seba13 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 (edytowane) Hius a mozesz mi powiedziec dlaczego w jego maszynie wystepowalo spalanie stukowe? Bo założył tłoki od poloneza = wyższy stopień sprężania ,większa średnica tłoka , większa tem pracy silnika , Przy tym kształcie komory spalania o samozapłon nie trudno ,mówie o dolniaku , płomień nie ma jak się rozejść . Dzis wiekszosc motocykli ma dwukrotnie wyzsze cisnienia sprezania jak sowiety i takie spalanie nie ma miejsca. Tak to pokaż mi współczesnego dolniaka ze stopniem 12,5 ; 1 to uwierzę . Faktem jest że nie miałem zbyt dużo wspólnego z sowieckimi motocyklami ale bazując na tym co w nich już robiłem i relacjach znajomych trzeba stwierdzić że zwiększanie stopnia sprężania w dolniakach to chodzenie po cienkim lodzie. Edytowane 28 Czerwca 2009 przez seba13 Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Hius a mozesz mi powiedziec dlaczego w jego maszynie wystepowalo spalanie stukowe? Bo założył tłoki od poloneza = wyższy stopień sprężania ,większa średnica tłoka , większa tem pracy silnika , Przy tym kształcie komory spalania o samozapłon nie trudno ,mówie o dolniaku , płomień nie ma jak się rozejść . A czy Ty wiesz na czym wogole polega spalanie stukowe, jakie sa jego przyczyny i powody wystepowania :icon_question: Dzis wiekszosc motocykli ma dwukrotnie wyzsze cisnienia sprezania jak sowiety i takie spalanie nie ma miejsca. Tak to pokaż mi współczesnego dolniaka ze stopniem 12,5 ; 1 to uwierzę . Co ma wspolnego stopien sprzezania z rodzajem rozrzadu :icon_question: Faktem jest że nie miałem zbyt dużo wspólnego z sowieckimi motocyklami ale bazując na tym co w nich już robiłem i relacjach znajomych trzeba stwierdzić że zwiększanie stopnia sprężania w dolniakach to chodzenie po cienkim lodzie. Po czym zakladasz ze stopien sprezania po zalozeniu tlokow polonezowskich wzrosl do 12.5 jestes jasnowidze czy to obliczyles :icon_question: Poza tym Ricado nie jestes jedynym, ktory jezdzi na polonezowskich tlokach a pierwszym przypadkiem o ktorym slysze, ze po zalozeniu poldowskich tlokow rozwaliles silnik :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 I dalej sama teoria. Gdzie konkrety... Dajcie spokój to nie ma sensu. To tak jakby opowiadał gość jak dobrze jest koledze z jego żoną... Pozdrawiam. Ja wyciągnąłem PRAKTYCZNIE wnioski i jeżdżę na tłokach Fiata 126p. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Konkrety sa takie ze rozwaliles silnik, warto by natomiast zastanowic sie nad przyczyna a nie definitywnie wskazywac polonezowskie tloki jako przyczyne tej usterki... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) - zjawisko nieprawidłowego, nierównomiernego, wybuchowego spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie iskrowym, spowodowane przedwczesnym samozapłonem tego paliwa. Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kg/cm2. Mieszanka paliwowo-powietrzna po suwie sprężania zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30-60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kg/cm2, wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s. Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika. Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można: * zbyt wysoki stopień sprężania, * za wczesny zapłon, * za mała liczba oktanowa paliwa, * przegrzanie silnika, * za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania, * duże napełnianie cylindra.[1] Dana z wikipedii . No to już mamy przyczyny . ale spokój bo to nie ma sensu. Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 wg. mnie ma sesns i to olbrzymi bo jak widzisz przyczyn spalania stukowego jest sporo... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 11 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Przypominam ze poldek jest chłodzony woda a kaska nie i wystepuja inne temperatury, ale o tym juz chyba było nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imz-m72 Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Cześć jaka jest różnica między falbaną urala a m-72 ? Pozdro Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrupa Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Cześć jaka jest różnica między falbaną urala a m-72 ? Pozdro Mariusz Łożyska, inna wkrętka, nowszy ural miał jeszcze falbany bez otworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Przypominam ze poldek jest chłodzony woda a kaska nie i wystepuja inne temperatury, ale o tym juz chyba było nie? Nie ma to wiekszego znaczenia tak samo jak stopien sprezania, trzeba tylko skladac wszystko z glowa, a nie na pale. Tlok z pierscieniami i sworzniem jest lepszy od oryginalow, i temperaturowo napewno wytrzyma, Sprezanie trzeba ustawic podkladkami pod cylinder i ew troche opoznic zaplon w stosunku do oryginalu, ustawiajac go lampa strobo a nie tylko statycznie. Wazne jest takze skladanie ukladu tlok / cylinder na odpowiednich luzach, w tym wypadku trzymalbym sie raczej wiekszych luzow, co najmniej 0.1 miedzy tlokiem a cylindrem Glowna przyczyna spalania stukowego jest kiepskie paliwo, w wypadku dolniaka to nie wystapi, natomiast zbyt wczesny zaplon moze spowodowac klopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Gdzies wyczytałem ze tłoki z pojazdów chłodzonych woda maja inne rozszeżanie, bo tam wystepuje tylko max.80-90st. a poj, chłodzone powietrzem maja inne temp. ural ma chyba ze 300st. Hius popraw mnie jak cos, ma to jakis sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Oczywiste ze silniki choodzone woda maja wieksza stabilnosc temperatury niz chlodzone powietrzen, ale fabryczne tloki poldka byly robione ze stopu majacego lepsza stabilnosc temperaturowa niz jakiekolwiek rzemieslnicze ( w tym Almota ) i identyczne ze stopem stosowanym dla 126p wiec specjalnych roznic od strony rozszerzalnosci tu nie bedzie :) Cos musialo byc nie tak w ustawieniu silnika Ricardo ze dal dupy, moze wlasnie za wysokie sprezanie, albo za wczesny zaplon - teraz tylko mozna gdybac. Jesli stosujemy zamienniki w jakimkolwiek silniku to trzeba przemyslec wszelkie mozliwe ewentualnosci zmian w stosunku do oryginalu i zdecydowac czy beda one mialy skutek pozytywny, czy negatywny dla tego silnika, po czym stara sie wyeliminowac te negatywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Witam, podepnę się pod temat. Sąsiad mój drogą kupna nieruchomości stał się właścicielem rusa, chyba Ural. Załączam fotki - czy może ktoś mi napisać co to za motocykl i ile można za niego zapłacić? Jest zarejestrowany właśnie na Urala, w dokumentach widnieje 1991 rok produkcji, ma zapasowy silnik i 2 skrzynie biegów. Jak na ruska jest na chodzie, bo odpala :) Warto to coś kupować? Rus1 Rus2 Rus3 Niestety na Allegro nic takiego nie widziałem, nie z takim zawieszeniem Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 (edytowane) Witam, podepnę się pod temat. Sąsiad mój drogą kupna nieruchomości stał się właścicielem rusa, chyba Ural. Załączam fotki - czy może ktoś mi napisać co to za motocykl i ile można za niego zapłacić? Jest zarejestrowany właśnie na Urala, w dokumentach widnieje 1991 rok produkcji, ma zapasowy silnik i 2 skrzynie biegów. Jak na ruska jest na chodzie, bo odpala :) Warto to coś kupować? Potwierdzam, to Ural M67 na pewno z tego okresu co w papierach roku. Czy warto, to tylko kwestia potrzeb i umiejętności walki z radziecką techniką. Na pewno jest to wersja najlepsza do jazdy z wózkiem (przednie zawieszenie na wahaczu). Jednocześnie jak dla mnie, miłośnika klasycznych linii, najbrzydsza, ale podobno o pięknie się nie dyskutuje. Jeśli za sensowne pieniądze, z polskimi papierami z przeznaczeniem do przejażdżek po lesie to warto. Ale to już sam o tym zdecydujesz. Tu takie same Urale w malowaniu wojskowym: http://motorbike-search-engine.co.uk/2009-...man-gear-up.jpg http://www.imz-ural.com/products/ Edytowane 13 Lipca 2009 przez HD1940 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Witam, podepnę się pod temat. Sąsiad mój drogą kupna nieruchomości stał się właścicielem rusa, chyba Ural. Załączam fotki - czy może ktoś mi napisać co to za motocykl i ile można za niego zapłacić? Jest zarejestrowany właśnie na Urala, w dokumentach widnieje 1991 rok produkcji, ma zapasowy silnik i 2 skrzynie biegów. Jak na ruska jest na chodzie, bo odpala :) Warto to coś kupować? Rus1 Rus2 Rus3 Niestety na Allegro nic takiego nie widziałem, nie z takim zawieszeniem Najlepszy Rosyjski motocykl M-67-36. Wg zdjęć 5000zł jak nic. Po profesjonalnym remoncie sprzęt nie do zajechania :buttrock: Jakbym miał kasę na kolejne moto to brałbym bez zastanowienia! Pozdro all :flesje: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.