Skocz do zawartości

BADANIE STOPNIA SPRĘŻANIA - JAK I CO BADAĆ ?


Lucack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co powie nam próba olejowa?

 

Jeżeli po pierwszym pomiarze stwierdzisz liche sprężanie, to lejesz zdźiebko oleju na tłok i mierzysz powtórnie. Jak wzrośnie - masz klęknięte pierścienie. Jeżeli nic się nie z mieni - zawory nie trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy pomiar ciśnienia w cylindrze robimy przy całkowicie zimnym silniku.

Wszystkie świece wykręcone, usunięty filtr powietrza i manetka gazu odkręcona na maxa

Akumulator dobrze naładowany i kręcimy silnikem ok 10 sek.

Drugi pomiar to tzw. próba olejowa.

Do każdego cylindra kilka kropli oleju silnikowego i ponowny pomiar.

Wszystkie dane zapisać i porównać.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba miales na mysli pomiar kompresji a nie sprezania...

 

może się myle albo nomenklatura jest taka.

chodziło mi o atmosfery, tak? to co to jest ?

nie chodzi mi o stopień sprężania. bo to jest określone jakby technologicznie.

Czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie masz racje.

Mierzysz aktualnie sprezanie w danym cylindrze a nie stopien sprezania wynikajacy z konstrukcji silnika.

Sprezanie = kompresja z angielskiego "compression", podobnie po francusku.

 

Adam M.

no właśnie

ale już się od szanownych forumowiczów dowiedziałem, więc jak zmierzę to zarzucę temat ponownie.

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierwszy pomiar ciśnienia w cylindrze robimy przy całkowicie zimnym silniku.

Wszystkie świece wykręcone, usunięty filtr powietrza i manetka gazu odkręcona na maxa

Akumulator dobrze naładowany i kręcimy silnikem ok 10 sek.

Drugi pomiar to tzw. próba olejowa.

Do każdego cylindra kilka kropli oleju silnikowego i ponowny pomiar.

Wszystkie dane zapisać i porównać.

[]

DLACZEGO POMIAR NA ZIMNYM SILNIKU ????

Zawsze mnie uczyli, ze pomiar cisnienia sprężanie robimy na nagrzanym sillniku.

Oto cytat z ksiązki "Pracownia samochodowa" Zbigniew Kuczyński, Waldemar Michalak, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , Warszawa 1984. Podrecznik dla V klasy technikum samochodowego. Strona 71 :

 

Sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworów. Podgrzać silnik do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury ok. 70° C.

Sprawdzić stąpień naładowania akumulatora. Wykręcić wszystkie świece zapłonowe (wtryskiwacze). Połączyć manometr z gniazdem świecy pierwszego cylindra i obracać wałem korbowym silnika za pomocą rozrusznika, tak aby prędkość obrotowa wału wynosiła 200-:-220 obr/min. Przepustnica powinna być otwarta co najmniej w 50%.

Zmierzyć jak wyżej ciśnienie sprężania w pozostałych cy-cyliindrach zachowując zasadę, że pomiary należy wykonać kolejno w sąsiadujących cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mierzyłem kompresję w XJ600. Na sucho i na mokro. Na mokro nalaliśmy trochę za dużo oleju i olej ten uszczelnił oprócz pierścieni również zawory. Także z olejem nie szalejcie :(. A zawory najlepiej sprawdzać nalewając naftę do kanałów i patrzeć, czy przylgnia się nie poci. To jednak wymaga zdjęcie głowic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiar ciśnienia powinien odbywać sie w dwóch etapach czyli na zimno i na gorąco tak jak napisał poprzednik :( (znający temat wiedzą o co chodzi) co do nalewania oleju do komory to jest jedno ale a mianowicie tłok musi być wypukły ewntualnie płaski jeżeli jest inaczej pomiar nie ma sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wracam do tematu...

Piotr pisze że pomiaru należy dokonać na zimnym silniku...

W marcowym Swiecie Motocykli pisze o pomiaże ciśnienia w motocyklu i jest powiedziane że pomiaru dokonywać należy na rozgrzanym silniku...

Czy ktoś w końcu napisze prawde? :icon_mrgreen:

Może tak: pomiar na zimnym,pomiar na rozgrzanym i pomiar olejowy...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...