Piotrusgsx Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 No dobra, ok. Odrdzewić się da, bo na to jest kilka sposobów.Problem jest, jak go zabezpieczyć przed ponownym rdzewieniem. Nie chodzi mi tu o metodę pełnego baku. Jest specjalna fabra odporna na paliwo, używają ją często w zakładach restaurujących stare pojazdy, niestety wyleciała mi z głowy jej nazwa... P.S. Już wiem - Kreem Rot :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CiasnyBaniak Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Nobla temu co taką farbą i pędzlem pomaluje bak wewnątrz. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Nobla temu co taką farbą i pędzlem pomaluje bak wewnątrz. :) Są inne techniki : http://www.ammon-technik.de/Kreemrot.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Witam wszystkich. Kiedyś wyczytałem na forum jak czyścić bak, więc zgornie z tym co było napisane zostawiłem 5l benzyny, wrzuciłem 40 nakrętek w przez kilka dni trzęsłem nim. Po tym zabiegu wylałem wszystko i przepłukałem go kilka razy, aż przestał wypływać brud. No i teraz zostrawiłem go do wyschnięcia tylko nie wiem, czy mogę zostawić na zimę ten bak niezalany w suchym i ciepłym miejscu czy może zalać go bęzyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 (edytowane) oczywiscie, ze zalac bak po korek benzyna Edytowane 6 Grudnia 2006 przez skoal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 A jak można go zabezpieczyć inaczej. Np. specjalna farba, żywica odporna na benzynę, a może ktoś ma inny patent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragip Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 autentycznie w baku jest sporo brudu? jak dokładnie z tymi nakrętkami w srodku? bo jakos mnie to nie przekonuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 (edytowane) autentycznie w baku jest sporo brudu? jak dokładnie z tymi nakrętkami w srodku? bo jakos mnie to nie przekonujePodaje sposob Błażeja z forum (cytuje): "Zbiornik najlepiej wyczyścić za pomocą kota.Koty lubią ryby wędzone i walerianę. Tak więc zaopatrujemy się w jeden z tych specyfików, a następnie walerianę wlewamy do środka, a rybę drobimy i też do środka. Następnie kilkoma ruchami rozprowadzamy po ściankach wewnętrznych zbiornika. Po cym wpuszczamy do środka głodnego kota. Kot jest posiadaczem szorstkiego języka i w trakcie wylizywania zbiornika z waleriany, czy też rybki, wyczyści nam dokładnie jego ścianki. Jedynym problemem może być wyjęcie kota na zewnątrz. Fragmentacja kota jest uważana za błąd w sztuce." Jesli was sposob na kota nie przekonuje to... polecam ten link w ktorym znajdziecie wszystkie sposoby... kot Błażeja tez tam jest...http://forum.motocyklistow.pl/Czyszczenie-...ach-t58355.html A to inny link w ktorym jest zaproponowany odrdzewiacz+nakretki... fomfer dzieki ze przypomniales... http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=odrdzewiacz Edytowane 6 Grudnia 2006 przez skoal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fomfer Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 była mowa o takim czyszczeniu ale po napełnieniu odrdzewiaczem + nakrętki, ew gwoździki, benzyna i nakrętki raczej oczekiwanego efektu nie dadzą.malowanie bym odradzał, gdyż farba moze odchodzic i zatykać dysze gaźników itp.co do zimowania, to jak bedzie on zamontowany na moto to najlepiej go zalać po korek, jeśli z osobna to w ciepłym miejscu(czyt. warunki pokojowe) i z raczej odkręconym korkiem, gdzie nie ma wachania temperatury +/- co spowodowałoby skraplanie się wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 (edytowane) Jeżeli do szorowania baku użyjemy gwoździ, śrub, tłuczonego szkła, to wszystko okej, ale nie z benzyną!Bo to grozi obcięciem jajek w razie wybuchu oparów benzyny na skutek skrzesanej iskierki, jeżeli mamy zamiar machać to ręcznie...Woda + tłuczone szkło, nakrętki, żwir. Następnie zawijamy bak w stary waciak i wkładamy do betoniarki. Właczączamy na dwie godziny i mamy bak lśniący wewnątrz. Co do zabezpieczania, to lepiej wszystko wypłukać wodą z płynem do naczyń i następnie wysuszyć na kaloryferze, a potem zamontować w motocyklu i zalać pod korek paliwem.Są specyfiki do zabezpieczania wnętrz baków, przez wylewanie, lecz drogo to wychodzi. Jakieś dwie stówki za zestaw chemikaliów do takich operacji. Edytowane 6 Grudnia 2006 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Haa, tylko, że ja nie znam niemieckiego (ledwo się polskim posługuje). W jaki sposób pokrywają bak od wewnątrz?? (niewszystkie obrazki ładują mi się), oraz ile ten środek kosztuje??pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Za kazdym razem robi sie to tak samo, czyli wlewa do baku srodek w plynie i rozprowadza sie po sciankach machajac bakiem az zastygnie.Akurat moim zdaniem Kreem jest do dupy, bo stasznie sie ciagnie, brudzi i jest ciezki do rozprowadzenia.Zreszta wrocmy do poczatku watku, tzn przygotowanie baku do zabezpieczenia - nie nakretki, ciezkie potem do wylapania, tylko kawalek lancucha do usuniecia luznej rdzy z woda i potem dokladne plukanie woda.Jezeli w baku sa szlamy to sa preparaty do ich usuniecia na tym wlasnie etapie.Po plukaniu woda suszenie i zalewamy kwasem fosforowym wiazacym rdze i tworzacym warstwe ochronna na powierzchni blachy zabezpieczajaca przed ponownym rdzewnieniem. Na to po wyschnieciu wlewamy srodek zabezpieczajacy tkzw lining zaleznie co nam sie podoba, albo epoksydowy, albo np moj ulubiony POR 15 wygladajacy jak srebno szara farba, ale po wyschnieciu tworzacy bardzo trudna do przeciecia, zniszczenia czy odklejenia od podloza ( probowalem ) cienka warstwe nie przepuszaczajaca chyba niczego oprocz radiacji :icon_mrgreen:.A`propos pisalem juz o tym kilka razy - opcja "szukaj" rzadzi Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawada Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Witaj, napisz coś wiecej o tym POR 15 - w Polsce z niczym takim sie nie spotkałem.co do kwasu to opisz choś trochę technikę wytrawiania rdzy:jak długo powinno się kwachem na rdzę działać ? pzdr,zawada :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 (edytowane) Mysle ze samo rozprowadzanie trwalo dobre 20 min i po dokladnym umyciu woda schlo to chyba z 2 - 3 godz.Kupujac POR15 dostajesz 2 preparaty przygotowujace metal baku do malowania tym srodkiem i drugi z nich oparty jest wlasnie na kwasie fosforowym.W Niemczech jest dystrybutor:http://www.hoeseler-por15.comKit do naprawienia 20l baku kosztuje 50 euro + przesylka.Ma on rowniez roznego typu farby i powloki ( np powloka ceramiczna na uklady wydechowe wygladajaca jak chrom, ale wytrzymujaca temp do 1400 C, ktore naprawde pracuja i naprawde kosztuja ). Adam M. Edytowane 6 Grudnia 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawada Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 (edytowane) Kupujac POR15 dostajesz 2 preparaty przygotowujace metal baku do malowania tym srodkiem i drugi z nich oparty jest wlasnie na kwasie fosforowym.Adam M. Dzięki za odpowiedź ! jeśli dobrze Cię zrozumiałem, kwas fosforowy jest w "zestawie" POR 15 ? pzdr,zawada :banghead: taaaaaak ..... doczytałem ofertę na stronie wwwi ni cholery nie wiem co na 20l bak (właśnie !!!!) powinienem wybrać ... jaszcze raz pzdr, Edytowane 6 Grudnia 2006 przez zawada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.