Skocz do zawartości

Napinacz rozrzadu CBR 600F4 2000


Rekomendowane odpowiedzi

Dzis wymienilem w swojej CBR 600 F2 napinacz lancuszka rozrzadu i chcialem sie podzielic wrazeniami z innymi uzytkownikami tych motocykli. Wiadomo, ze rozrzad jest slabym punktem CBR F2/3 i czesto slychac jego glosna prace.

Nie kupowalem nowego napinacza, gdyz potwierdzilo sie u kilku osob, ze skutkuje on bardzo krotko albo wogole. Dwoch moich kolegow jezdzi juz od kilku lat swoimi F2, w ktorych maja pozakladane napinacze od FZR (ostro katuja) i do tej pory sprawuja im sie swietnie.

Tak wiec kupilem na Allegro napinacz lancuszka rozrzadu od Yamahy FZR 600 z 93 roku.

Napinacz wyglada tak jak na tych fotkach:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6904acc6336f9d2d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a9ccb45922fd69a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea2d28183191eaed.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14a7f86390f366b0.html

Kiedy wzialem oba napinacze do reki stwierdzilem , ze elementy napinaczy ktore wchodza do silnika nie roznia sie zbytnio od siebie. Roznia sie natomiast tylnia czescia, gdzie w F2 jest hydrauliczny system, natomiast w FZR sruba dociskajaca sprezyne.

Musialem przeprowadzic tylko drobna modyfikacje w napinaczu od FZR tzn. rozwiercic odrobinke otwory (ok 0,5 mm), gdyz nie pokrywaly sie one z otworami montazowymi w bloku.

Nastepnie oryginalna uszczelke posmarowalem silikonem, tak aby zakleic otworek przez ktory dochodzil olej. Nawet jesli cisnienie oleju przebije silikon to i tak sie nic nie stanie gdyz olej powroci do silnika poprzez specjalne wyciecie w uszczelce:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8632e037796b2c2e.html

Potem wszystko dokladnie spasowalem i przystapilem do montazu. Nowy napinacz dokladnie przylegal do bloku i wygladal jakby byl od tego motocykla :flesje: Wlozylem dluga sprezyne do niego i przykrecilem od tylu srube, ktora spowodowala napiecie i docisniecie lancuszka rozrzadu. Skrecilem calosc i odczekalem az silikon zaschnie.

 

Z pewna obawa przystapilem do procedury odpalenia silnika. Kluczyk, zaplon, ssanie i bruuuum. Silnik zapalil i od razu na mojej twarzy pojawil sie usmiech :flesje: Wydawalo mi sie , ze mam nowy silnik (albo po remoncie). Nie bylo slychac zadnych stukow, zadnego grzechotania, zadnego cykania, brzeczenia itp. Nigdy nie myslalem, ze moj silniczek moze tak cicho i ladnie pracowac :eek: Odczekalem kilka minut az silnik zlapie temperature i powoli zaczalem wkrecac go na coraz wyzsze obroty, a potem juz cakowicie do odcinki. Nastepnie wyjechalem na jazde probna i troche wstawilem mu (pomyslalem sobie: albo sie rozwali albo bedzie chodzic). No i jakos sie nie rozwalil :buttrock:

Na razie przejechalem na nim tylko kilkanascie km, ale jesli nic sie zmieni przez najblizsze 1000 km to uznam to za sukces.

 

Nie dam zadnej gwarancji , ze w Waszych motocyklach taka wymiana cos zmieni. Wszystko zalezy od stanu silnika i zuzycia poszczegolnych podzespolow. Ja w kazdym razie jestem bardzo zadowolony.

 

Aha, gdyby ktos byl zainteresowany moim bylym napinaczem od F2, to moge tanio sie pozbyc :biggrin:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8c73df926845439.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d19cf32f0aab6a6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/51e4fd940fafdaed.html

 

P.S Wkrotce wrzuce fotki jak wyglada efekt koncowy.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2365732b5861681.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c35082174937956.html

Gdyby ta wymiana przyniosla mi jakies negatywne skutki, na pewno Was o tym poinformuje.

Edytowane przez michal750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

nigdy nie słyszałem o wymianie napinacza na FZR

a do oryginalnych napinaczy zakładam części HRC

 

 

ponawiam temat...

pytanie do zorientowanych/nego jakie dokładnie części trzeba kupić do oryginału z HRC :banghead: i czy w serwisie hondy normalnie można zamówić części HRC i ile to mniejwięcej kosztuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc jak mozesz to napisz jak ci wyszlo z tym napinaczem od fzr 600 i czy ciezko bylo go wymienic ja mam taki sam problem teraz

podaj mi model fzr 600 jakiego mam napinacza szukac i moze wiesz gdzie go znajde i jeszcze ile cie kosztowal

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisalem wszystko dokladnie troszke wyzej. Wymiana jest dziecinnie prosta.

Ja kupilem napinacz od Yamahy FZR 600 z 93 roku. Wydaje mi sie, ze nowsze modele maja taki sam napinacz. Zreszta mozna sie posluzyc fotkami, ktore mozna obejrzec w linkach podanych powyzej.

Na allegro znalazlem napinacz w cenie 45 zł , ale normalnie chodza 80-150 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświerzam stary temat .Wczoraj wymieniłem u siebie napinacz na ten od FZR Było troszke zabawy z rozpiłowaniem otworów ale dobry pilnik dał rade :D w sumie cała operacja zajęła mi ok 1,5 godziny (z tego większość to demontowanie i ponowne montowanie owiewek i rozpiłowywanie otworów pilnikiem bo wiertarka mi padła 3 dni wcześniej :) ) :buttrock:

Efekty :

Łancyszek już tak nie nap...dala przy uruchamianiu , jeszcze troche go słychać w czasie normalnej jazdy ale i tak jest dużo ciszej niż wcześniej (niestety zeby było zupełnie cicho trzeba by wymienić jeszcze łańcuszek który jest dosyć mocno rozciągnięty ale to już zimą ) i tak jest b dobrze i duużo ciszej . Polecam wszystkim napinacz od fzr . Acha WYDAJE MI SIĘ że wiem na czym polega naprawa orginalnego napinacza od CBR

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz HRC ma dużo mocniejszą sprężynę ale nie gwarantuje bardzo dużych przebiegów zwłaszcza na zużytym łańcuszku rozrządu.

Poprostu używając motocykla na torze łańcuszek musi być mocno napięty ze względu na bardzo częste zmiany obciążenia silnika.

CBR600 został skonstuowany dla rynku USA gdzie i tak nie wolno szybko jezdzić i w normalnych warunkach eksploatacyjnych wytrzymuje bardzo duże przebiegi.

W kilku motocyklach krajowych wymieniałem napinacze i biegają do dziś bez problemu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem jakiś stary napinacz. Nawet nie wiem skąd go miałem, wymontowałem sprężyne która wizualnie była grubsza od tej z F4. Złożyliśmy do kupy ogyginalny napinacz z tą sprężyną i F4i lata już trzeci miesiąc, a lekko nie ma. Żadnych hałasów ze strony rozrządu nie ma, jak na razie.

http://www.bikepics.com/members/encik/01cbr600fs/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie (oczywiście są to tylko moje przypuszczenia ale przy chwili czasu spróbuje to sprawdzić :icon_mrgreen: )

wymiana spręzyny skutkuje ale przecież ten napinacz na tej sprężynie kiedyś jak był nowy pracował i było dobrze.Myśle (jeśli źle to niech mnie ktoś poprawi ) że po jakimś czasie pracy napinacza ciągłego wysuwania przy zapalaniu silnika i wsuwanie przy gaszeniu wyciera się i traci szczelność uszczelnienie pomiędzy korpusem napinacza a tym tłoczkiem który się z niego wysuwa i ciśnienie oleju zamiast wysuwać ten tłoczek ucieka na tym połączeniu napewno jeśli do tego jest zużyty łańcuszek to napewno to nie pomaga (prawdopodobnie od "kondycji " łańcuszka zależy to że jednemu org napinacz wystarcza na 2000 km a innemu na 10000 albo wiecej )jeszcze nie prawdziłem co się wyciera : tłoczek czy korpus ale myśle że np pochromowanie jakimś chromem technicznym i "uszczelnienie" tych 2 elementów powinno poskutkować .

Nie wiem czy dobrze myśle ale na chłopski rozum tak powinno być może zimą będe to sprawdzał to napisze jak poszło narazie mam założony napinacz of FZR i daje rade ale z czystej ciekawości niedługo się za to wezme

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie (oczywiście są to tylko moje przypuszczenia ale przy chwili czasu spróbuje to sprawdzić :icon_mrgreen: )

wymiana spręzyny skutkuje ale przecież ten napinacz na tej sprężynie kiedyś jak był nowy pracował i było dobrze.Myśle (jeśli źle to niech mnie ktoś poprawi ) że po jakimś czasie pracy napinacza ciągłego wysuwania przy zapalaniu silnika i wsuwanie przy gaszeniu wyciera się i traci szczelność uszczelnienie pomiędzy korpusem napinacza a tym tłoczkiem który się z niego wysuwa i ciśnienie oleju zamiast wysuwać ten tłoczek ucieka na tym połączeniu napewno jeśli do tego jest zużyty łańcuszek to napewno to nie pomaga (prawdopodobnie od "kondycji " łańcuszka zależy to że jednemu org napinacz wystarcza na 2000 km a innemu na 10000 albo wiecej )jeszcze nie prawdziłem co się wyciera : tłoczek czy korpus ale myśle że np pochromowanie jakimś chromem technicznym i "uszczelnienie" tych 2 elementów powinno poskutkować .

Nie wiem czy dobrze myśle ale na chłopski rozum tak powinno być może zimą będe to sprawdzał to napisze jak poszło narazie mam założony napinacz of FZR i daje rade ale z czystej ciekawości niedługo się za to wezme

 

f4 z roku 2000 ma napinacz Mechaniczny a nie Hydrauliczny...

 

więc za czym to idzie napinacz nie cofa sie ani nie powraca...

 

a jeżeli chodzi o hydrauliczny w f3 to możliwe że po części masz racje.. najprostszy sposób to idź do sklepu z mikrometrem ewentualnie z dobra suwmiarką i zmierz funkiel nówke napinacz i porównaj ze swoimi wymiarami ... wynik da ci odpowiedź czy take luzy spowodują spadek ciśnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprostszy sposób to idź do sklepu z mikrometrem ewentualnie z dobra suwmiarką i zmierz funkiel nówke napinacz i porównaj ze swoimi wymiarami ... wynik da ci odpowiedź czy take luzy spowodują spadek ciśnienia...

Pomysł dobry tylko zobaczymy czy ktoś w sklepie "poświeci" się i pozwoli mi to pomierzyć :icon_mrgreen: :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to moja cebra idzie pod noz nastepna.jutro wsadzam napinacz od fzr.wymienilem przed sezonem napinacz na nowy lancuszek na nowy i kola zebate rozrzadu zmienilem i nadal przy ~3000obr mi grzechocze.juz nie pamietam jak to jest gdy silniczek bzyka jak trzeba :/.3majcie kciuki,pozdrooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...