Skocz do zawartości

Posiadacze HONDA CBR 600 łączmy się! ( CBR600 )


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Panowie czytałem wasze wypociny na temat paliwa do CBR f4i i jako absolwent politechniki muszę wyprowadzić was z błędu.

a) im większy stopień sprężania tym większa liczba oktanowa - Prawda ale tylko częściowo. Skłonność do spalania stukowego zależy nie od stopnia sprężenia tylko od ciśnienia sprężania.

Ciśnienie sprężenia nie do końca zależy od stopnia sprężania. Ciśnienie to zależy od szybkobieżności silnika i kątów otwarcia zaworów. Im wyższe obroty silnika i większe kąty otwarcia zaworów (tak jak w CBR) to przy tym samym stopniu sprężania ciśnienie będzie MNIEJSZE!

Poza tym o skłonności do detonacji decyduje budowa głowicy, ustawienie zaworów, materiał głowicy itd

Tak wiec do zasilania wysokoobrotowej cebry z dużym stopniem sprężania (12:1) ale nie aż tak wysokim ciśnieniem sprężania max 15 bar, z dobrze zaprojektowaną głowicą W ZUPEŁNOŚCI WYSTARCZA BENZYNA 95 Oktanów!

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

' date='06.03.2009 - 23:29' post='1400364']

Witam

 

Pozwolę sobie wtrącić dwa słowa w kwestii wygody podróżowania CEBRĄ. Swoją jeżdżę już trzeci sezon i natłukłem 20k km.

Po pierwsze "primo": moim zdaniem bardzo męczące są podróże kilkuset kilometrowe poniżej 120 km/h. Wynika to z tego, że pozycja wymuszana przez motocykl jest pozycją na wpół leżącą i przy małej prędkości ciężar ciała spoczywa na nadgarstkach. Jednak już przy 140 km/h można sobie spokojnie jechać dzięki oporowi powietrza stawianemu motocykliście.

Po drugie "primo": w kwestii wygody pasażera. Mój plecaczek stwierdził, że najwygodniej jest na trampku, gdyż ma bardzo miękkie zawieszenie i równie wygodną kanapę, a nie przypasował jej zupełnie fazer (rocznik bodajże 2005), gdyż podnóżki są strasznie wysoko i szybko się męczą nogi.

Po trzecie "primo": uwielbiam swój :crossy: motocykl i nie zamieniłbym na nic innego :buttrock: , gdyż świetnie sprawdza się jako motocykl do miasta, w trasę, na tor, do kina, na przejażdzkę, na zakupy....no tutaj się trochę zagalopowałem :smile: . Miejsca w zadupku to w ogóle nie ma :(

 

 

jeżdzę f3, w kwestii wygody podróżowania: nie odczułam większych problemów. Co więcej: nie odczuwam bólów nadgarstków. Koledze polecam siłownie i ćwiczenia:) Sezon się zaczął i coniektórzy może zapomnieli o "uzywalności" pewnych mięśni:)

 

Jeżeli chodzi o szumne zakupy: kiedy nie miałam torby z mozliwoscią przyczepiania na baku i z tyłu w miejscu pasażera-zostawał plecak, którego nie lubiam i w którym mało się mieściło. Teraz zupełnie nie ma problemu nawet z wiekszymi zakupami Buffalo nie wygląda źle i póki co się sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasuje od 600 i od 1000. Roczniki jakos 92-98.

Do F3 uda sie zalozyc ten napinacz, ale nie polecam tego robic. Szczegoly znajdziesz w temacie: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=47612&st=0

Lepiej jest podkrecic mocniej sprezyne i grzechotanie powinno ucichnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka, Michał. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, wychodzi na to że te napinacze od FZR pasują do F2 i F4 ale do F3 to już tak średnio. A jak podkręcić sprężynę w oryginalnym napinaczu? W tamtym temacie, w ostatnim poscie jest to opisane ale dla F4i, a tam jest inny napinacz. Robiłeś to w swojej F3? Mógłbyś opisać? Pozdro i dzięki za pomoc.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

 

czy ktoś miał styczność z elementami wykonanymi z laminatu, które są dostępne na allegro? Chodzi głownie o czache do F4i - czy wymiary są takie same jak oryginał i czy nie będzie problemu ze spasowaniem elementów po złożeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. A jak podkręcić sprężynę w oryginalnym napinaczu? W tamtym temacie, w ostatnim poscie jest to opisane ale dla F4i, a tam jest inny napinacz. Robiłeś to w swojej F3? Mógłbyś opisać? Pozdro i dzięki za pomoc.

Wydaje mi sie, ze F3, F4 i F4i maja takie same napinacze.

Podkrecenie sprezyny zrob tak jak opisane w temacie. Ja robie to w nieco inny sposob, ale najwazniejszy by mocniej nakrecic sprezyne. Rozbierz napinacz, przeanalizuj jego zasade dzialania i potem sam wykombinujesz jak mocniej podkrecic.

 

Witam Panowie,

 

czy ktoś miał styczność z elementami wykonanymi z laminatu, które są dostępne na allegro? Chodzi głownie o czache do F4i - czy wymiary są takie same jak oryginał i czy nie będzie problemu ze spasowaniem elementów po złożeniu?

Odradzam laminaty. Kazdy zachwala swoje wyroby, ze niby w 100% odwzorowuja oryginal. Prawda jest jednak inna. Ciezko je spasowac, uchwyty trzymajace wypelnienia sa przyklejone w nieodpowiednich miejscach i najgorsze jest to, iz laminat jest bardzo kruchy i szybko peka podczas naprezen (np od wiatrowych turbulencji)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostajen jedynie rynek wtórny i szukanie oryginalnej czachy?

 

Hej,

ja miałem czasze z laminatu w GPZ500. Swoją miałem juz mocno poklejoną jak kupiłem a ja ją dokończyłem malą glebą. Początkowo szukałem jakiejś używka z allegro, nie wiem jak do F4 ale do GPZ znalazłem jedną sztukę przez 2 tygodnie i to za jakieś chore pieniądze. Więc kupiłem ten laminat w firmie Plastbike, kosztowała ok 300zł. Co do spasowania to nie miałem problemu, nie było otworów na śruby, jedynie jakby odbicie z formy w miejscu gdzie były oryginalnie, nawierciłem i po kłopocie.. Tak jak napisał Michał750 laminat jest kruchy, np. w miejscu gdzie wchodziły uchwyty lusterek troszke się kruszył ale tragedii nie było. Przejechałem z tym ok. 18 tys km, nic nie pękało, nie łamało się od naprężeń.

 

pozdrowiony

www.bikepics.com/members/zawisza

 

Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez zakladalem kiedys czache z laminatu do GPZta i tam jest troszke latwiej. Z tego co pamietam czacha jest przymocowana w 4 punktach: przy lusterkach i pod zbiornikiem. Nie ma tak wielu naprezen i nie ma laczenia z bocznymi owiewkami.

 

Wszystko zalezy od firmy z jaka dokladnoscia wykona odlew.

Ja sie napracowalem przy F2 i wiecej tego nie powtorze.

Kupilem 3 czesci czachy z laminatu

http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/Bez%20tytu%b3u.bmp

Pojedynczo wygladaly ladnie i profesjonalnie, ale przy probie ich spasowania bylo tragicznie. Zadna czesc nie pasowala do drugiej, wszystko prezylo i tworzyly sie duuuze szpary.

Bylem zmuszony poprawiac producenta, kleic 3 czesci w jedna calosc i szpachlowac miejsca laczenia:

http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/DSC00847.JPG

http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/DSC00848.JPG

Kiedy juz wszystko bylo polaczone zaczal sie okres przymiarek do stelaza. Ciezko bylo spasowac laminat do stelaza. Caly czas gdzies powstawaly pekniecia i musialem od nowa kleic i szpachlowac. Musialem takze dopasowac wypelnienia do nowej czachy:

http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/100_2917.JPG

Po wielu wysilkach udalo sie w koncu to wszystko dopasowac. Prysnalem czache szpachla natryskowa i postanowilem pojezdzic tak pare tygodni:

http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/100_2909.JPG

I znowu popekalo przy lusterkach, od wibracji powietrznych oraz od upadania z gumy. I od nowa klejenie, szpachlowanie itp. Po kilku miesiacach, gdy juz wszystko sie utrzeslo i popekalo gdzie mialo popekac, oddalem do malowania i w koncu ukonczylem ta czache :/

http://www.misiu.spinet.pl/CBR%20F2/1%20017.jpg

 

Teraz wiem , ze to nie bylo warte poswiecenia tylu pracy, czasu i pieniedzy :/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku miesiacach, gdy juz wszystko sie utrzeslo i popekalo gdzie mialo popekac, oddalem do malowania i w koncu ukonczylem ta czache :/

http://www.misiu.spinet.pl/CBR%20F2/1%20017.jpg

Teraz wiem , ze to nie bylo warte poswiecenia tylu pracy, czasu i pieniedzy :/

ale efekt końcowy bardzo ładny :)

 

 

 

Mam pytanie co do sprawdzania naciągu łańcucha.

W.g. instrukcji ma być luz 2,5 - 3,5 cm

1a) Czy łańcuch mam nacisnąć w dół, a następnie pchnąć w górę i sprawdzić jaka odległośc?

1b) Czy tylko od swobodnego zwisu do momentu aż stawi opór (gdy pcham w górę) ?

1c) Delikatnie, czy mocno go naprężać ?

 

2) luz 2,5 - 3,5 mm - gdy nikt nie siedzi na motocyklu, czy już razem z obciążeniem (np kierowca + pasażer) ?

Edytowane przez zazzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez zakladalem kiedys czache z laminatu do GPZta i tam jest troszke latwiej. Z tego co pamietam czacha jest przymocowana w 4 punktach: przy lusterkach i pod zbiornikiem. Nie ma tak wielu naprezen i nie ma laczenia z bocznymi owiewkami.

 

 

+ dwie śruby pod lampą

rzeczywiście czasza w GPZ'cie styka się praktycznie tylko z bakiem i szybką także łatwiej było ją spasować.

 

Niestety przedwczoraj, 1500km od zakupu Cebry zerwała mi się linka sprzęgła i muszę poczekać na nową do poniedziałku. Przy okazji byłem zmuszony wracać 20km zmieniając biegi bez sprzęgła i muszę przyznać, że jak w GPZ strasznie szarpało to w CBR sprzęgło można uznać za zbędne po ruszeniu :)

 

Dziś z nudów zdjąłem plastiki i potwierdził się fakt że ta sztuka była dobrym zakupem bo żaden nie był klejony, jedynie lekko pęknięty był lewy wlot powietrza.

Myśle obecnie o crash padach i zastanawiam się które wybrać bo zależy mi żeby nie wiercić w owiewce. Polecano mi bardzo Zipsery, ale przy nich niestety trzeba wiercić:

 

http://moto.allegro.pl/item613506995_crash...00_f4_3006.html

 

Znalazłem też coś takiego:

 

http://moto.allegro.pl/item604766264_motoj..._cbr_600_f.html

 

Tutaj juz obejdzie się bez ingerencji w plastiki tylko trochę obawiam się czy przy mocniejszej glebie nie ucierpi na tym rama? No i cena mało atrakcyjna ale może warto?

 

http://sklep.scigacz.pl/crash-pady-puig-ho...07-p-16830.html

Te również bez wiercenia w plastikach i równie mało atrakcyjna cena :)

 

Może ktoś mógłby coś w tym temacie polecić?

 

 

Pozdrawiam

Zawisza

Edytowane przez tomekx123

www.bikepics.com/members/zawisza

 

Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...