Konio Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Zmiana biegów bez sprzęgła?? Spoko, ale tylko w silnikach które z zasady mają krótko żyć (SPORT) i tam gdzie naprawde zależy na czasie (SPORT). Jeżeli moto ma długo i bezawaryjnie służyć proponuje zaprzyjaźnić sie ze sprzęgłem. Wszystko jest kwestią wprawy - można zmieniać biegi szybko (czasem nawet cicho) nawet przy pełnym wysprzęgleniu, trzeba tylko potrenować ;-) POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 1 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2003 Jeżeli moto ma długo i bezawaryjnie służyć proponuje zaprzyjaźnić sie ze sprzęgłem. Święte słowa... Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek2 Opublikowano 1 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2003 Jeżeli moto ma długo i bezawaryjnie służyć proponuje zaprzyjaźnić sie ze sprzęgłem. Święte słowa...Tak mówicie? No to wytłumaczcie dlaczego szkodliwe jest zmienianie biegów bez sprzęgła, jeśli następuje to całkowicie płynnie, bez żadnych odgłosów i bez najmniejszego szarpnięcia. Zresztą to nie mój wynalazek, tak doradza np. Andrzej Kwiatkowski w "Świecie Motocykli". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konio Opublikowano 1 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2003 Pan inż. Kwiatkowski pisze również w swojej książce: "W motocyklach wyścigowych pochodnych od motocykli normalnego typu zmienia się biegi z użyciem sprzęgła. Przy włączaniu wyższych biegów pożądane jest lekkie przymknięcie gazu. Nie jest konieczne przy tym zupełne zamykanie przepustnicy. Włączaniu niższych biegów powinno towarzyszyć lekkie przyspieszenie obrotów silnika. Na zupełnie małych silnikach, z bardzo drobno zestopniowanymi skrzynkami biegów stosuje się zmianę biegów bez użycia sprzęgła (...)" i drugi cytat "Dobrze wyłączające sprzęgło nie jest tylko czynnikiem ułatwiającym zmianę biegów, lecz także decyduje o tym, że bieg jest zawsze na pewno włączony. Niewłączenie biegu może spowodować nie tylko jego wypadnięcie w decydującym momencie (...), lecz także zrujnowanie silnika. Mała rzecz, a kosztuje!" Tyle słowami pana inż. Andrzeja Kwiatkowskiego (którego osobiście bardzo cenie za wiedze i doświadczenie jakie przekazuje innym motocyklistom). Teraz moimi słowami. Koła zębate w skrzyni biegów kręcą się przy zmianie z różnymi prędkościami. Użycie sprzęgła pozwala na wyrównanie tych prędkości przy nieobciążonych kołach (zębatych). Na pewno wpływa to na trwałość. Sprawy różnie się mają przy różnych moto: małe moto = małe koła w skrzyni = lekkie koła = małe masy które trzeba rozpędzić bądź wyhamować.W takim przypadku nieużywanie sprzęgła jest mniej groźne niż przy dużym moto = duże koła w skrzyni = ciężkie koła zębate = duże masy które trzeba rozpędzić bądź wyhamować. Każdy dobiera sobie teorie do siebie - czy stosować sprzęgło czy nie. Nie krytykuje Twojego sposobu jazdy na moto. Skoro sprawia Ci przyjemność jazda a moto nie sprawia kłopotów to dobrze. BTW Trzeba przyznać że jakość wykonania współczesnych motocykli cywilnych jest na tyle wysoka że wytrzymają one taki styl jazdy. Sorki jeżeli troche przynudziłem. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 2 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2003 No jakość jakością, ale producenci walcząc o każdy gram bardzo dokładnie obliczają wytrzymałość każdego elementu. I nie wiem czy biorą pod uwagę takie zmiany bez sprzęgła, nie polecam takich numerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konio Opublikowano 2 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2003 Również jestem za przyjaźnią ze sprzęgłem. Chodziło mi głownie o to, że lepiej zniesie takie "bezsprzęglane" zabiegi współczesny silnik, niż np. maszyna mająca 20 latek. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 2 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2003 Ja tez jestem za "przyjaznia" ze sprzeglem ze sie tak wyraze. Po pierwsze ze moja machinka ma 15 lat i po prostu za bardzo nie stac mnie na kupowaniu nowych czesci =] Sprzeglo rooolez :D Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 6 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2003 przeczytalem sporo w uk gazetek motocyklowych (bynajmniej nie o zabytkach) i wszedzie zalecają zmiane biegów w góre bez sprzegła... więc chyba należy tak zmieniać..nowoczesne motocykle są do tego przystosowane. Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hero Opublikowano 6 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2003 Tylko nasze kieszenie nie są jeszcze przystosowane do tego żeby te sprzęgła tak często wymieniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 7 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2003 tarcze wcale takie nie są drogie ... :) Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 8 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2003 Ja zawsze zmianiam biegi ze sprzęgłem. Synchronizatory przenoszą dużo mniejsze obciążenia, jeśli siła napędowa jest odłączona i ich zęby nie ześligują się po sobie. Też mam w Beemce też zgrzyty między 1 na 2. Ważnym jest, żeby silnik przy włączeniu biegu kręcił się z odpowiednią prędkością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronek Opublikowano 26 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2003 Nawet bym się nie odważył zmieniać biegi w mojej kawie bez sprzęgła - za drogi gips, jak coś pierdyknie. Kiedy jeździłem jawą to było co innego. Nie jestem mechanikiem, alebiorąc sprawę tak na zdrowy rozum, jestem za używaniem klamki. Co do zgrzytów to tak jak zapodał maniek_7, też słyszałem tekst, że niektóre typy tak mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 28 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2003 zmieniam zawsze ze sprzeglem ale klamki do konca nie ciagnenie chcialbym kupowac sprzeta po gosciu ktory nie uzywa sprzegla chocby to robil najbardziej profesjonalnie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 19 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2003 Ja zawsze zmianiam biegi ze sprzęgłem. Synchronizatory przenoszą dużo mniejsze obciążenia' date=' jeśli siła napędowa jest odłączona i ich zęby nie ześligują się po sobie. Też mam w Beemce też zgrzyty między 1 na 2. Ważnym jest, żeby silnik przy włączeniu biegu kręcił się z odpowiednią prędkością.[/quote'] Synchronizatory??!!?? lol. Michal znow robi z siebie durnia. W nowoczesnych motocyklach zmienia sie biegi bez sprzegla, szczegolnie na wysokoch obrotach przy szybkiej jezdzie; oszczedzasz czas, oszczedzasz sprzeglo i jednczesnie unikasz niebezpieczenstwa przekrecenia silnika i pogiecia zaworow.. Oczywiscie tylko w gore. Skrzynia biegow jest do tego przystosowana i zmienia biegi w gore najbardziej gladko i prawidlowo bez sprzegla. Oczywiscie trzeba to prawidlowo robic. W dol dajesz sprzeglo i miedzygaz (blip the throttle) ale inaczej niz w samochodzie oczywiscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 hehepatrzcie i Michał się jeszcze się nie obraził choć go od durniów wyzywają :( Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.