M4NIEK Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Witam, Pogody jak nie było tak nie ma :( Dlategoż mam następne pytanie ;-) Czy tylna lampa w F4i 2004r (nie sport), będzie taka sama jak w F4 z 2000r? Bo wiem, że tylna lampa F4i sport różni od F4i :-) Pzdr, Ben tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bene Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Balszoja Spasiba %) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zitol Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Hejka Mam małą prośbę do posiadaczy cbr F4 oraz F4i z crash padami. Prosiłbym o wrzucenie fotki jak to u was wygląda. Bo z tego co widziałem to rozwiązań jest dużo. Ile kosztowało, ile czasu zajęło zamontowanie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Panowie czytałem wasze wypociny na temat paliwa do CBR f4i i jako absolwent politechniki muszę wyprowadzić was z błędu. a) im większy stopień sprężania tym większa liczba oktanowa - Prawda ale tylko częściowo. Skłonność do spalania stukowego zależy nie od stopnia sprężenia tylko od ciśnienia sprężania. Ciśnienie sprężenia nie do końca zależy od stopnia sprężania. Ciśnienie to zależy od szybkobieżności silnika i kątów otwarcia zaworów. Im wyższe obroty silnika i większe kąty otwarcia zaworów (tak jak w CBR) to przy tym samym stopniu sprężania ciśnienie będzie MNIEJSZE! Poza tym o skłonności do detonacji decyduje budowa głowicy, ustawienie zaworów, materiał głowicy itd Tak wiec do zasilania wysokoobrotowej cebry z dużym stopniem sprężania (12:1) ale nie aż tak wysokim ciśnieniem sprężania max 15 bar, z dobrze zaprojektowaną głowicą W ZUPEŁNOŚCI WYSTARCZA BENZYNA 95 Oktanów! Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osta Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 ' date='06.03.2009 - 23:29' post='1400364'] Witam Pozwolę sobie wtrącić dwa słowa w kwestii wygody podróżowania CEBRĄ. Swoją jeżdżę już trzeci sezon i natłukłem 20k km. Po pierwsze "primo": moim zdaniem bardzo męczące są podróże kilkuset kilometrowe poniżej 120 km/h. Wynika to z tego, że pozycja wymuszana przez motocykl jest pozycją na wpół leżącą i przy małej prędkości ciężar ciała spoczywa na nadgarstkach. Jednak już przy 140 km/h można sobie spokojnie jechać dzięki oporowi powietrza stawianemu motocykliście. Po drugie "primo": w kwestii wygody pasażera. Mój plecaczek stwierdził, że najwygodniej jest na trampku, gdyż ma bardzo miękkie zawieszenie i równie wygodną kanapę, a nie przypasował jej zupełnie fazer (rocznik bodajże 2005), gdyż podnóżki są strasznie wysoko i szybko się męczą nogi. Po trzecie "primo": uwielbiam swój :crossy: motocykl i nie zamieniłbym na nic innego :buttrock: , gdyż świetnie sprawdza się jako motocykl do miasta, w trasę, na tor, do kina, na przejażdzkę, na zakupy....no tutaj się trochę zagalopowałem :smile: . Miejsca w zadupku to w ogóle nie ma :( jeżdzę f3, w kwestii wygody podróżowania: nie odczułam większych problemów. Co więcej: nie odczuwam bólów nadgarstków. Koledze polecam siłownie i ćwiczenia:) Sezon się zaczął i coniektórzy może zapomnieli o "uzywalności" pewnych mięśni:) Jeżeli chodzi o szumne zakupy: kiedy nie miałam torby z mozliwoscią przyczepiania na baku i z tyłu w miejscu pasażera-zostawał plecak, którego nie lubiam i w którym mało się mieściło. Teraz zupełnie nie ma problemu nawet z wiekszymi zakupami Buffalo nie wygląda źle i póki co się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Czy mógłby mi ktoś przybliżyć temat napinaczy od FZR? Czy podejdzie tylko od 600 czy od litra również? Ma znaczenie który rocznik tej FZR-y? Chodzi o napinacz do F3. Dzięki :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Pasuje od 600 i od 1000. Roczniki jakos 92-98. Do F3 uda sie zalozyc ten napinacz, ale nie polecam tego robic. Szczegoly znajdziesz w temacie: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=47612&st=0 Lepiej jest podkrecic mocniej sprezyne i grzechotanie powinno ucichnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Dzięki za linka, Michał. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, wychodzi na to że te napinacze od FZR pasują do F2 i F4 ale do F3 to już tak średnio. A jak podkręcić sprężynę w oryginalnym napinaczu? W tamtym temacie, w ostatnim poscie jest to opisane ale dla F4i, a tam jest inny napinacz. Robiłeś to w swojej F3? Mógłbyś opisać? Pozdro i dzięki za pomoc. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz-l Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Witam Panowie, czy ktoś miał styczność z elementami wykonanymi z laminatu, które są dostępne na allegro? Chodzi głownie o czache do F4i - czy wymiary są takie same jak oryginał i czy nie będzie problemu ze spasowaniem elementów po złożeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 . A jak podkręcić sprężynę w oryginalnym napinaczu? W tamtym temacie, w ostatnim poscie jest to opisane ale dla F4i, a tam jest inny napinacz. Robiłeś to w swojej F3? Mógłbyś opisać? Pozdro i dzięki za pomoc. Wydaje mi sie, ze F3, F4 i F4i maja takie same napinacze. Podkrecenie sprezyny zrob tak jak opisane w temacie. Ja robie to w nieco inny sposob, ale najwazniejszy by mocniej nakrecic sprezyne. Rozbierz napinacz, przeanalizuj jego zasade dzialania i potem sam wykombinujesz jak mocniej podkrecic. Witam Panowie, czy ktoś miał styczność z elementami wykonanymi z laminatu, które są dostępne na allegro? Chodzi głownie o czache do F4i - czy wymiary są takie same jak oryginał i czy nie będzie problemu ze spasowaniem elementów po złożeniu? Odradzam laminaty. Kazdy zachwala swoje wyroby, ze niby w 100% odwzorowuja oryginal. Prawda jest jednak inna. Ciezko je spasowac, uchwyty trzymajace wypelnienia sa przyklejone w nieodpowiednich miejscach i najgorsze jest to, iz laminat jest bardzo kruchy i szybko peka podczas naprezen (np od wiatrowych turbulencji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz-l Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Czyli pozostajen jedynie rynek wtórny i szukanie oryginalnej czachy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekx123 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Czyli pozostajen jedynie rynek wtórny i szukanie oryginalnej czachy? Hej, ja miałem czasze z laminatu w GPZ500. Swoją miałem juz mocno poklejoną jak kupiłem a ja ją dokończyłem malą glebą. Początkowo szukałem jakiejś używka z allegro, nie wiem jak do F4 ale do GPZ znalazłem jedną sztukę przez 2 tygodnie i to za jakieś chore pieniądze. Więc kupiłem ten laminat w firmie Plastbike, kosztowała ok 300zł. Co do spasowania to nie miałem problemu, nie było otworów na śruby, jedynie jakby odbicie z formy w miejscu gdzie były oryginalnie, nawierciłem i po kłopocie.. Tak jak napisał Michał750 laminat jest kruchy, np. w miejscu gdzie wchodziły uchwyty lusterek troszke się kruszył ale tragedii nie było. Przejechałem z tym ok. 18 tys km, nic nie pękało, nie łamało się od naprężeń. pozdrowiony Cytuj www.bikepics.com/members/zawisza Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Tez zakladalem kiedys czache z laminatu do GPZta i tam jest troszke latwiej. Z tego co pamietam czacha jest przymocowana w 4 punktach: przy lusterkach i pod zbiornikiem. Nie ma tak wielu naprezen i nie ma laczenia z bocznymi owiewkami. Wszystko zalezy od firmy z jaka dokladnoscia wykona odlew. Ja sie napracowalem przy F2 i wiecej tego nie powtorze. Kupilem 3 czesci czachy z laminatu http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/Bez%20tytu%b3u.bmp Pojedynczo wygladaly ladnie i profesjonalnie, ale przy probie ich spasowania bylo tragicznie. Zadna czesc nie pasowala do drugiej, wszystko prezylo i tworzyly sie duuuze szpary. Bylem zmuszony poprawiac producenta, kleic 3 czesci w jedna calosc i szpachlowac miejsca laczenia: http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/DSC00847.JPG http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/DSC00848.JPG Kiedy juz wszystko bylo polaczone zaczal sie okres przymiarek do stelaza. Ciezko bylo spasowac laminat do stelaza. Caly czas gdzies powstawaly pekniecia i musialem od nowa kleic i szpachlowac. Musialem takze dopasowac wypelnienia do nowej czachy: http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/100_2917.JPG Po wielu wysilkach udalo sie w koncu to wszystko dopasowac. Prysnalem czache szpachla natryskowa i postanowilem pojezdzic tak pare tygodni: http://www.misiu.spinet.pl/czacha%20F2/100_2909.JPG I znowu popekalo przy lusterkach, od wibracji powietrznych oraz od upadania z gumy. I od nowa klejenie, szpachlowanie itp. Po kilku miesiacach, gdy juz wszystko sie utrzeslo i popekalo gdzie mialo popekac, oddalem do malowania i w koncu ukonczylem ta czache :/ http://www.misiu.spinet.pl/CBR%20F2/1%20017.jpg Teraz wiem , ze to nie bylo warte poswiecenia tylu pracy, czasu i pieniedzy :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 (edytowane) Po kilku miesiacach, gdy juz wszystko sie utrzeslo i popekalo gdzie mialo popekac, oddalem do malowania i w koncu ukonczylem ta czache :/ http://www.misiu.spinet.pl/CBR%20F2/1%20017.jpg Teraz wiem , ze to nie bylo warte poswiecenia tylu pracy, czasu i pieniedzy :/ ale efekt końcowy bardzo ładny :) Mam pytanie co do sprawdzania naciągu łańcucha. W.g. instrukcji ma być luz 2,5 - 3,5 cm 1a) Czy łańcuch mam nacisnąć w dół, a następnie pchnąć w górę i sprawdzić jaka odległośc? 1b) Czy tylko od swobodnego zwisu do momentu aż stawi opór (gdy pcham w górę) ? 1c) Delikatnie, czy mocno go naprężać ? 2) luz 2,5 - 3,5 mm - gdy nikt nie siedzi na motocyklu, czy już razem z obciążeniem (np kierowca + pasażer) ? Edytowane 2 Maja 2009 przez zazzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekx123 Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 (edytowane) Tez zakladalem kiedys czache z laminatu do GPZta i tam jest troszke latwiej. Z tego co pamietam czacha jest przymocowana w 4 punktach: przy lusterkach i pod zbiornikiem. Nie ma tak wielu naprezen i nie ma laczenia z bocznymi owiewkami. + dwie śruby pod lampą rzeczywiście czasza w GPZ'cie styka się praktycznie tylko z bakiem i szybką także łatwiej było ją spasować. Niestety przedwczoraj, 1500km od zakupu Cebry zerwała mi się linka sprzęgła i muszę poczekać na nową do poniedziałku. Przy okazji byłem zmuszony wracać 20km zmieniając biegi bez sprzęgła i muszę przyznać, że jak w GPZ strasznie szarpało to w CBR sprzęgło można uznać za zbędne po ruszeniu :) Dziś z nudów zdjąłem plastiki i potwierdził się fakt że ta sztuka była dobrym zakupem bo żaden nie był klejony, jedynie lekko pęknięty był lewy wlot powietrza. Myśle obecnie o crash padach i zastanawiam się które wybrać bo zależy mi żeby nie wiercić w owiewce. Polecano mi bardzo Zipsery, ale przy nich niestety trzeba wiercić: http://moto.allegro.pl/item613506995_crash...00_f4_3006.html Znalazłem też coś takiego: http://moto.allegro.pl/item604766264_motoj..._cbr_600_f.html Tutaj juz obejdzie się bez ingerencji w plastiki tylko trochę obawiam się czy przy mocniejszej glebie nie ucierpi na tym rama? No i cena mało atrakcyjna ale może warto? http://sklep.scigacz.pl/crash-pady-puig-ho...07-p-16830.html Te również bez wiercenia w plastikach i równie mało atrakcyjna cena :) Może ktoś mógłby coś w tym temacie polecić? Pozdrawiam Zawisza Edytowane 2 Maja 2009 przez tomekx123 Cytuj www.bikepics.com/members/zawisza Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.