Shinigami Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 A co ma deszcz do topienia silnika ? Deszcz i śnieg to drobny problem. U mnie akurat rdza żre wydech i lakier miejscami ma dość, raczej nic po za tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Panowie a może zanim napiszecie kolejne posty przeczytacie tytuł tego tematu? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Cóż poradzić, Piotrze, im więcej stron tym większa szansa na spam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Do tychczas to co mialem nowego docieralem w/g zalecen producenta / dealera. K 1200 S ( dwie sztuki, ostatnia ukradli w Maju tego roku ) rowniez - czyli do osiagniecia przebiegu 10 000 km do 5 000 rpm. Ale takie moto musi być potem zamulone. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ale takie moto musi być potem zamulone. To moze mi wyjasnisz dleczego Twoim zdaniem bedzie zamulone ? Jezeli na przyspieszeniu odkrecasz manetke tak samo jak pry ostrym docieraniu tylko o 2 000 - 2500 rpm wczesniej to o jakim zamulanu mowisz ? ? ? :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 O takim że takie moto będzie się gorzej zbierało niż takie samo docierane na ostro. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Dodatkowo bedzie piło olej, co się czesto zdarza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 O takim że takie moto będzie się gorzej zbierało niż takie samo docierane na ostro. Masz jakies wyniki testow czy to Twoje urban legend ? Moesz wziac dwa takie same motongi docueran ena ostro czy normalnie í zawsze krores bedzie bardziej lub mniej mulilo. O umiejetnosciach przyspieszania nawet nie wspomne. Pomijajac, podasz ktory producent ma w instrukcji obslugi zalecone ostre docieranie ? :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Producenci nie mogą zalecać ostrego docierania w instrukcjach obsługi bo by ich ludzie do sądów pozywali, to takie zabezpieczenie dla nich, ale było już o tym wielokrotnie pisane. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Jestem zwolennikiem docierania na ostro ale tylko układu tłok-cylinder. Gdbym miał nowe moto to pewnie tak ostro bym go nie pałował(bo to cały nowy silnik) ale niekoniecznie stosował bym się 100% do zaleceń producenta.Zresztą nie jestem pewnien która metoda jest najlepsza bo według:http://www.lazymotorbike.eu/technical/breakin/tej strony lepiej jest docierać delikatnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 To ze ktos cos napisze w internecie, nie znaczy niestety ze jest 100% prawda.Metoda mocnego docierania zostala przeze mnie sprawdzona na motocyklach moich i kolegow ze skutkiem pozytywnym i dlatego ja stosujei propaguje, a nie dlatego ze przeczytalem o niej w internecie i mi sie spodobala. Spoosb docierania przedstawiony na podanej przez ciebie stronie prowadzi w prosty sposob do zmulenia silnika w 90% przypadkow - dla mnie jestto po prostu stek bzdur.Jedno jest prawda, ze silnik chodzacy bez , lub z niewielkim obciazeniem spoleruje ostre krawedzie rys wykonane w tulei przez honowanie, co spowoduje przedostanie sie oleju przez pierscienie i zapieczenie go na "szklanke" na scianach tulei cylindrowych.I juz warsztat ma troche roboty :)Napisalem mu zreszta komentarz na ten temat, zobacze czy go zamiesci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Najlepiej to było by wybrać dwa nowe identyczne motocykle i docierać ich w identycznych warunkach, przy tym samym oleju,identycznym obciążeniu - z tym że jeden na ostro a drugi na słabo. Potem rozebrać silniki obu i pokazać fotki, sprawdzić zużycie oleju, na hamowni spawdzić ile mają km i momentu.Potem jeszcze trzeba by było sprawdzić po ilu tyś km padnie silnik w każdym z tych moto - przy założeniu identycznej eksploatacji.To by dało nam odpowiedz która metoda jest najlepsza.Oczywiście takich przypadków trzeba było by sprawdzić kilka - tak dla pewności i opublikować te dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 najlepiej to było przeczytać temat przed wypowiadaniem się http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Link do motomana był tutaj już ze trzy razy minimum. Jeśli na to nie trafił to pewnie nawet tego tematu dobrze nie przeczytał. A metoda porównania, to jest tak oczywiste, że nawet nie rozumiem po co to napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Ale ja znam tą stronę i ją czytałem. Zastanawia mnie jednak to jak mocne docieranie wpłynie nie tylko na osiągi ale także na żywotność nowego silnika. Całego silnika!.Zastanawia mnie też to(na temat docierania motomana):"But I read on the internet...There is a site, somewhere on the world wide web, with the advise to break in your engine by revving it into the red zone, and to let it cool down afterwards.What is described, is how engines for race motorcycles are prepared. Those engines only last a few races. So the method is fine for racers, but would be a shame for your new engine. Autor tego teksu twierdzi że metoda moncnego docierania poprawia osiągi i jest stosowana w motocyklach wyścigowych które biorą udział w tylko kilku wyścigach... Edytowane 8 Grudnia 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.