Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z ta prądnicą nie rozpędzałbym się. Przewaznie toczy sie ją na obudowie i nie znam sie na prądach ale "moc" znacznie ( bardzo bardzo ) spada. Osobiście wymieniłbym blok silnika na nowy model ( pod altka) i po problenie. Reszta tak jak pisze HIUS.

 

Owszem spada ale nie aż tak co by nie było lepsze od ruskiego cudactwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upsss. Moja wina :) Przeskoczyłem po tematach i utknąłem myślami przy struclu. Myślałem, że to o nim mowa. Ale rzeczywiście fabryka w kijewie wypuściła trochę bloków k750 zrobionych pod altka. Osobiście w dzikiej kaczce mam przerobiony. Nie ja ciachałem. Tylko dokończyłem i naprawiłem to co było źle. I o dziwo nie wygląda tak źle jak sie spodziewałem.

Gacku- zmierz sobie jaką tam ktoś próbował wykonać średnice gniazda pod łożysko.Fi 51 to ruskie , bmw i chińskie. Reszta świata ma łożyska już o normalnym wymiarze fi 52 i może ktoś chciał sobie założyć takie właśnie i stożkowe. Suwmiarkę ma? Uśmiechnij sie do Dzikuski to może nauczy cię jak sie nia posługiwać :wink: ( suwmiarką ). No i kaczka i wieprze i strucle mają takie same łożyka gówek ram.

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki prince za odpowiedź. Całkiem możliwe że ktos coś po coś na coć kombinował, ale wątpie żeby było to w kierunku stożkowych łożysk. Myślisz że ruscy maja aż taką fantazje?? :icon_biggrin:

No dobra ale przydałoby się tą powierzchnią wyrównać. Myślałem nad frezem tylko kwestja pogrzebać w katalogach i poszukać odpowiedniego rozmiaru (fi51), ewentualnie kombinować z czyms innym bo z tego co widze to nieda sie wybić misek z ramy.

A suwmiarkę to noszę w piórniku zamiast kredek :icon_mrgreen: . studiując na wydziale mechanicznym trzeba umieś dokonywać/odczytywać pomiarów/y od suwmiarki do maszyny wspórzędnościowej. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki prince za odpowiedź. Całkiem możliwe że ktos coś po coś na coć kombinował, ale wątpie żeby było to w kierunku stożkowych łożysk. Myślisz że ruscy maja aż taką fantazje?? :wink:

No dobra ale przydałoby się tą powierzchnią wyrównać. Myślałem nad frezem tylko kwestja pogrzebać w katalogach i poszukać odpowiedniego rozmiaru (fi51), ewentualnie kombinować z czyms innym bo z tego co widze to nieda sie wybić misek z ramy.

A suwmiarkę to noszę w piórniku zamiast kredek ;) . studiując na wydziale mechanicznym trzeba umieś dokonywać/odczytywać pomiarów/y od suwmiarki do maszyny wspórzędnościowej. :banghead:

 

W dawnych czasach takie rozbite główki naprawiało się dwojako:

1. Na wytaczarce roztaczało się otwory albo pod większy rozmiar (najczęściej łożyska stożkowe) albo tulejowało pod wymiar oryginalnego łożyska oporowego. Do tego potrzebny jest odpowiednio wyposażony warsztat i chęci obsługującego (prawdopodobnie zrobili by ci to na Kujawskiej, ale sądzę, że zedrą jak za zboże)

2. Metoda bardziej drastyczna, to wycięcie starej główki, wytoczenie nowej i wspawanie na miejsce usuniętej.

 

Można też spróbować wykonać naprawę masą tzw. cermetaliczną (np. Belzona), ale wymagało by to dorobienia centrowanych wzajemnie modeli gniazd łożyska, które posłużyły by do odwzorowania ubytku. Dodatkowo, główka to najbardziej obciążona część ramy, więc mas mogła by nie wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enoo . Po co od razu kroić. Zwyczajnie mówiac jak położysz klasyczny wysoki na kole to bedzie odstawał z przodu i z tyłu. Dodatkowo mocowania wypadają w całkiem innych miejscach to-pryszcz. Ale, że tłoczenia na lagi to juz trudniejsza sprawa. Jak dopasujesz bez zmieniania ich to bedzie syfnie wygladało bo nie pamietam ale bedziesz miał wiecej błotnika z przodu albo z tyłu. Itd itp.

 

Pozdrowionka, moc uścisków i Muuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa %)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enoo . Po co od razu kroić. Zwyczajnie mówiac jak położysz klasyczny wysoki na kole to bedzie odstawał z przodu i z tyłu. Dodatkowo mocowania wypadają w całkiem innych miejscach to-pryszcz. Ale, że tłoczenia na lagi to juz trudniejsza sprawa. Jak dopasujesz bez zmieniania ich to bedzie syfnie wygladało bo nie pamietam ale bedziesz miał wiecej błotnika z przodu albo z tyłu. Itd itp.

 

Pozdrowionka, moc uścisków i Muuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa %)

 

No to dzięki -muszę się zastanowić przekalkulować. Musi być jak oryginał bo reszta jest 49 rok wypuska.

Tak więc wychodzi na: wymiana szklanek, z lagą dam radę no i wymiana błotnika to jakieś???// :bigrazz:

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzięki -muszę się zastanowić przekalkulować. Musi być jak oryginał bo reszta jest 49 rok wypuska.

Tak więc wychodzi na: wymiana szklanek, z lagą dam radę no i wymiana błotnika to jakieś???// :bigrazz:

Pozdrowionka.

Różnic jest cała masa. Wklej zdjęcie to może cos podpowiemy. To się tylko tak wydaje, że błotnik niski i juz mamy starszą emke. Najładniejsze błotnki ma w ofercie handlowej chłopak z Działdowa.

 

 

Moc całusków, uścisków i pozdrownionek ^^

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się tylko tak wydaje, że błotnik niski i juz mamy starszą emke. Najładniejsze błotnki ma w ofercie handlowej chłopak z Działdowa.

 

Mi nie chodzi o postarzanie tylko powtrót w miarę możliwości do oryginału z roku 49.

Mka jest w cząstkach zweryfikowana i oceniona przez ludzi w temacie. O niuansach i różnicach rocznikowych wiem. Jak będę bliżej montażu zapodam parę fotek. Do tego czasu jeszcze długa dróżka...

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. :lalag:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dopiero poczatek drogi do zagadek:-)

 

A tu znalazłem takie cos jak ktos narzeka ze mu wóz ciągnie na rów jak widzi trawe:-)

http://chudzikj.republika.pl/Wozek/wozek.htm

 

Granat czy ty zawsze musisz krakać jak prince

Ta wspomóż człowieka [mnie] czasem dobrym słowem w tej mojej męce i bólu

A swoją drogą to ciekawe czy na diagnostyce potrafią ustawić wózek na przyżądy

aż się zapytam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajedz na diagnostyke zaprzegiem a zablokujesz cała ulice:-)jak ktos bedzie wiedział ile trzeba wlac powietrza w opony to trafiłes na speca pierwszej wody:-)w ogóle nie przedrzesz sie do maszyny prtzez tłum gapiów, nie lepiej ci rejestrowac na solówke? Woza zawsze mozesz dorzucic na legalu potem:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...