Skocz do zawartości

JJ2S NOWY SILNIK DWUSUWOWY


Maciej Kwidzyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tym bardziej , że silnik mimo 2T pracuje w cyklu 4T (cylinder co 2 suw płukany powietrzem)

Silnik jest 2T i pracuje w cyklu 2T. Radze dobrze przeanalizować konstrukcje.

 

 

A wrzuci ktoś charakterystyke momentu obrotowego od obrotów ?

Nie ma czegoś takiego. Nie ma żadnej informacji żeby taki silnik został kiedykolwiek zbudowany (4cyl. w układzie gwiazdowym), wiec wszystkie dane techniczne są najprawdopodobniej teoretycznymi założeniami. O testach drogowych to możemy na razie pomarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest 2T i pracuje w cyklu 2T. Radze dobrze przeanalizować konstrukcje.

 

 

 

Nie ma czegoś takiego. Nie ma żadnej informacji żeby taki silnik został kiedykolwiek zbudowany (4cyl. w układzie gwiazdowym), wiec wszystkie dane techniczne są najprawdopodobniej teoretycznymi założeniami. O testach drogowych to możemy na razie pomarzyć.

 

Radzę się zastanowić zanim napiszesz kolejną bzdurę.

Gwoli wyjaśnienia: jeżeli silnik co drugie GMP ma zapłon to w jakim cyklu pracuje?

 

Druga Twoja teza też jest z dupy wyssana ponieważ takich kilka silników istnieje i pracują poprawnie :icon_biggrin:

 

W tym cacku układ korbowy jest chyba inny od gwiazdowego. Nie wiem czy dobrze kojarzę ale bliżej mu do wankla względem korby.

 

tzw korba to drążek pomiędzy przeciwległymi tłokami z podłużnym otworem o długości skoku wału korbowego a wał korbowy klasyczny z jednym wykorbieniem :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2 lata roz**bałem 3 elektryczne nożyce do żywopłotu . Myśle że ten układ korbowy ma marną trwałość :icon_razz:

 

No dobra , z animacji wynika że korba ma szanse na długi żywot , martwi mnie wstępna komora sprężania. No i jednak jest to pełnokrwisty dwusów czyli charakterystyka momentu "z dupy " jak to w 2T .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę się zastanowić zanim napiszesz kolejną bzdurę.

Gwoli wyjaśnienia: jeżeli silnik co drugie GMP ma zapłon to w jakim cyklu pracuje?

Silnik JJ2S ma zapłon w każdym GMP, więc jest 2T (dwa suwy na jeden cykl pracy). Sam konstruktor nazwał go dwusuwem, wiec ewentualne obelgi proszę kierować do niego.

Druga Twoja teza też jest z dupy wyssana ponieważ takich kilka silników istnieje i pracują poprawnie

Tutaj możesz mieć racje, bo nie spotkałem się wprost z informacją że nigdy nie zbudowano silnika JJ2Sx4 (gwiazdowego), ale też nigdzie nie znalazłem informacji ze taki silnik został kiedykolwiek zbudowany, wiec zakładam ze nigdy nie istniał. Jeżeli masz takie informacje to poproszę o źródło. Natomiast prototyp silnika JJ2S (jednocylindrowy) istnieje, jest to zmodernizowany silniczek modelarski.

Edytowane przez sorier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik JJ2S ma zapłon w każdym GMP, więc jest 2T (dwa suwy na jeden cykl pracy). Sam konstruktor nazwał go dwusuwem, wiec ewentualne obelgi proszę kierować do niego.

 

Tutaj możesz mieć racje, bo nie spotkałem się wprost z informacją że nigdy nie zbudowano silnika JJ2Sx4 (gwiazdowego), ale też nigdzie nie znalazłem informacji ze taki silnik został kiedykolwiek zbudowany, wiec zakładam ze nigdy nie istniał. Jeżeli masz takie informacje to poproszę o źródło. Natomiast prototyp silnika JJ2S (jednocylindrowy) istnieje, jest to zmodernizowany silniczek modelarski.

 

Mój błąd , masz rację iskra jest rzeczywiście za każdym GMP ale wtrysk jest co drugi raz naprzemiennie z przepłukiwaniem cylindra świeżym powietrzem czyli faktyczna praca odbywa się co cztery suwy.

Konstruktor tej mutacji silnika nazwał go 2T ponieważ ma kanały przepłukujące.

Miał prawo nawet nazwać ten silnik KOMPRESOR ponieważ zasilanie jest dwustopniowe.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd , masz rację

Przeprosiny przyjęte :) Nie ma to jak się dogadać :)

 

iskra jest rzeczywiście za każdym GMP ale wtrysk jest co drugi raz naprzemiennie z przepłukiwaniem cylindra świeżym powietrzem czyli faktyczna praca odbywa się co cztery suwy.

 

Niestety wciąż nie przeanalizowałeś dokładnie zasady działania silnika JJ2S. Silnik różni się od zwykłego silnika 2T tylko i wyłącznie przeniesieniem komory wstępnej spod tłoka do głowicy w której porusza się też "tłok" ale w przeciwna stronę, wstępnie sprężając mieszankę/powietrze. Oczywiście silnik w wykonaniu gwiazdowym będzie zasilany wtryskiem (i to chyba bezpośrednim), ale jednocylindrowy prototyp miał tradycyjny (modelarski) gaźnik, wiec nie mógłby pracować tak jak to opisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2 lata roz**bałem 3 elektryczne nożyce do żywopłotu . Myśle że ten układ korbowy ma marną trwałość :icon_razz:

 

No dobra , z animacji wynika że korba ma szanse na długi żywot , martwi mnie wstępna komora sprężania. No i jednak jest to pełnokrwisty dwusów czyli charakterystyka momentu "z dupy " jak to w 2T .

 

Raz długi żywot, dwa - wysoka moc jak na tą pojemność. A trzy - czemu uważasz, że charakterystyka 2T jest do dupy ? W tej pojemności 'dół' jest , i to na pewno, jeżeli już w takiej CR250 można jechać na relatywnie niskich obrotach, odkręcić manetę i zaraz zbierać dupę z ziemi, bo nasze przeczucie, że 2T musi się 'wkręcić' było błędne.

 

Co do norm - Rieju RR50 z katalizatorem i innymi syfami w wydechu, dopalaczem SAS spełniało normę Euro2 lat temu 11 . Więc czemu teraz, motocykl na wtrysku i bardziej zaawansowanymi układami oczyszczania spalań, kosztem mniejszej mocy, ma nie spełniać Euro3 ? A potem kupujemy akcesoryjny wydech i kocioł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A trzy - czemu uważasz, że charakterystyka 2T jest do dupy ?

Polatasz na 4T to zrozumiesz, choc znam starszego od siebie fanatyka 2T - zawsze wpakuje pare kafli w CR-ke i mówi że dopiero teraz zapie**ala . No i jechałem tym jego zapierdalaczem , sorry , dołu brak kompletny , nawet gienek 250 miał lepszy :bigrazz: Za to przy pewnych obrotach nie dało sie nad tym zapanować , ale to cholernie wąski zakres . No i to pierdzenie.... dla mnie niewybaczalne :bigrazz:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd , masz rację iskra jest rzeczywiście za każdym GMP ale wtrysk jest co drugi raz naprzemiennie z przepłukiwaniem cylindra świeżym powietrzem czyli faktyczna praca odbywa się co cztery suwy.

Konstruktor tej mutacji silnika nazwał go 2T ponieważ ma kanały przepłukujące.

Nie zgodzę się tutaj. Tłok dostał okna, które zostały przeniesione nad komorę korbową i są one nadal otwierane jak to jest w zwykłym silniku 2t, więc praca następuje w każdym cylindrze co jeden OWK. Inaczej dużo energii byłoby tracone z powodu nie pracowania danego cylindra a tylko sprężania w nim mieszanki. Na potwierdzenie daję filmik ze schematycznego cyklu pracy tego silnika.

http://www.youtube.com/watch?v=nQy67EqyRt0&feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...