Lucack Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 jak ktoś ma miernik sprężania to co można sprawdzić? co powie nam próba olejowa?Podzielcie się koledzy wiedzą !!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Na ciepłym i na rozruszniku. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Jak zmierzysz stopień sprężania będziesz wiedział czy pierścienie i tłoki trzymają fabryczne wymiary czy nadają się do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 co powie nam próba olejowa? Jeżeli po pierwszym pomiarze stwierdzisz liche sprężanie, to lejesz zdźiebko oleju na tłok i mierzysz powtórnie. Jak wzrośnie - masz klęknięte pierścienie. Jeżeli nic się nie z mieni - zawory nie trzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 jak ktoś ma miernik sprężania to co można sprawdzić? co powie nam próba olejowa?Podzielcie się koledzy wiedzą !!!!!!Chyba miales na mysli pomiar kompresji a nie sprezania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Właśnie. Tu chodzi raczej o ciśnenie sprężania, czyli kompresje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Pierwszy pomiar ciśnienia w cylindrze robimy przy całkowicie zimnym silniku.Wszystkie świece wykręcone, usunięty filtr powietrza i manetka gazu odkręcona na maxaAkumulator dobrze naładowany i kręcimy silnikem ok 10 sek.Drugi pomiar to tzw. próba olejowa.Do każdego cylindra kilka kropli oleju silnikowego i ponowny pomiar.Wszystkie dane zapisać i porównać. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucack Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Chyba miales na mysli pomiar kompresji a nie sprezania... może się myle albo nomenklatura jest taka.chodziło mi o atmosfery, tak? to co to jest ?nie chodzi mi o stopień sprężania. bo to jest określone jakby technologicznie.Czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Oczywiscie masz racje.Mierzysz aktualnie sprezanie w danym cylindrze a nie stopien sprezania wynikajacy z konstrukcji silnika.Sprezanie = kompresja z angielskiego "compression", podobnie po francusku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucack Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Oczywiscie masz racje.Mierzysz aktualnie sprezanie w danym cylindrze a nie stopien sprezania wynikajacy z konstrukcji silnika.Sprezanie = kompresja z angielskiego "compression", podobnie po francusku. Adam M. no właśnieale już się od szanownych forumowiczów dowiedziałem, więc jak zmierzę to zarzucę temat ponownie.dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Pierwszy pomiar ciśnienia w cylindrze robimy przy całkowicie zimnym silniku.Wszystkie świece wykręcone, usunięty filtr powietrza i manetka gazu odkręcona na maxaAkumulator dobrze naładowany i kręcimy silnikem ok 10 sek.Drugi pomiar to tzw. próba olejowa.Do każdego cylindra kilka kropli oleju silnikowego i ponowny pomiar.Wszystkie dane zapisać i porównać.[]DLACZEGO POMIAR NA ZIMNYM SILNIKU ????Zawsze mnie uczyli, ze pomiar cisnienia sprężanie robimy na nagrzanym sillniku.Oto cytat z ksiązki "Pracownia samochodowa" Zbigniew Kuczyński, Waldemar Michalak, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , Warszawa 1984. Podrecznik dla V klasy technikum samochodowego. Strona 71 : Sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworów. Podgrzać silnik do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury ok. 70° C.Sprawdzić stąpień naładowania akumulatora. Wykręcić wszystkie świece zapłonowe (wtryskiwacze). Połączyć manometr z gniazdem świecy pierwszego cylindra i obracać wałem korbowym silnika za pomocą rozrusznika, tak aby prędkość obrotowa wału wynosiła 200-:-220 obr/min. Przepustnica powinna być otwarta co najmniej w 50%.Zmierzyć jak wyżej ciśnienie sprężania w pozostałych cy-cyliindrach zachowując zasadę, że pomiary należy wykonać kolejno w sąsiadujących cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Ostatnio mierzyłem kompresję w XJ600. Na sucho i na mokro. Na mokro nalaliśmy trochę za dużo oleju i olej ten uszczelnił oprócz pierścieni również zawory. Także z olejem nie szalejcie :(. A zawory najlepiej sprawdzać nalewając naftę do kanałów i patrzeć, czy przylgnia się nie poci. To jednak wymaga zdjęcie głowic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 pomiar ciśnienia powinien odbywać sie w dwóch etapach czyli na zimno i na gorąco tak jak napisał poprzednik :( (znający temat wiedzą o co chodzi) co do nalewania oleju do komory to jest jedno ale a mianowicie tłok musi być wypukły ewntualnie płaski jeżeli jest inaczej pomiar nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Jezeli silnik nie byl palony przez dluzszy czas to wartosc cinienia moze byc troche niska. Podobnie jak po remoncie silnika - do pierwszego uruchomienia jest niższa kompresja - brak "oleju" na gladzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Wracam do tematu...Piotr pisze że pomiaru należy dokonać na zimnym silniku...W marcowym Swiecie Motocykli pisze o pomiaże ciśnienia w motocyklu i jest powiedziane że pomiaru dokonywać należy na rozgrzanym silniku...Czy ktoś w końcu napisze prawde? :icon_mrgreen: Może tak: pomiar na zimnym,pomiar na rozgrzanym i pomiar olejowy...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.