Skocz do zawartości

JAK DOCIERAĆ NOWY MOTOR


pawel7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie slyszalem zeby SV mialo tuleje z nikasilem.

Jezeli sa rdzawe pierscienie w miejscach gdzie stanely tloki to mozna przeleciec szczotka pokazana na ktorejs z poprzednich stron i tylko zmienic pierscienie na nowe o tym samym wymiarze.

Chodzi tylko o odbudowanie crisscross pattern na sciankach tulej zeby latwiej dotrzec nowe pierscienie.

Oczywiscie po tym "przeleceniu" szczotka trzeba cylindry dokladnie umyc i wysuszyc, przeleciec ( znowu ) zaolejona szmata i zlozyc "na sucho" czyli bez oleju na pierscieniach i z kropla po kazdej z czterech stron swiata na plaszczu tloka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:rolleyes:

Dziękuję.

I nie poddam się tak szybko i może wniosę coś, co przyda się komuś. Dowiedziałam się czym jest ta powłoka. Nikiel jako nośnik i węgliki krzemu jako substancja nadająca temu twardość i wybitną odporność na ścieranie. Nakłada się ją elektrolitycznie na powierzchnie ze stopów lekkich co jest chronione patentem . Jest to technologia firmy Mahle. Tak więc jeżeli silnik ma gładź cylidra zrobioną z żeliwa to nie ma większego sensu taka powłoka. Stosuje się ją praktycznie tylko i wyłącznie w silnikach których bloki wykonane są wyłącznie ze stopów lekkich. Można powiedzieć że musi taki silnik ja posiadać. (ew. inną opartą na podobnym procesie do tego opatentowanego ale opracowaną przez inne firmy. Chyba ok 10-ciu konkurentów ma nikasil)

W każdym razie powłokę taką również honuje się.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, honuje sie ja diamentowymi ostrzami, ale nie w Polsce chyba, tak jak samo nakladanie nikasilu.

Tuleje wysylaja do Czech czy Anglii.

 

Dawniej na aluminiowe tuleje nakladano chrom techniczny np stare MotoGuzzi z lat 70 tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano probuj, do odwaznych swiat nalezy :).

Ostrzegam tylko ze przy pierwszych "wypustach" takie firmy jak Porsche, BMW i Jaguar wylozyly sie na tym i wiele silnikow z wczesnych lat 90 tych mialo na nowo tulejowane bloki.

Powodem bylo przedwczesne luszczenie sie "niezniszczalnej" powloki :)

Wydaje mi sie ze wiecej jest tam komplikacji niz widac na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:rolleyes:

Oczywiście masz rację. Myśleli tam zdrowo nad tym a ja nie podważam ich umiejetności. Jednak po to robili błedy żeby na nich sie uczyć :)

Poza tym, najpierw teoria. Potraktuje to jak rozwiązywanie anagramów. Wezmę kartkę papieru, bleistift jak mówił profesor i zaczne soie malować wzory.

Cos mi tam wyjdzie jako najprostszy spsób i wiadomo bedzie że to jest źle. Pewnie jakąś warstwę buforową najpierw trzeba żeby nie odleciało za szybko.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w latach 60, pzl zakupiło technologię chromowania czopów wałów oraz gładzi od niemców i było z tym trochę kłopotów

gładzie to raczej pokrywane są chromem porowatym

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwilzona jest tuleja po " przeleceniu" zaolejona szmata i to wystarcza.

Czym wiecej oleju w okolicach pierscieni tym wieksza mozliwosc ze sie upiecze i uniemozliwi dotarcie pierscieni.

Koledzy scigajacy sie w wyscigach wteranow wogole nie oliwia tulei, myja woda z mydlem i wycieraja po czym zostawiaja na noc.

Jak tuleja zlapie lekki nalot rdzy przez noc to wystarczy 3 ruchy tloka zeby sie pierscienie dotarly :).

Tak w kazdym razie mowia.

Druga metoda to WD40 zamiast oleju na tuleje do suchych pierscieni i tez podobno dziala cuda.

 

Aha i ktos cos napisal o dotarciu Kawy 550 klientowi moim sposobem, co spowodowalo wysypanie sie klienta kiedy moto z dwojki poszlo mu na kolo. Wczesniej nie szedl na kolo z jedynki.

Klient posiniaczony i zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i ktos cos napisal o dotarciu Kawy 550 klientowi moim sposobem, co spowodowalo wysypanie sie klienta kiedy moto z dwojki poszlo mu na kolo. Wczesniej nie szedl na kolo z jedynki.

Klient posiniaczony i zadowolony.

Echhh, chyba aż tak zauważalnej różnicy być nie może w docieraniu na ostro vs. łagodnie. Ja swoją 1900 docieram łagodnie, a w końcu wyjdzie na to że jakiś koleś który docierał swoją 125 na ostro, zostawi mnie na światłach daleko w tyle :tongue:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwilzona jest tuleja po " przeleceniu" zaolejona szmata i to wystarcza.

Dzieki za odpowiedź, zawsze miałem opory, że przy pierwszym ruchu tłoka suche pierścienie zrobią rysy, no i wolałem mieć wszystko zwilżone olejem.

W sumie to olej i tak się wciśnie między pierścienie po kilku ruchach tłoka, ale będzie go niewiele. Przy ostrej metodzie docierania uwięziony nadmiar oleju faktycznie może mieć znaczenie.

Cała sztuka nie przypalić i nie zatrzeć a dotrzeć :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice w docieraniu widać gołym okiem, robiełm silniki docierane metodą nie znaną, czyli remontowane i ktoś docierał i takie docierane na ostro w tym mój, tłok po docieraniu ostrym jest jak nowy, błyszczy sie, brak poniżej danka smug etc, z kolei tłoki zamulane wyglądają jakby miały 30 lat. Silniki rozbierane z innej okazji niż układ tłokwy dodam ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...