ks-rider Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 (edytowane) ...skąd pomysł, żeby skręcać dopiero po wyhamowaniu. Nie robi się tego ani w samochodach (99% kierowców wbija się w winkle używając techniki zwanej hamowaniem lewą nogą), ani w motocyklach (już w pierwszym roku zabawy torowej Sikor stwierdził, że zdarza mu się odpuścić klamkę hamulca dopiero w momencie, kiedy szoruje kolanem po asfalcie). Ja sam zrobiłem największy "skok czasowy", jak zacząłem wbijać się w winkle na hamulcu i odpuszczać progresywnie, ale jednak w złożeniu hebel. Generalnie hamujesz do poczatku zakretu, nastepnie odpuszczasz hamulec, do apexu przejezdzasz ze sciagnieta noga z gazu ( co lepsi z ta sama predkoscia ) po przekroczeniu apexu lekko lub bardziej dodajesz gazu na wyjsciu. Taka jest Technika, inna bajka, ze ktos jak nabierze wprawy robi to inaczej. Motocyklowym adeptom tlucze sie do glowy, ze hamowanie w zakrecie jest zle, bo jest. Pytanie tylko z jaka sila hamujemy wchodzac w zakret czy bedac juz w zakrecie ? Polecam zapoznac sie z kolem / okregiem Kamm'a. To wizualizuje caly Problem, tyle, ze nikt nie jest w stanie wyliczyc gdzie lezy granica miedzy przyczepnoscia a botanika. Hamowanie na wejsciu w zakret nie jest tez wiekszym problemem samym w sobie. Kursant cwiczacy omijanie przeszkody z wczesniejszym hamowaniem / dohamowywaniem radzi sobie z tym calkiem niezle, i nieraz mozna zauwazyc, ze tylna lampa stopu pali sie przez caly czas rozpoczeciu manewru az do jego skonczenia. Piórko daj spokój, wiemy że byłaś, wywaliłaś kupę siana i tyle. Jakby było widać efekty to może jeszcze byśmy to przeboleli, a tak to psu w dupę tyle kasy.Miej dla nas litość kobieto. Yuby, jako Instruktor powinienes wiedziec, ze klucz do sukcesu jest mentalnosc. Ktos kto jest przekonany, ze robi cos dobrze, bedzie jezzdil zupelnie inaczej niz ktos kto ma watpliwosci ( dziala wlasciwie wszedzie, no moze poza Polska, bo nigdzie niema tylu miszczow kierownicy niz w kraju nad Wisla :icon_mrgreen: ) O tym, ze efekty moga wyjsc nieco pozniej nie bede bawet wspominal, bo pewne rzeczy potrzebuja czasu. Apropo schodzenia na kolano, czy jest to Jakis wymiar miszczowskiego wtajemniczenia ? ? ? Daja za to Jakis czarny pas ? :icon_mrgreen: :crossy: Edytowane 3 Września 2013 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Apropo schodzenia na kolano, czy jest to Jakis wymiar miszczowskiego wtajemniczenia ? ? ? Daja za to Jakis czarny pas ? :icon_mrgreen: :crossy: kto nie schodzi na kolano ten nosi "Slajdery Wstydu" ;) Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lovtza Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Apropo schodzenia na kolano, czy jest to Jakis wymiar miszczowskiego wtajemniczenia ? ? ? Daja za to Jakis czarny pas ? :icon_mrgreen: To wbrew pozorom bardzo proste. To szorowanie kolanem to pochodna dwóch rzeczy - odpowiedniej pozycji na motocyklu (tutaj trochę więcej w temacie: http://www.scigacz.pl/Pozycja,na,motocyklu,czy,siedzisz,poprawnie,20336.html i odpowiedniej prędkości. Tylko tyle i aż tyle. Ganianie w kółko po parkingu ze zwieszoną dupą to nie jest oznaka żadnego wtajemniczenia, szczególnie w temacie, który nie jest tajemniczy... ;) Cytuj Ścigacz.pl - www.scigacz.pl | California Superbike School w Polsce - www.sbkschool.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 To wbrew pozorom bardzo proste. To szorowanie kolanem to pochodna dwóch rzeczy - odpowiedniej pozycji na motocyklu (tutaj trochę więcej w temacie: http://www.scigacz.pl/Pozycja,na,motocyklu,czy,siedzisz,poprawnie,20336.html i odpowiedniej prędkości. Tylko tyle i aż tyle. Ganianie w kółko po parkingu ze zwieszoną dupą to nie jest oznaka żadnego wtajemniczenia, szczególnie w temacie, który nie jest tajemniczy... ;) Wewnętrzna stopa u Stonera i Pedrosy pięknie, na palcach, równolegle do moto. Panowie z pozostałych zdjęć ... no cóż ;) . Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 To szorowanie kolanem to pochodna dwóch rzeczy - odpowiedniej pozycji na motocyklu i odpowiedniej prędkości. Tylko tyle i aż tyle. Ganianie w kółko po parkingu ze zwieszoną dupą to nie jest oznaka żadnego wtajemniczenia, szczególnie w temacie, który nie jest tajemniczy... O ile potrafie zrozumiec, ze co niektorzy tlumacza to lepsza kontrola przechylu ( aby nie przedobrzyc ), tak nie dokonca zgodze sie z tym, ze jest to niezbedne w ruchu drogowym. Jak mozna juz zaobserwowac w moto GP, schodzenie na kolano staje sie nudne, obecnie na topie jest szlifowanie lokcia :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lovtza Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 O ile potrafie zrozumiec, ze co niektorzy tlumacza to lepsza kontrola przechylu ( aby nie przedobrzyc ), tak nie dokonca zgodze sie z tym, ze jest to niezbedne w ruchu drogowym. Jak mozna juz zaobserwowac w moto GP, schodzenie na kolano staje sie nudne, obecnie na topie jest szlifowanie lokcia :icon_mrgreen: :crossy: NIe jestem w stanie w sensownym czasie przebrnać przez 36 zakładaek, ale widzę, że przez ostatnie 7 lat ciągnięcia wątku nie zahaczyła ona o to skąd bierze się taka a nie inna pozycja na motocyklu, czemu służy itd?? :) Cytuj Ścigacz.pl - www.scigacz.pl | California Superbike School w Polsce - www.sbkschool.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Bo to nieistotne, liczy się przytarty slider ;) Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lovtza Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Ty to masz cięty jęzor Sikorze... ;) Cytuj Ścigacz.pl - www.scigacz.pl | California Superbike School w Polsce - www.sbkschool.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 (edytowane) Mi tam się bierze z tego, że z kolanem łatwiej się składa, jak już pisałem nie wiem czy to opór wiatru czy jakiś inny środek ciężkości.A przy dużej prędkości, jak moto zaczyna szorować podnóżkiem i tłumikiem delikatnie odpycham się kolanem od asfatu mając cały czas pod kontrolą szorowanie tymi elementami. 'Wiem, że nie ma to nic wspólnego z idealną pozycją jeźdzca wyścigowego, (zostało 2/3 podnóżka i dziura w tłumiku prawie na wylot, do tego slidery idą jak woda i dziura w bucie - czyli koszta) ale to jest zajebiste :) Edytowane 3 Września 2013 przez spiwor Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Widać coś źle robiłem, bo przez rok jeżdżenia zużyłem jeden komplet sliderów, w dodatku do połowy tylko... Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 NIe jestem w stanie w sensownym czasie przebrnać przez 36 zakładaek, ale widzę, że przez ostatnie 7 lat ciągnięcia wątku nie zahaczyła ona o to skąd bierze się taka a nie inna pozycja na motocyklu, czemu służy itd?? :)Nie tylko w kwestii pozycji widać takie dziwne zachowania. Nie wspominając o cartingach ale nawet na speeddayach widać gości którzy próbują robić coś co widzieli w telewizji ale nie mają pojęcia do czego to służy. Niczego się nie uczą, tylko wypalają paliwo jeżdżąc bez pojęcia w kółko. Zero próby zrozumienia czegokolwiek. I dotyczy to wielu aspektów jazdy, nie tylko pozycji. Co do samego "kolana" to widać często że wręcz robiąc "pozycję" tylko pogłębiają problem który należałoby pozycją rozwiązywać. Ale to wymaga myślenia, a nie tylko posiadania motocykla. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 NIe jestem w stanie w sensownym czasie przebrnać przez 36 zakładaek, ale widzę, że przez ostatnie 7 lat ciągnięcia wątku nie zahaczyła ona o to skąd bierze się taka a nie inna pozycja na motocyklu, czemu służy itd?? :)Od myślenia boli głowa, więc zamiast leczyć, należy temu zapobiegać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Wiecie ale nie powiecie bo to tajemnica :) (albo nie chcecie się przechwalać :) ) Kiedyś dawno temu w motocyklu pisało, że na wyścig Paweł Szkopek zakłada slidery lekko starte z treningu żeby móc mocniej pochylić motocykl. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Od myślenia boli głowa, więc zamiast leczyć, należy temu zapobiegać. No wlasnie, napijmy sie ! :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Kiedyś dawno temu w motocyklu pisało, że na wyścig Paweł Szkopek zakłada slidery lekko starte z treningu żeby móc mocniej pochylić motocykl.bo wlasnie sa po to zeby wiedziec ile jeszcze mozna sie zlozyc , a nie zeby tylko przycierac , ewentualnie odbic sie jak jak czlek zamocno zaciesni i lapie uslizg obydwu kol :blink: , zreszta najlepsza zabawa to jest wciskanie sie po wewnetrznej na ciasnych zakretach , kolano w trawie albo zwirze i wypychanie ludzi na zewnetrzna :blush: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.