Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzynia dniepr. Po naciągnięciu sprężyny kopniak nie odbija. Tzn. Przed założeniem dekla wszystko było OK. Po zmontowaniu, naciągnęłem sprężyne o pół obrotu (więcej nie moglem). Przy próbach kilkaktrotnie kopniak odbijał, teraz niet, trzeba mu pomagać ręką. Czy po zalaniu ojejem będzie dobrze?? :icon_arrow:

 

 

raczej nie. Ja naciagalem dlugimi szczypcami na zasadzie dzwigni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia dniepr. Po naciągnięciu sprężyny kopniak nie odbija. Tzn. Przed założeniem dekla wszystko było OK. Po zmontowaniu, naciągnęłem sprężyne o pół obrotu (więcej nie moglem). Przy próbach kilkaktrotnie kopniak odbijał, teraz niet, trzeba mu pomagać ręką. Czy po zalaniu ojejem będzie dobrze?? :lalag:

Sprężyna daje się naciągnąć tylko pół obrotu, jak zakładałeś nowy zimmering i pewnie na sucho to po zalaniu olejem będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mądry powie jaki zastosować luz pomiędzy nową dorabianą ośką konika a konikiem zaworowym

pilne pilne

Według książki naprawy motocykla DNIEPR MT 10 luz pomiędzy sworzniem i tuleją powinien wynosić 0,03. Wartość, przy której należy wymienić części (maksymalny luz dopuszczalny) 0,082 mm. Myślę, że zgodnie z praktyką warsztatową najlepsze będzie pasowanie H8/h7 lub H8/h8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H7 to lekki wcisk chyba za ciasno

 

Jak myslicie , zastosować tulejkę z brązu czy metal na metal

 

Do urala m-63 jakie koniki zaworowe wysokie czy niskie niechce mi się ściągać pokrywy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H7 to lekki wcisk chyba za ciasno

 

Jak myslicie , zastosować tulejkę z brązu czy metal na metal

 

Do urala m-63 jakie koniki zaworowe wysokie czy niskie niechce mi się ściągać pokrywy

 

Zdecydowanie tulejka z brązu. Natomiast wewnętrzny sworzeń pasuje od jakiejś polskiej sprężarki (chyba typu WAN), trzeba go jedynie skrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... Podczas przeprowadzanego remontu skumulowało mi się kilka pytań :buttrock:

Motocykl: MT-12

 

1. Jak zdemontować tylny wahacz? Odkręciłem wszystkie śruby jakie tylko były i nie wiem co dalej...? Mam go wybić jakoś? Wystający trzpień ma nacięcie i sugeruje, że trzeba go wykręcić dużym śrubokrętem. Próbowałem, ale nic mi to nie dało... Więcej siły czy pomyślunku?

 

2. Bieżnia łożysk główki ramy. Jak je bezpiecznie zdemontować? Trzeba je wybić? Pogrzać i wyłupać? Nie chcę niczego zdemolować, więc pytam...

 

3. Jak metodą chałupniczą sprawdzić czy rama jest w miarę prosta? "Na oko" jest ok ;) Ale czy na coś powinienem zwrócić baczniejszą uwagę?

 

Na teraz to tyle. Dzięki za odpowiedź.

R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna by opowiadac godzinami, wskazywac na archiwum ze wystarczy pokopac, ale ja odesle cie do czegos co kazdy posiadacz ruska powinien miec na półce

1)http://www.allegro.pl/item370468837_ciezkie_motocykle_radzieckie_wysylka_gratis_.html

2)http://www.allegro.pl/item367272319_instr_po_rosyjsku_m72_k75_ural_dniepr_mt.html

jedna po polsku druga w rodzimym jezyku motocykla, nic wiecej nie znajdziesz, a reszty sie nauczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... Podczas przeprowadzanego remontu skumulowało mi się kilka pytań :)

Motocykl: MT-12

 

1. Jak zdemontować tylny wahacz? Odkręciłem wszystkie śruby jakie tylko były i nie wiem co dalej...? Mam go wybić jakoś? Wystający trzpień ma nacięcie i sugeruje, że trzeba go wykręcić dużym śrubokrętem. Próbowałem, ale nic mi to nie dało... Więcej siły czy pomyślunku?

 

2. Bieżnia łożysk główki ramy. Jak je bezpiecznie zdemontować? Trzeba je wybić? Pogrzać i wyłupać? Nie chcę niczego zdemolować, więc pytam...

 

3. Jak metodą chałupniczą sprawdzić czy rama jest w miarę prosta? "Na oko" jest ok :D Ale czy na coś powinienem zwrócić baczniejszą uwagę?

 

Na teraz to tyle. Dzięki za odpowiedź.

R.

ad1 W wahaczu masz z jednej strony, z lewej trzpien ktory w wahaczu jest na scisk i trzymaja go dwie sruby ktore trzeba wykrecic. Jak masz rozkrecone to trzpien powinien wyjsc, jesli jest zapieczony to pozostaje albo go czyms zalac, lyb podgrzac i wybic.

ad2 Jesli lozyska chcesz dawac nowe to metoda silowo udarowa(mlotek i wybijak) wystarczy. Jesli chcesz je wykorzystac to najlepiej chyba na goraco.

ad3 Jesli na oko jest OK to bym sie nie przejmowal i tak w dwunastce caly czas bedziesz ganial z wozem.

 

Tutaj masz jeszcze instrukcje http://www.ostatnimohikanie.prv.pl/warsztat.php

Edytowane przez Storm007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...