Skocz do zawartości

Mirek2

Forumowicze
  • Postów

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Mirek2

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Wysokie ciśnienie z karchera wciśnie brud w każdą szczelinę, nawet po uszczelki. Co z tego że ładnie myje jak zniszczy sprzęt. W wielu instrukcjach przestrzegają przed myciem ciśnienowym.
  2. Bardzo dziękuję, choć w zasadzie to wiedziałem. Myślałem że coś jeszcze bo z testu '03 w SM można było wnioskować, że zmiany są dużo większe (charakterystyka silnika, kokpit, zawieszenie, wysokość itd.)
  3. Czym się różni DRZ-400E mod.2000 od 2003 czyli (chyba) obecnego? Chodzi mi zarówno o szczegóły techniczne jak i wymiary oraz masę.
  4. (Przepraszam że przynudzam, nie odsyłajcie do archiwum) Moto ma być dla niewysokiego acz poważnego pana (znaczy dla mnie :banghead: do zdecydowanie lajtowego pokręcenia się po polnych drogach (czyli tzw. bliska turystyka solo) z krótkim odcinkami dojazdów asfaltem czy nawet miejskimi ulicami. Żadnych poważnych skoków, crossu itp. Doświadczenie? Umiarkowane z jazd szosowych i lekkiego terenu. Jak narazie moje preferencje w kolejności j.w. Rozglądam się za niestarszymi niż 2001 r., im zimniej się robi tym intensywniej, bo na ścigu coraz bardziej mi wieje, a na eremiksiku wyglądam niepoważnie. Poza tym im bliżej zimy tym łatwiej o okazję. Będę wdzięczny za wszelkie rady, sugestie, porównania, opisy doświadczeń z eksploatacji itd.
  5. Rzadko się odzywam ale akurat na ten temat coś wiem. Bez wątpienia nowoczesna 600 w doświadczonych rękach jest dużo bezpieczniejsza niż typowe 500. Ale motocyklista który ma opanowane podstawowe czynności jak ruszanie i zatrzymanie, zmiana biegów itp. da radę ujechać 600. Podkreślam - da radę ujechać. I przez wiele tys. km tylko tyle. Zero przyjemności, max stresu, bardzo możliwe że kilka gleb parkingowych, całkiem możliwe że jakiś szlif. Dopiero po tym wszystkim i po conajmniej 5-10 kkm pojawi się jakaś przyjemność i pewna doza pewności. Do zupełnie swobodnego panowania nad 100 KM jednak nadal będzie daleko. Nie lepiej na początek chociaż kilka kkm pojeździć z przyjemnością na bezstresowej 125 lub 250 ? Jak się zaczyna to nawet na MZ gęba śmieje się od ucha do ucha. Nawet dziecko najpierw zaczyna chodzić, a dopiero jak się nauczy zaczyna biegać. pzdr Mirek CBR600 F4i + RMX 50/70
  6. Mam 168 cm. Jeśli chodzi o enduro to od lutego jeżdżę takim pierdziuszkiem RMX50/70 (już się znudził). Ma siedzenie na wys. 860 mm i to pozwala mi dosięgnąć ziemi końcami obu nóg. Ponieważ jest dość lekki czuję się na nim pewnie. Skoro piszecie że WR ma siedzenie 130 mm wyżej to nie bardzo wyobrażam sobie jak nawet na nią wsiąść :lol: Chyba z rozpędu jak na konia albo ustawić przy wysokim krawężniku :lol: Z jazdą wiadomo problemów nie będzie, nie używam nóg do podpierania się na wirażach. Ale jak np. dojadę do asfaltu, trzeba się zatrzymać a tu żadnego krawężnika ani pieńka nie widać 8O Ale może jest tak że trzeba po prostu kupić i wtedy wyjścia już nie będzie a jakiś sposób się znajdzie. Np. rozkładanie podnóżka przed zatrzyjmaniem :smile2:
  7. Zbyt duży nie urosłem (ale i tak jestem 6 cm wyższy niż Giacomo Agostini :lol: ) Czy w prosty sposób da się obniżyć do 850-860 mmm jakieś przyzwoite enduro 4T? Mam na myśli WR250 DR400 lub podobny. A może ktoś ma do sprzedania coś takiego?
  8. Ponoć często zdarza się, że złe dopasowanie zbroi jest dużym zagrożeniem (a nie ochroną!) dla obojczyków. O co chodzi?
  9. Czy nowy łańcuch do enduro (zwykły, nie o-ringowy) tłusty fabrycznie należy jakoś zaimpregnować czy wystarczy standardowo spryskać sprayem? pzdr Mirek
  10. Bzyk ma cylinder/tłok na 70 ccm, podobno odblokowany (jak to się sprawdza?) i jedzie licznikowe 90 km/h. Czy tak ma być? pzdr
  11. Obróciłem tylną zębatkę i naciągnąłem łańcuch (Dominik dzięki za rady) i narazie jest ok. ale jednak musze w najbliższym czasie liczyć się z wymianą całego napędu. W związku z tym kilka pytań do posiadaczy tego bzyka: 1. Czy można założyć szerszy/mocniejszy łańcuch i zębatki aby dłużej wytrzymały (mam większy cylinder), bo oryginalny napęd wygląda jak wygląda po zaledwie 2.500 km? 2. Czy ktoś eksperymentował z większą tylną zębatką? Nie będę jeździł raczej po asfalcie (do tego mam inny sprzęt) ale bzyk i tak ma krótkie przełożenia, czy nie będą zbyt krótkie nawet w teren? 3. Podajcie mi jakieś namiary gdzie kupić zestaw napędowy bo szczególnie z tylną zębatką jest kłopot - tylko oryginalna, na zamówienie, ponad 200 zł i trzeba czekać kilka tygodni. 4. Czy kłopotliwe jest samodzielne założenie łańcucha ze zdjęciem wahacza czy lepiej jechać do serwisu żeby łańcuch zakuli? pzdr
  12. Normalnie w moto lancuch ma miec luz ok.25 mm posrodku gdy stoi na centralce. A jak sie reguluje lancuch w RMX-ie w ktorym jest napinacz lancucha? Instrukcje mam po francusku i jedyne co zrozumialem :lol: to 10-15 mm 8O pzdr Mirek
  13. W malym enduro tylna zebatka byla dosyc sciachana tzw. wilcze zeby. Przednia dobra, lancuch nie faluje, domniemam ze chyba nie jest zbytnio wyciagniety. Wiec te tylna zebatke przenicowalem (na szczescie jest zupelnie symetryczna). Cos zlego zrobilem? Chyba w najgorszym wypadku szybciej padnie lancuch, ale gdyby nie to przenicowanie i tak bym juz komplet wymienial. pzdr Mirek
  14. Myślę o kupnie jakiegoś małego enduro - do pokręcenia się po polnych drogach, szczególnie zimą, gdy po asfalcie na normalnym moto raczej się nie pojeździ. Żadnej turystyki, żadnych crossów, jazda tylko w pojedynkę rekreacyjnie. 50-tka powinna mi wystarczyć, jak będzie potrzeba to ewent. zmienię tłok na 80. Widzę że jest jakaś oferta młodych RMX50 i DT50. Czy znacie te bzyki? Szczególnie interesują mnie opinie osób które jeździły jednym i drugim. pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...