Skocz do zawartości

Czyzby rozwianie watpliowsci olej Samochodowy w motocyklu


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a awiec zadalem pytanie do shell-a

 

Witam

>

> czy może ktos mi wytłumaczyc czym różnią sie oleje

> samochodowe od motocyklowych ?? obecnie wlałem do motocykla

> enduro singla 650ccm Shell Helix Ultra i wszystko a w

> szczegolnosci "mokre sprzeglo" smarowane olejem działa

> prawidłowo .Ale rozne sa opinie na ten temat ponoc oleje

> motocyklowe maja dodatki anty poslizgowe dla sprzęgła, szukam

> informacji konkretnych najlepiej od producenta lub kogos

> zorientowanego w temacie

>

 

dostalem taka odpowiedz

 

Silniki motocyklowe pracują w warunkach wielokrotnie wyższych stresów niż silniki samochodowe co wyraża tzw. współczynnik

obciążenia silnika:

 

współ. stresu = ilość obrotów/ poj. silnika x poj. miski olejowej

 

Dzięki wysokim obrotom moc uzyskiwana z 1 litra pojemności jest przynajmniej dwukrotnie wyższa.

Silnik motocykla przyśpiesza do setki w 4 sekundy.

Olej musi mieć specjalną formulację, aby dobrze smarować silnik, trudno ulegać tzw. ścinaniu czyli spadkowi lepkości

wskutek niszczenia wiskozatora dającego wielosezonowość oleju.

Jak pewnie zauważył Pan preferowane są wyższe klasy lepkości SAE (10W-40, 15W-50).

Oleje nie mogą wpływać negatywnie na działanie mokrych sprzęgieł.

Dlatego nie nadają się do nich tzw. paliwooszczędne oleje silnikowe o niskich klasach lepkości SAE zawierające dodatkowo

modyfikatory tarcia dla polepszenia ekonomii zużycia paliwa. W przypadku takich olejów jest 100% pewność zniszczenia

mokrego sprzęgła.

Nie wiem czy zastosował Pan olej Helix Ultra 5W-40 czy 10W-60, ale żaden z nich nie powinien negatywnie wpływać na pracę

silnika.

 

 

i co wy na to :?: :roll: olej zalany to 5W-40

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co wy na to ?

 

 

Do motocykla - olej przeznaczony do silnikow motocyklowych (np.MOTUL)

Do samochodu - olej przeznaczony do silnikow samochodowych (np.Mobil 1)

 

Poco kombinowac ?

Cena (dobrych) olejow jest podobna, czy to do auta czy motocykla, wiec nie rozumiem po co jakies experymenty :roll:

 

 

 

 

SirAdam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale ja ten mam za free ;)

 

[ Dopisane: 06-02-2006, 18:55 ]

co ciekawe jedyny olej dopuszczony do stosowania w Ferrari :D

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale ja ten mam za free

 

Nawet jakbym mial olej za free, to nie odwazylbym sie na kombinacje z olejem.Jakby sie nie udalo, i zapapralbyc tarcze sprzeglowe, to ile bys zaoszczedzil ????

Jak juz wydalem ponad 12000 euro na motocykl, to powinno byc mnie stac na 40euro raz w roku na porzadny (motocyklowy) olej.

To jest tylko moje osobiste zdanie na ten temat.

 

 

 

 

SirAdam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wie o co Ci chodzi teraz Nitomen, ale odpisali Ci, ze olej ten nie zaszkodzi silnikowi, ale też wspomnieli o zgubnym działaniu środkułw zmniejszających tarcie na żywotność mokrego sprzęgła, o tym już nie wspomniał przy wymienionych olejach, czemu?

najlepiej wydać trochękasy i mieć spokojną głowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiesci o zniszczeniu mokrego sprzegla to mit- ja 2 sezony przejezdzilem na samochodowym Mobil 1 15W50 ( pelny syntetyk ) bez zadnych problemow dla sprzegla, czy silnika.

Wlasnie glownie po to zeby udowodnic ze mozna samochodowy syntetyk uzywac w motocyklu bez zadnych problemow. W Polsce nie ma to takiego znaczenia, ale u mnie w Kanadzie place za 1 l tego oleju $8, a za motocyklowy syntetyk $12 - 14.

Patrz watki z zeszlego roku "samochodowy syntetyk w motocyklu"

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując GSX'a dowiedziałem się ze maszyna trzy sezony jeździła na samochodowym oleju. Działa bez zarzutu (odpukać), sprzęgło pracuje normalnie.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki motocyklowe pracują w warunkach wielokrotnie wyższych stresów niż silniki samochodowe co wyraża tzw. współczynnik

obciążenia silnika:

 

współ. stresu = ilość obrotów/ poj. silnika x poj. miski olejowej

 

Dzięki wysokim obrotom moc uzyskiwana z 1 litra pojemności jest przynajmniej dwukrotnie wyższa.

Silnik motocykla przyśpiesza do setki w 4 sekundy.

Olej musi mieć specjalną formulację, aby dobrze smarować silnik, trudno ulegać tzw. ścinaniu czyli spadkowi lepkości

wskutek niszczenia wiskozatora dającego wielosezonowość oleju.

Jak pewnie zauważył Pan preferowane są wyższe klasy lepkości SAE (10W-40, 15W-50).

Oleje nie mogą wpływać negatywnie na działanie mokrych sprzęgieł.

Dlatego nie nadają się do nich tzw. paliwooszczędne oleje silnikowe o niskich klasach lepkości SAE zawierające dodatkowo

modyfikatory tarcia dla polepszenia ekonomii zużycia paliwa. W przypadku takich olejów jest 100% pewność zniszczenia

mokrego sprzęgła.

 

Czyli oleje dedykowane do samochodów nie bardzo nadają sie do silników motocyklowych. Następne zdanie wydaje sie mało logiczne:

 

Nie wiem czy zastosował Pan olej Helix Ultra 5W-40 czy 10W-60, ale żaden z nich nie powinien negatywnie wpływać na pracę

silnika.

 

Ogólnie nie ale raczej tak 8O "Jestam za a nawet przeciw" :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do enduro i wolnoobrotowych silnikow mozna lac ale do silnikow krecacych 12- 16 tys obr to raczej taki olej odpada

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie powiedzieć, że syntetetyki samochodowe i motocyklowe są robione z zupełnie innych komponentów? Na marketingowo-chłopski rozum taniej robić olej jednego rodzaju naklejając jedynie etykietki "AUTO" i "MOTO".

 

Czy samochodowy syntetyk pracujący w silniku sportowej 600 odmówi posłuszeństwa i w jego syntetycznej bazie pozrywane zostaną wszelkie wiązania? Gdyby samochodowy olej nie wytrzymywał obrotów, byłyby pewnie jakieś adnotacje, typu: nie przekraczać 6000rpm. A co z Hondą S2000, która kręci do 9000? Toć to samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej syntetyczny ktorego uzywam ( Mobil 1 ) uzywany jest co najmniej przez jeden zespol ( PenskeRacing ) w samochodach wyscigowych.

Jak myslisz jakie one kreca obroty ???

Moj wolnoobrotowy motocykl kreci pod 11 tys i ja nie mam problemow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...