Skocz do zawartości

V-Storm dymi jak diesel


MYCIOR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Moj kumpel kupił Suzuki V-storm 2005 po lekkim wypadku , tzn po jakimś koziołku.Nic sie nie pogieło tylko pękły 2 plastiki i obtarta jest szybka. Wszystko działa.Moto odpala normalnie, ale dymi jak stary diesel??

Moto ma 9 tys przebiegu i ogolenie wydaje sie być zaniedbany. Dowiedziałemsie w pobliskim motocykowym serwisie ze po wypadku (koziołku) moto moze dymic poniewaz olej poszedł w ......(gdzieś tam), powiedziano mi zebym zalał olejem tak 2 mm od znaczka max i odpalił moto i zostałi na 30 min i powinno byc ok. Zrobiłem tak , ale nic to nie dało , nadal dymi. Jak go zgasze i odpale ponownie po 10-15 minutach to wszystko spoko i dopiero zaczyna dymić po paru minutach. JAk moto pochodzi z 20 minut to na lączeniu kolektorów z koncówka wydechy zaczyna kapać - kropelka raz na 5 minut.

Nie wiem czy to poszły uszczelniacze , czy coś innego?

wiem ze tak przez neta to sobie mozna radzić, ale moze ktoś sie z tym spotkał i odrazu bedzie wiedział co sie stało.

O so chodzi???

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dymi czarnym dymem to może oznaczać że coś z gażnikami(wtryskiem)jest nie tak-to też by tłumaczyło kapanie z końcówek wydechu.Ale co konkretnie to nie wiem bo powodów może być sporo-ogólnie-za bogata mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy rozróżniasz dym olejowy od benzynowego ale mi to pasuje na benzyne a o ile się nie myle to silniczek jest na wtrysku więc dziwna sprawa...

Uszczelniacze jakby poszły choć wątpie to by kopcił od razu po uruchomieniu a nie po jakimś czasie. A poziom oleju się nie podnosi?

PZDR :)

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

nom moto dymi białym dymem i z tego co zauwazyłem to dymienie słabnie , ale jak si ezaczyna go wkrecac na postoju tak na 3-4 tysie to wtedy dymi jak diabeł, a jak przestae wkrecac do tymek słabnie ale jest. Druga sprawa to to ze silnik sie strasznie grzeje i mimo odpalenia moto w tem pow jakies 18-22 stopnie moto bez zadnych przygazówek łapie temperatue szybko i włącza sie wentylator.

Nom nie jestem mechanikiem ale jakoś jest tak ze pluje olejem do wydechu CHYBA, no bo na początku nie kapie a pozniej zaczyna, noi po odpaleniu nie dymi odrazu tylko tak jak sie trosze rozgrzeje z 3 minutki??

 

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może olej po przewrotce przelał do wydechu i się wypala po nagrzaniu? Nie wiem jak w V stromie, w niektórych sprzętach się to zdarza.

 

Albo po przewrotce leżał i leciał na obrotach, wtedy kaplica.

Edytowane przez Browarny

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

no to kumplowi nie pozostaje nic innego jak odstawic moto do mechanika i miec nadzieje ze go nie zgarnie lewej kasy za robote , tylko weznie za to co zrobił.

 

Jaby ktos wpad jeszcze najakiś pomysł, lub mu sie przypomniałoco moze być to piszcie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może olej po przewrotce przelał do wydechu i się wypala po nagrzaniu?

Moja XJ, też po szlifie przestała dymić po ok 100 km. Przy pierwszym odpaleniu i rozgrzaniu silnika oraz wydechu zadymiła całe osiedle, a ja miałem prawie zawał, że trafiłem na minę. W tej chwili przy normalnej ekspolatacji zużycie oleju jest zerowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja XJ, też po szlifie przestała dymić po ok 100 km

 

No własnie, ale jak zrozumiałem V-strom nie jest normalnie jeżdżony tylko odpalany na wolnych obrotach więc olej z wydechu się nie wypali.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak mowicie zeby go normalnie rozjezdzić??? Ale grzeje sie chyba troche za szybko, choc jak sie wentylator właczy to spada tak do ok 100 i po 2 min jest znowu ok 105 i sie włącza wentylator.Dodam ze moto stoi, a nie sprawdzaliśmy podczas jazdy wiec chłodzenie jest mniejsze na postoju.

No to pewnie go odpalimy jutro i sie przejedziemy z 30 km , tylko zeby sobie nie narobić gorzej.

Co radzicie?????

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Jesli temperatura nie wzrasta bardziej, to chyba nic sie nie powinno stac... Bo rozumiem, ze moto wlacza wentylator, a po chwili chlodzenia, ponownie sie on wylacza?

Ale poczekaj na wypowiedz mechanika.

Nie odpowiedziales tez na pytanie, czy nie ubywa plynu chlodniczego w ukladzie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz poziom płynu chłodniczego i tak jak wcześniej koledzy pisali czy go nie ubywa, albo czy nie przybywa oleju ( czy ma normalną konsystencję i barwę ).

Moim zdaniem moto mogło być katowane na zimnym silniku, albo jeżdżone bez kontroli oleju, mogły pójść uszczelniacze zaworowe, albo pierścienie. Sprawdż ciśnienie w cylindrach to może wyjaśnić sprawę.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...