Skocz do zawartości

JJ2S NOWY SILNIK DWUSUWOWY


Maciej Kwidzyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A na czym polega fenomen bo czytam ten opis i nie mogę zrozumieć ?

 

Wiem, że robią inni producenci silniki 2 suwowe z wtryskiem z odseparowanym podawaniem oleju i paliwa. Wiem, że robią membrany sterowane elekt. na kanale wydechowym.

I pewnie osiągają podobne rezultaty. - Hey, pobawić się zawsze można. Fajną mają zabawe chłopaki !

 

Ktoś widział dawno temu na mieście jednego ciula co rozdawał kartki z fenomenalnym rozwiązaniem silnika. Że niby zachodnie koncerny uknuły jakiś spisek itd. Była tam dodatkowa dzwignia w układzie korbowym. Powodowała ona, że suw pracy trwał dłużej niż sprężania i uzyskiwaliśmy wyższy moment obr. silnika. W międzyczasie coś mi się obiło o uszy. Pamiętam, że to rozwiązanie nazywało się układem "Atkinsona-Millera" czy jakoś podobnie. Stara bajka ogólnie. Dzisiaj zamiast pchać się w korby załatwiają to rozrządem. Zawór w suwie sprężania zostaje dłużej otwarty niż do DMP. Czy jakoś tak.

Jakby ktoś spotkał na mieście tego ciula to

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dość czesrtwy z tym JJS Design. Moim zdaniem to zanim oni znajdą jakiegoś "sponsora" na produkjcę to ropa naftowa się już skończy i po co im to? Teraz na czasie są hybrydy i elektryka a kolesie żyją jeszcze w latach 70-tych i brandzlują się z dwusuwem. Buahaha.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

A na czym polega fenomen bo czytam ten opis i nie mogę zrozumieć ?

 

Wiem, że robią inni producenci silniki 2 suwowe z wtryskiem z odseparowanym podawaniem oleju i paliwa. Wiem, że robią membrany sterowane elekt. na kanale wydechowym.

I pewnie osiągają podobne rezultaty. - Hey, pobawić się zawsze można. Fajną mają zabawe chłopaki !

 

Slabo czytasz :icon_twisted:.

Ten dwusow ma odseparowane smarowanie silnika od ukladu paliwowego. I nie chodzi o osobne podawanie oleju, tylko o to, ze silnik ten jest dwusuwem, a smarowany jest jak czterosow. Olej na dole, benzyna na gorze :P. Olej nie jest spalany, wiec silnik moze spelniac wszystkie normy emisji spalin, jakie spelniaja klasyczne czterosowy. Ponadto masz duzo wyzsza sprawnosc tego silnika (2T a nie 4T) przy zachowaniu prostoty budowy i niskiej masy - odchodzi z konstrukcji caly rozrzad.

Rozwiazanie jest naprawde ciekawe...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czy nie bylo tego jakos w maju/czerwcu 2006 w Swiecie Motocykli. Dosc dokladnie opisane jak to dziala. Faktycznie, ciekawe rozwiazanie.

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz to widzę i dzieki za temat , faktycznie ciekawe , 500ccm 110 koni , lekka konstrukcja... 2suw daje większe możliwości a , że ten będzie bardziej przyjazny środowisku wieć może być wdrążony do produkcji, ale żyjemy w PL więc może ten cały projekt szybko umrzeć na brak kasy , chęci itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dość czesrtwy z tym JJS Design.

Hehe.. na długi weekend byłem w Czechach i tam "czerstwy" znaczy akurat "świeży" :icon_razz:

 

A co do rozwiązania - to pomysłowi oczywiście kibicuję, ale raczej wątpię że motocykl wejdzie do produkcji. Jeśli jego przewaga nad zwykłym dwusuwem ma polegać wyłącznie na ekologii, to nie wejdzie on ani na tor motocyklowy, ani jako napęd do paralotni. A wyprzedzić benzyniaka na rynku będzie trudno. Oprócz ekologii musi za nim przemawiać jeszcze cena, a na niskie koszty produkcji, odpowiednią technologię pracuje się długimi latami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale może z tym być też tak, że będzie to motocykl dla bogatych ekscentryków, tak jak polski samochód Leopard, produkowany obecnie w Mielcu :) zapewne mało osób o nim słyszało, a jakoś produkcja idzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dwusow ma odseparowane smarowanie silnika od ukladu paliwowego. I nie chodzi o osobne podawanie oleju, tylko o to, ze silnik ten jest dwusuwem, a smarowany jest jak czterosow.

 

 

takie rozwiązanie już chyba było z 10 lat temu w Bimota 500Vdue..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rozwiązanie już chyba było z 10 lat temu w Bimota 500Vdue..

 

nie, tu chodzi o to ze w paliwie ktore laduje w silniku niema oleju, w bimocie olejem nie zawartym w paliwie byly smarowane tylko lozyska walu z tego co pamietam, byl wtrysk ale potem z niego zrezygnowali... wg mnie gdyby konstrukcja silnika 2T byla rozwijana od dluzszego czasu to jezdzili bysmy wlasnie z takimi silnikami a nie takimi ktore na prace wykonuja na 2 obroty walu....

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nbie spelni norm emisji spalin to raczej dupa blada, pozostanie jedynie na papierze bez roznicy czy polski, koreanski, japonski, wloski czy niemiecki.

 

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...