theodor. Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Zawsze myślałem, że odciąża/dociąża się tył za pomocą gazu (tak pisano w Twist of the Wrist II) - o hamulcu pierwsze słyszę ;O A po co chcemy to robić? Dotyczy to nie tylko tego tematu, ale generalnie. Bez zrozumienia w jakim celu się cos robi i jaki to ma wpływ na okreslony układ nie ma sensu wyjasniać finalnego efektu. W tym wypadku, o przenoszeniu masy w dynamice jest sens rozmawiać gdy sie wie po co sie to robi. Gdy sie to zrozumie to takie pytania same na siebie odpowiadaja. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Biblia zakrętów 2. Wracając do tematu, zastosuję się do rad Shermana - faktycznie podczas prób heblowania w lekkim złożeniu bardzo skupiałem się na przedniej oponie żeby tylko czasem nie odjechała - to strach, zwykły strach przed szlifem. Kontynuując odpowiedź na post theodor'a, boję się kiedy nie umiem. Kiedy się przełamię, poznam granice, wiadomym jest że strach znika. Pytania do was:Czy w tej technice (trail braking) wykorzystuje się tylko przedni hebel? Oraz kolejne - czy w momencie heblowania możliwe jest osiągnięcie pochylenia umożliwiającego zejście na kolano? Podczas szkolenia moj szkolacy opowiadal jak szkolil swojego syna na kat. A1. Caly czas mu powtarzal, ze w zakrecie sie nie hamuje. po chyba 2 latach mial jakas nieciekawa historie i przyznal sie ojcu, ze hamowal w winklu. Mial tez wyrzut, ze ojciec mu nigdy na to ie pozwalal. Ten zas skwitowal, ze owszem, nie hamuje sie, tyle, ze jak sie juz objezdzi i troche sytuacji przezyje, to wyglada to zupelnie inaczej. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Bo w zakręcie sie nie hamuje, to że się używa hamulca nie znaczy że w celu wytracania prędkości. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONSTER LESZNO Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Ale po co wlasciwie jest ta technika>? Chodzi o to, żeby pokonać zakręt mozliwie najszybciej, hamując do granic mozliwosci, przy jednoczesnym zachowaniu kompresji, odwijając gaz z jednoczesnym płynnym puszczaniem hebla w zakręcie? Prześwit jest wtedy mały dlatego trzeba robić to płynnie Dobrze rozumiem? Niech mi ktoś wytłumaczy jeszcze, bo czasem jak oglądam wyscigi SBK, to widze , że sporo drajwerów wystawia noge przy hamowaniu ;> To coś ma wspolnego z tą techniką? Po co to jest i czemu sluzy? Wystawiają nogę aby zrobić sobie miejsce do złożenia ,czyli aby zawodnik jadący z tyłu się też nie wcisnął koło ciebie, to taki straszak ;) Dziś oglądając wyścigi SBK też zauważyłem że po wyhamowaniu ślizgiem zawodnicy wchodzili w zakręty dodając gazu. Jak też można zauważyć że większość z nas nie mogąc zmieścić się na wyjściu z zakrętu przyhamowuje, a zawodnicy odkręcają gaz aby tylne koło dostało uślizgu i bardziej położyć motocykl, w konsekwencji czego często jadą po biało-czerwonym ograniczniku toru. No cóż ale to zawodowcy :) Pozdrawiam :) Cytuj MONSTER ENERGY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 (edytowane) Moim zdaniem zawodnicy wystawiają nogę żeby nałapać much na wewnętrzną część kolana, wtedy lepsza współpraca skóry kombinezonu z bakiem jest. Ale oczywiście mogę się mylić, czekam na jeszcze jakieś wyjaśnienia czemu zawodowcy to robią. Edytowane 14 Kwietnia 2013 przez MarcMarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Bo zazdroszczą crossowcom. Naoglądali się ich i stwierdzili, że w taki sposób uzyskuje się +20 punktów do respektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Zdumiewające jak mało wiemy o jeździe motocyklami które posiadamy. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 (edytowane) Raczej zdumiewające, ile można naprodukować teorii o tym, że trzeba:1) przestawić dupę na siedzeniu2) zahamować3) szybko złożyć motur4) odwinąć manetę Ps. jeżeli "pogrzebałem" ciekawie zapowiadającą się dyskusję, to najmocniej przepraszam :P Edytowane 15 Kwietnia 2013 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Nie pogrzebałeś. Przy każdym punkcie wystarczy dopisac "ok. ale jak?" I rozmowa toczy się dalej. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Dajcie spokój ... tutaj to przynajmniej znajdziesz ludzi którzy mają ochotę to czytać. A normalnie to z rozmowami o jeździe po torze jest jak ze zdjęciami z wakacji cioci Hani. Dumny odpalasz znajomym film który nagrałeś na ostatnim speeddayu i zaczynasz wykład, co zrobiłeś źle jak mogłeś to zrobić lepiej i że spokojnie tu na tym zakręcie można jeszcze 2 sec urwać, gestykulując i plując na wszystkich zgromadzonych, a oni zmieszani i zakłopotani spoglądają tylko po sobie w wyczekiwaniu aż ktoś zmieni temat. ;) Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 No jak, Bimbak, tutaj to od razu zjeba :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banaś Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Kiedyś ogladając w TVku jakiś wyscig komentator mówił, że wystawianie nogi przed wejsciem w zakręt zapoczątkował Rossi, a on zapytany o to powiedział że to taki nawyk z wczesnych lat, po czym ludzie zaczęli normalnie papugowac. Z tego co zrozumiałem niczemu to nie służy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Dokładnie, chłopaki upalają na tych torach codziennie przez cały dzień i z nudów wystawiają te giry, można wręcz powiedzieć że dla jaj :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Niech ktoś sie wypowie normalnie, po co to? Nie jeden zawodnik to robi, napewno czemus to sluzy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 http://www.asphaltandrubber.com/racing/motogp-leg-wave-explained/ Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.