Skocz do zawartości

samonek4

Forumowicze
  • Postów

    335
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    woj. Lubelskie

Osobiste

  • Motocykl
    YLSMCO Wektor FD 150-3
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

483 wyświetleń profilu

Osiągnięcia samonek4

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider (16/46)

0

Reputacja

  1. Wszystkim początkującym motocyklistom polecam książkę serwisową - "Honda Rebel nighthawk 78 Honda CB 250 Two Fifty".
  2. Zacznij od najprostszych rzeczy – sprawdź kompresje. Jeżeli kompresja jest poprawna to problem leży najprawdopodobniej we wtrysku paliwa. Wymieniłeś całą elektronikę a być może problem jest banalny do rozwiązania.
  3. Po zmostkowaniu włącz zapłon i przełącznik zapłonu (motocykl ustaw na stopce) - kontrolka powinna mrugać.
  4. Przepraszam za błąd - chodzi o piny brązowy i zielony. Piny należy zewrzeć ze sobą na wyłączonym zapłonie. Zdjęcie z manuala: https://imgur.com/a/rSFjIGG
  5. Aby odczytać zapamiętane kody błędów na kontrolce MIL (Malfunction Indicator Lamp) należy zewrzeć ze sobą piny(brązowy i niebieski) na złączu diagnostycznym (DLC). Na poniższej stronie pokazane jest jak to zrobić: https://www.cbr500riders.com/forum/how-forum/30170-how-read-mil-codes-your-bike.html Tu jest dokładny opis kiedy kontrolka MIL mruga: http://www.nt-owners.org/forums/showthread.php?8116-Read-amp-Reset-MIL
  6. Kod błędu z systemu diagnostyki możesz odczytać na podstawie ilości mrugnięć kontrolki MIL; bardzo waży jest czas świecenia kontrolki. Jeżeli kontrolka wykona dwa długie mrugnięcia i pięć krótkich to kod błędu jest równy 20 + 5 = 25. Jak odczytać kody MIL opisane jest w książce serwisowej oraz na stronie: https://www.cbr500riders.com/forum/how-forum/30170-how-read-mil-codes-your-bike.html Przykład:
  7. Kiedy przełącznik kierunkowskazu jest załączony to przepływający do żarówek prąd wytarza ciepło. Kiedy ciepło osiągnie określoną temperaturę, pasek metalu w przekaźniku rozciąga się z powodu ciepła i przerywa obwód elektryczny wyłączając żarówki. Po odłączeniu żarówek od obwodu, jednostka ochładza się. Po ochłodzeniu metalowy pasek ponownie zamyka obwód elektryczny, ponownie włączając żarówki.
  8. Na stronie Wikipedii jest ładny wzorek: Ss = (Vd + Vc)/Vc. Vd - jest łatwo obliczyć ponieważ jest to objętość walca czyli - 3.14 * (d/2) * (d/2) * przesuniecie tłoka, Vc - tu jest problem ponieważ objętość nad tłokiem jest nieregularna; można to zmierzyć nalewając wody do cylindra. Ss rośnie gdy Vc maleje - to jest przykładowy sposób na zwiększanie Ss. https://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
  9. Za nierówną pracą na biegu jałowym może odpowiadać czujnik temperatury płynu chłodzącego(coolant temperature sensor) oraz czujnik temperatury zasysanego powietrza (intake air temperature sensor). W sprawnych czujnikach rezystancja pomiędzy odpowiednimi pinami podanych czujników (w określonej temperaturze) musi zawierać się w ściśle określonym przedziale – termistory TNC. Prawidłowa rezystancja na pinach czujnika zasysanego powietrza może być następująca: 3,81 +-200 K(oma) – w temperaturze 10°C, 2,5 +-200 K(oma) – w temperaturze 20°C, 1,68 +-200 K(oma) – w temperaturze 30°C. Jeżeli rezystancja na pinach jest prawidłowa to należy również sprawdzić rezystancje na odpowiednich pinach ECU. Obrazowo na schemacie wygląda to tak: https://imgur.com/a/nDC7Nwd 1 - ecu, 2 - czujnik położenia przepustnicy, 3 - czujnik temperatury powietrza, 4 - czujnik temperatury płynu chłodzącego. Należy sprawdzić napięcie zasilania na wtyczce czujnika(5V - przy włączonym zapłonie) oraz rezystancje na pinach czujnika.
  10. Przez otwór świecy strzyknij trochę oleju i zakręć silnikiem po czym zmierz stopień sprężania. Jeżeli ciśnienie znacznie wzrosło to znaczy, że silnik ma nieszczelności pomiędzy tłokiem a cylindrem.
  11. W książce serwisowej jest takie zdjęcie: https://imgur.com/a/YM5mwnB Przełączniki 9 i 11 odpowiadają za stopkę i bieg neutralny. Jeżeli motocykl jest na biegu i stopka opadnie to silnik gaśnie - ECU nie dostaje prądu. Przełączniki zapłonu - zdjęcie: 8 - sprzęgło, 9 - stopka, 10 - bieg neutralny. https://imgur.com/a/5q3mCzM
  12. W pierwszej kolejności sprawdź napięcie na przekaźniku rozrusznika – podłącz miernik do przewodu zasilającego przekaźnik rozrusznika(+) a masę (-) ; masa to biegun ujemny akumulatora. Masą jest rama oraz silnik pojazdu. W motocyklu wszystkie odbiorniki prądu połączone są równolegle - napięcie 12V. Po złączeniu przewodem dwóch wystających śrubek na przekaźniku - rozrusznik powinien kręcić. Sprawdź też napięcie ładowania - na uruchomionym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie powyżej 14V. Możesz też sprawdzić napięcie na akumulatorze obciążonym - jeżeli podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie spadnie poniżej 10V to akumulator jest do wymiany. Na twoim miejscu sprawdziłbym również rezystancje kabli zapłonowych – kable łączące cewkę zapłonową ze świecą.
  13. http://www.encyklopedialesna.pl/hasla/index/13747 http://www.husqvarna.com/pl/construction/innovations/x-torq/
  14. @"I 4t nie pali mniej bo benzyna jest bez oleju :D Pali mniej przez swoją konstrukcje" To prawda - podczas zasysania paliwa z gaźnika wydech w 2T jest otwarty i część paliwa ucieka przez wydech.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...