Skocz do zawartości

Czyzby rozwianie watpliowsci olej Samochodowy w motocyklu


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podejrzewam że w przypadku motocykli ok. 10- letnich najlepsze ówczesne oleje motocyklowe i tak były gorsze niż obecne oleje samochodowe więc w czym problem ?

 

Jackmanley, cytowanie naklejek z pojemników z olejem nic nie daje, bo producent musi jakoś uzasadnić zastosowanie danego produktu więc wypisuje różne pseudonaukowe bzdety.

 

Fakt jaki zauważyłem jest taki iż biegi na oleju motocyklowym wchodzą ciężej, ze stukiem co potwierdzałoby dużą zawartość dodatków antypoślizgowych do sprzęgła. Sprzęgło na samochodowym się jednak nie ślizga a skrzynia pracuje lżej.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to przypadek był ale u mnie w oleju był płyn chłodzący (padnięta była uszczelka pod jedną głowicą) (VF750 Sabre) i na pierwszy raz aby aby wypłukac silnik zalałem samochodowy 10W40 minaralny i efekt był taki że na zimnym sprzęgło kleiło a na rozgrzanym ciągneło i sprzęgło rozrusznka na zimnym przepuszczało!!!. Już myślałem że oba podzespoły do wymiany... zmiana oleju na Castrola GPS 4T (wg. zaleceń Piotra Dudka >> dzięki za pordę) wszystko się naprawło sprzęgło zachowuje się normalnie a "bendix" już nigdy nie przepuścił... Dodam że ten samochodowy jak spuszczałem był "normalny" bez obcych zanieczyszczeń

 

 

Podejrzewam że w przypadku motocykli ok. 10- letnich najlepsze ówczesne oleje motocyklowe i tak były gorsze niż obecne oleje samochodowe więc w czym problem ?

 

Jackmanley, cytowanie naklejek z pojemników z olejem nic nie daje, bo producent musi jakoś uzasadnić zastosowanie danego produktu więc wypisuje różne pseudonaukowe bzdety.

 

Fakt jaki zauważyłem jest taki iż biegi na oleju motocyklowym wchodzą ciężej, ze stukiem co potwierdzałoby dużą zawartość dodatków antypoślizgowych do sprzęgła. Sprzęgło na samochodowym się jednak nie ślizga a skrzynia pracuje lżej.

 

Slizgać to może i bardzo mi się nie ślizgało ale kleiło się na zimnym silniku co utrudniało wbijanie biegów (pisałem objawy w poście wyżej) a po wymianie na Castrol'a GPS (syntetyczny) naprawiło się!!! Ja osobiście lał samochodowego oleju nie będę bo oszczędność 20 zł na wymianie nie jest warta ryzyka... ale chętnię śledzę temat i czekam opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdania będą podzielone bo każdy śmiga na innym sprzęcie-jedno jest tylko pewne-warto dyskutować bo tylko w krajach muzułmańskich odrazu sie goście napie....dalają!!!!!Pozdrawiam wszystkich znawców olejowych. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdania będą podzielone bo każdy śmiga na innym sprzęcie-jedno jest tylko pewne-warto dyskutować bo tylko w krajach muzułmańskich odrazu sie goście napie....dalają!!!!!Pozdrawiam wszystkich znawców olejowych. :buttrock:

 

Szacuneczek. od razu milej sie czyta.

Ja nie oszczędzam na kasie lejąc samochodowy tylko widzę efekty. Na motulu ester musiałem robic dolewki co 500-700 km (przy ostrej jezdzie czyli 8-11 tys :buttrock: ) na samochodowym pełnym syntetyku 5w40 dolewki robie co 3000 km przy takiej samej jezdzie.

Na motulu dopóki się nie zagrzał pracował nierówno, na obecnym wyłączam ssanie po 5 s i silnik pracuje równo.

Na motulu skrzynia stukała a teraz nie...

Teraz przejdę na mobila 5w50 i pewnie nawet nie doleję od wymiany do wymiany :biggrin:

 

Jest jeszcze jedna zaleta - jak jadę w trasę 5 czy 7 tys km i nie chce mi się brac oleju na dolewki to zawsze po drodze dolewam samochodowy w odpowiedniej klasyfikacji i to ułatwia bo nie wszedzie znajdę motocyklowy.

pozdrawiam

 

i jeszcze coś: nigdy w żadnym motocyklu używanie oleju motocyklowego nie spowodowało ślizgania się sprzęgła a zarówno bandit 1200 jak i DR800 potrafią zmeczyć sprzęgło :biggrin: za to w DR800 slizgało się na castrolu actEvo

Edytowane przez Marlew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A ja powiem tak - po co wyważać otwarte drzwi. Oto link do strony, która (wg mnie) odpowiada na to pytanie raz i dobrze

 

http://www.xs11.com/stories/mcnoil94.htm

 

mały problem polega na tym że po angielsku. Jak będzie widome zapotrzebowanie to przetłumaczę.

 

A wnioski pokrótce - jak długo nie ma molibdenowych dodatków (złe dla sprzęgła) to samochodowe oleje są takie same.

 

A dla zwolenników teorii "to dlaczego produkują różne oleje" podam przykład z komputerów

Karty grafiki Nvidia - idzie seria, powiedzmy 5 różnych kart i cen. Tylko że one idą wszystkie na tej samej tasmie i tylko wewnętrzne oprogamowanie je różni. Więc kupujesz tańszą kartę, wgrywasz szybszy firmware i działa! To jest fakt i tego się nie dysktuje. To się wykorzystuje ;)

 

W 90% te różnice olejowe to marketing I NIC WIĘCEJ! Tylko że u nas ceny są mniej więcej takie same za oleje, więc to raczej nie robi większej różnicy. Inaczej w Stanach i Kanadzie.

 

POzdro.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Olej motocyklowy, pomimo podobnej bazy olejowej, jest zupelnie rozny od oleju stosowanego w samochodach. Silniki motocyklowe sa o wiele bardziej wysilone i osiagaja wieksze obroty. Osobiscie nie zalecam stosowania oleju przeznaczonego dla samochodow w motocyklu. To, ze na razie wszystko dziala OK nie znaczy, ze zalanie moto takim olej w przyszlosci nie okaze sie porazka - czytaj: silnik do remontu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam zwisa co kto leje i do czego, może do silnika lać soczek z czarnej porzeczki, i jak będzie jemu i moto z tym dobrze to mi nic do tego:)

Mam tylko jedno przemyślenie-to typowy Polski odruch. Że jesteśmy cwansi i mądrzejsi od stada inżynierów, marketingowców, i że to My ich, a nie oni nas będą robić w trąbę. A że w skali roku będziemy ew. do przodu kilkadziesiąt PLN/ Nieważne, ważna idea że wyruchaliśmy olejowych mądrali.

A że czasem patenty nie wyjdą? Cóż, ja miedzy innymi z tego żyję ze doprowadzam do ładu to co ktoś wcześniej spartolił. Nie ukrywam że jak poprawiam robotę po "patentach" to zapominam o słowie rabat, targowanie się etc. Tak że dla mnie osobiście sprawa jak najbardziej o.k.

Dla mnie piłka jest krótka-są dane w manualu, że co tyle a tyle czasu trzeba robię to i to, że wymieniam płyny na takie a nie inne. I nie dyskutuję z tymi informacjami, bo ktoś mial płacone za to by nad tym dumać. A nie wierzę w takie spiskowe teorie że inżynierowie z marketingowcami zawiązali spisek aby rozlewać ten sam olej do dwóch różnych baniaczków, i sprzedawać oba baniaczki praktycznie po tej samej cenie. Kupy się to nie trzyma.

Ale jak to mówiłem-tak jak nikomu nie będę zaglądał do łożka, czy portfela, tak obojętne jest mi co kto leje do silnika swojego kochanego motocykla.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarek s dobrze to podsumował . Ale zerkam do instrukcji , a tam nie ma słowa żeby olej był motocyklowy . W rozdziale Zalecane rodzaje benzyny i oleju stoi napisane :

>>>Używanie wysokiej jakości oleju silnikowego do 4-suwów przedłuży żywotność motocykla .

Należy zwracać uwagę , żeby użyty olej odpowiadał w klasyfikacji API klasie SE lub SF , a jego lepkość wynosiła SAE 10W-40 .Jeżeli olej silnikowy SAE 10W-40 nie jest dostępny , należy dobrać lepkość według poniższej tabeli : <<<

 

Sprawdziłem wersję angielską , jest >>> motor oil <<< . Może Ktoś sprawdzi swoją instrukcję ? I napisze na forum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, a sprawdź w manualu-tam powinny być szczegóły. Instrukcja to takie ogólniki.

W KTM mam rozpiskę jaki dokładnie ma być olej.

Jak nie masz instrukcji, to np. tu:

http://www.castrol.com/castrol/castrolhome...categoryId=3175

Jak klikniesz na "dobierz olej do swojego samochodu"-pokaże się kilka ikonek, między innymi z motocyklami. Wchodzisz tam i wszystko na temat: masz jaki olej jest zalecany i jaki olej dopuszczalny (tańszy wariant).

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilkanascie manuali i w kazdym z nich powiedziane jest tylko o klasyfikacji API i liczbie SAE XXWXX okreslajacej lepkosc.

Natomiast strona ktorej adres podales to strona producenta oleju i tam juz oczywiscie bedzie rozdzial na oleje motocyklowe i samochodowe.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby sprawdzac, w kazdej instrukcji napisane jest to samo - uzywac wysokiej jakosci oleju silnikowego.

I tyle.

 

Adam M.

 

 

NIekoniecznie, w moim renalut, mocno zalcają ELF-a :icon_biggrin:

Marketing w czystej formie.

Moje przemyślenia są któtkie, Nowoczesny olej motocyklowy moze ! posiadać pewne składniki ułatwiające mu prace, Składniki ktore siliki, np.: samochodowe nie potrzebują. I jaki olej lejemy zalezne jest tylko od naszej wiary w etykietki na olejach.

A jak juz ktoś wcześniej napisał, kto ma racje w tej dyskusji, mozna by sprawdzić JEDYNIE doświadczalnie, na tych samych warunkach pracy i róznych olejach. A zapewnienia producenta mozna jedynie wsadzić miedzy bajki z cyklu kwiatu i paproci....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Historyjki o dodatkach w olejach motocyklowych to bajki :icon_biggrin:. To wlasnie w samochodowych olejach jest jak juz wiecej dodatkow uszlachetniajacych, zmniejszajacych tarcie itd, itp. I to wlasnie oleje samochodowe dzieki temu NIBY sa na tyle dobre (tak obnizaja wspolczynnik tarcia), ze powoduja slizganie sprzegla.

 

Osobiscie jezdzilem motocyklem, w ktorym byla mieszanka Motula, Mobila i samochodowego Lotosa. Poniewaz motong palil olej, to z czasem sklad procentowy zmienial sie w skrzyni na rzecz Lotosa, a pod koniec juz raczej byl sam Lotos :smile:. I nic nie wybuchlo, mimo, ze smigalem tak z 10 tys.km - w tym 6tys.km w podrozy do krajow Skandynawskich :rolleyes:. Czasem temperatura silnika wychodzila poza wszelkie normy, przy turlaniu sie w korkach z duzym bagazem - tak, ze rozrusznik niezbyt chcial silnik odpalic. Czasami obroty pokazywaly sie rzedu 10tys.obr. I moto dziala i ma sie dobrze po dzis dzien.

 

Pozdrawiam

 

PS

jackmanley uwazaj co, gdzie i do kogo piszesz, bo niektorzy tu obecni moga miec duuuuzo wieksza wiedze z chemii niz Ci sie to wydaje. Zebys sie kiedys nie zdziwil :bigrazz:.

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast strona ktorej adres podales to strona producenta oleju i tam juz oczywiscie bedzie rozdzial na oleje motocyklowe i samochodowe.

Tak jak mówiłem-niech każdy leje to co mu pasuje. Dla mnie wyznacznikiem czy olej jest do motocykli, czy nie jest informacja o tym czy jest przeznaczony do współpracy z mokrym sprzęgłem, czy nie. Całkiem możliwe że zalewając olejem samochodowym odczucia będą ok., możliwe, w każdym razie ja ze swojego samochodu/motocykla laboratorium doświadczalnego nie będę robił. Możliwe że jakbym nalał, na oko wszystko byłoby ok., możliwe że ujemne rzeczy wyszłyby po jakimś czasie, wtedy kiedy sztukę ujeżdża już kto inny. Tak jak mówię: kieruję się w życiu prostymi zasadami-olej motocyklowy do motocykli, samochodowy do samochodów. Tak jak łyżka jest do jedzenia zupy, a nóż do krojenia kotleta. Nie próbuję tego zamieniac, bo mam wystarczająco dużo na głowie żeby unikać kłopotów na własne życzenie.

P.S: gdzieś tu czytałem o tym że Motul`a lali do auta-Motul robi też oleje do aut:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobilem doswiadczenie na swoim motocyklu i robie je dalej.

Wynika to glownie stad ze nie zmieniam swoich pojazdow co sezon a raczej trzymam je latami, wiec zalezy mi na tym by maksymalnie wydluzac przebiegi miedzyremontowe. Drugi powod to powazna roznica w cenie olejow samochodowych i motocyklowych w Kanadzie, ktora jak wiem nie jest tak drastyczna w Polsce ( poprostu oleje samochodowe sa znacznie drozsze niz tutaj ).

Na razie doswiadczenie trwa a rezultaty sa b.pozytywne i nie sadze zeby w przyszlosci mialo sie to zmienic. Poza tym na szczescie nie wszystkie motocykle obsluguja swoim olejem silnikowym sprzeglo i skrzynie - mnie sioe trafil taki jeden, wiec chociaz z tym nie ma problemu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...