Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pastor?Czyzby człowiek legenda?:) :buttrock:

 

Eeee, wujek Hius troche desperuje, ale w gruncie rzeczy to porzadny chłop, i za rok jak wszyscy dozyjemy to cos sie uda:)

 

Granat przyjacielu za rok jedziemy choćby to miałby być ostatni raz w życiu.

Więc dopieszczać moto , ja chyba skoczę do Sambora za dwa tygodnie tak rozrywkowo.

 

Dobrze że wtedy byłem po 0.7 bo niewiem jakbym zniósł tą powalającą wiadomośc,

prezesowi też chyba było przykro i na trzech się skończyło.

Pastor kolego jak skończysz z tym betonem to bierz się za kolasę do cudaka.

 

Normalnie to jestem nieutulony z żalu,

więc mnie pocieszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy za przetoczenie i przeszlifowanie rur prowadzących w teleskopach przednich (K-750) i dorobienie nowych tulejek - 400 zł to dużo czy mało?

 

Boże człowieku piszę ci już tyle razy daj na tokarkę i niech ci ktoś czujnikiem sprawdzi bicie potem dokładnie napisz i wtedy ci coś można doradzić a nie zabieraj się od dupska bo jak za dużo zbieżesz to ci będą lagi latały w górnej półce ścisk się nie domknie i będzie kłopot wielki .

 

A złom jest teraz taniutki oj taniutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże człowieku

 

Byłem u tokarza który za robotę zaśpiewał mi 400 złociszów, i powiedział, że trzeba by zebrać 0,6 aby wyrównać.

 

Moje pytanie: czy to się opłaci, bo cholernie dużo kasy i jeśli doliczyć do tego chromowanie za 300 to daje 700 PLN za regenerację przedniego zawieszenia.

Pewnie jak sami robicie, albo ktoś znajomy to Was to dużo mniej kosztuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u tokarza który za robotę zaśpiewał mi 400 złociszów, i powiedział, że trzeba by zebrać 0,6 aby wyrównać.

 

Moje pytanie: czy to się opłaci, bo cholernie dużo kasy i jeśli doliczyć do tego chromowanie za 300 to daje 700 PLN za regenerację przedniego zawieszenia.

Pewnie jak sami robicie, albo ktoś znajomy to Was to dużo mniej kosztuje.

 

Pozdrawiam

 

Co do ceny nie powiem, ale metoda "toczenia" nie jest najwłaściwsza. Wyrównanie powierzchni poprzez stoczenie o 0,6 mm, to nie wszystko. Potrzebne jest jeszcze wstępne szlifowanie powierzchni (które zastąpi toczenie, nie dające przecież ani właściwej dokładności obróbki, ani odpowiedniej gładkości powierzchni), bo inaczej chrom będzie miał po szlifowaniu niejednakową grubość i będzie się łuszczył. Prawidłowo, taką lagę należy wyprostować (jeśli ma skrzywienie), następnie przeszlifować i wówczas poddać chromowaniu. Chromu da się położyć ok. 0,1-0,2 mm. Ewentualne szlifowanie zbierze część tej warstwy. Dlatego, laga musi być możliwie jak najbardziej prosta. Poza tym, po obrobieniu lagi potrzebne są nowe tulejki ślizgowe, a ponadto zostają najtrudniejsze części do zrobienia, czyli kielichy w których przesuwają się dolne tulejki. A to jest najczęstsza przyczyna problemów z zawieszeniem. Dla tego, że poprawienie fabryki jest i kosztowne i pracochłonne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem faceta który sprawdził bicie prowadnicy i mówi, że jest OK, lekko przeszlifował papierem 600. Ponadto dorobił mi wysprzęglik - wszystko za 30 PLN. Trzeba teraz tylko do chromowania i nowe tulejki (Poprzedni tokarz chyba zwietrzył niezły zarobek)

Facet ma 80 lat i jeszcze nieźle baraszkuje na tokarce. W latach 50 w wojsku jeździł Emką, potem miał Harleya. Dorabiał części do BMW i Harleya.

Polecili mi go chłopaki z grupy tomaszowskiej.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny nie powiem, ale metoda "toczenia" nie jest najwłaściwsza. Wyrównanie powierzchni poprzez stoczenie o 0,6 mm, to nie wszystko. Potrzebne jest jeszcze wstępne szlifowanie powierzchni (które zastąpi toczenie, nie dające przecież ani właściwej dokładności obróbki, ani odpowiedniej gładkości powierzchni), bo inaczej chrom będzie miał po szlifowaniu niejednakową grubość i będzie się łuszczył. Prawidłowo, taką lagę należy wyprostować (jeśli ma skrzywienie), następnie przeszlifować i wówczas poddać chromowaniu. Chromu da się położyć ok. 0,1-0,2 mm. Ewentualne szlifowanie zbierze część tej warstwy. Dlatego, laga musi być możliwie jak najbardziej prosta. Poza tym, po obrobieniu lagi potrzebne są nowe tulejki ślizgowe, a ponadto zostają najtrudniejsze części do zrobienia, czyli kielichy w których przesuwają się dolne tulejki. A to jest najczęstsza przyczyna problemów z zawieszeniem. Dla tego, że poprawienie fabryki jest i kosztowne i pracochłonne.

 

 

No właśnie tak robiłem ale po kolei

Najpierw na tokarnię i maxymalne prostowanie { chodzi o lagi nie kielichy}

potem szlifowanie

Następnie nakładanie chromu technicznego.

A na samym końcu szlifowanie na wymiar 36 mm .

 

Ale najpierw należy wiedzieć co się chce

 

Znalazłem faceta który sprawdził bicie prowadnicy i mówi, że jest OK, lekko przeszlifował papierem 600. Ponadto dorobił mi wysprzęglik - wszystko za 30 PLN. Trzeba teraz tylko do chromowania i nowe tulejki (Poprzedni tokarz chyba zwietrzył niezły zarobek)

Facet ma 80 lat i jeszcze nieźle baraszkuje na tokarce. W latach 50 w wojsku jeździł Emką, potem miał Harleya. Dorabiał części do BMW i Harleya.

Polecili mi go chłopaki z grupy tomaszowskiej.

 

Pozdrawiam

 

 

Chłopie kochany co chcesz zrobić lagi czy prowadnice

A tak na marginesie to mój dziadek mając 73 lata też jeżdził na koniu

 

Za 200-300 kupisz zawieche na bajzlu która sam dobrze obejrzysz, nie ma sensu kupowac kredensu:)

 

Granat mój przyjacielu u mnie leż funkiel nówka lompl. zawieszenie jak chcesz dam go darmo powiedz tylko tak....

Sam wiesz że to gówniana produkcja ale jak chcesz to jeden tel i za 2 dni masz gratisa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie jakieś patenty na dokładne ustawienie wózka ,,,ściąga na prawo,,

PILNE

To najpierw patrząc od przodu motocykla -

Koło kosza ustawione pionowo do podłoza( kąt porosty ). Motocykl górną swoją częścią odchylony od kosza pod kątem tak, że prosta wyznaczona od osi koła przedniego do góry moto waha sie w granicach 20 do 28cm.

Teraz rzut od góry -

Koło kosza wyznacza prostą zbiegająca sie z prostą wyznaczana przez koło kierujące motocykla. Koło kierujące jest ustawione prosto w stosunku do osi motocykla. I teraz gdyby wyznaczyć sobie prostą od hipotetycznie ustawionego równolegle koła kosza to na wysokości osi koła przedniego prawidłowo ustawione koło kosza odbiega od tej prostej o wartość 10-12mm w kierunku koła kierującego.

Dodano

Ha! Znalazłem .

A podziękować dzikusce ;)

http://www.wild-sovietboxer.yoyo.pl/index_pliki/Page8995.htm

GEBE- nie kumam czemu nie pytasz na "kolyasce". Mało kto tu zagląda. Ja już bardzo rzadko.

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...