moto japońskich są bardzo płytko utwardzane ) .

 

Jesteś tego pewien że utwardzają ? czy tylko tak sobie przypuszczasz ?

Zmierz twardość oryginalnego czopu wału japońca i podaj na forum wynik.

I jeszcze jedno interesuje mnie z jaką dokładnością robisz te panewki bo o materiał nie śmiem już pytać.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze >>>jednak jest Pan gawędziazem >>> Tak wiem że Japończycy nie przewiduja szlifowania wałów ( a jest to spowodowane tym że czopy wałów w moto japońskich są bardzo płytko utwardzane ) .

 

Jesteś tego pewien że utwardzają ? czy tylko tak sobie przypuszczasz ?

Zmierz twardość oryginalnego czopu wału japońca i podaj na forum wynik.

I jeszcze jedno interesuje mnie z jaką dokładnością robisz te panewki bo o materiał nie śmiem już pytać.

 

 

 

Piotr możemy rzeczowo porozmawiać ale nie obrażajmy się wzajemnie >>> Powiem ci jaką twardosć ma czop korby silnik rotax używanym w sea doo xp z pomiarów wynika ze ma ok 65 rokfeli . Jeśli chodzi o panewki to robione są z najwyższej jakości komponentów i gwarantuje ze jakosciowo nie ustępuja wiele orginalnym . Na każdą naprawe udzielam gwarancji i myślę że mógłbys kiedys spróbować naprawić jakiś nie do naprawienia silnik właśnie u mnie >>moze wtedy zmienisz zdanie >>> Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sęk że ROTAX to nie japończyk a skośnookie nie utwardzają czopów wału bo to dodatkowo zwiększa koszty a jest zbyteczne . Dlatego ich pompy olejowe podają w granicach 5-7 atm czego nie wytrzymują europejskie panewki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sęk że ROTAX to nie japończyk a skośnookie nie utwardzają czopów wału bo to dodatkowo zwiększa koszty a jest zbyteczne . Dlatego ich pompy olejowe podają w granicach 5-7 atm czego nie wytrzymują europejskie panewki.

 

 

Piotr >> sprawdzę dokładnie ten temat >>> sprawdze też twardość czopów wału w mojej Kawie bo mam ja w proszku z wyjętymi bebechami >>> i wtedy odpowiem ci jasno i zwięźle na twoje pytania >>> Zastanawia mnie tylko jedna rzecz a mianowicie surowy wał bez obróbki cieplnej jest miekki ok 35 hrc ( może trochę więcej ) . jestem więcej niż pewny ze czopy tych wałów sa poddawane jakiemuś procesowi utwardzania lub napylany jest na nie jakis twardszy materiał do przynajmniej 55/60 hrc. Będę to wszystko wiedział jak tylko pomierze twardość czopów wału w swoim moto. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki wrócimy do tematu.

Angole sami robią lżejsze wały do superbików i też ich nie utwardzają chociaż toczone z jednego kutego kloca potrafią czasami się ukręcać ale ich stać na nowe bloki silników.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie powinnismy dojsc do jakiegos jednego koncowego wniosku

 

 

Będąc w pracy. Montując po raz kolejny sterte kabli do Volvo myślałem nad tym wszytskim.

 

W sumiue to nie pompa decyduje ile ciśnienia dać na panewki. Tam jest jakiś zawór ze sprężyną. Normalnie jest zamknięty. Powyżej jakiegoś ciśnienia upuszcza ciśnienie z układu. Bo pompa działa liniowo? Na max obrotach silnika bu wszystko wywaliło?

 

Czyli może sie okazać ze w wielu silnikach jest różnie. Może pompa dawać kupe ciśnienia od wolnych obrotow a w wyższych partiach zawór odcina zawysokie ciśnienie... Czyli treba by zabrać i wkręcić coś w blok do zmierzenia ciśnienia w danym motocyklu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...