Nitomen Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 a awiec zadalem pytanie do shell-a Witam > > czy może ktos mi wytłumaczyc czym różnią sie oleje > samochodowe od motocyklowych ?? obecnie wlałem do motocykla > enduro singla 650ccm Shell Helix Ultra i wszystko a w > szczegolnosci "mokre sprzeglo" smarowane olejem działa > prawidłowo .Ale rozne sa opinie na ten temat ponoc oleje > motocyklowe maja dodatki anty poslizgowe dla sprzęgła, szukam > informacji konkretnych najlepiej od producenta lub kogos > zorientowanego w temacie> dostalem taka odpowiedz Silniki motocyklowe pracują w warunkach wielokrotnie wyższych stresów niż silniki samochodowe co wyraża tzw. współczynnik obciążenia silnika: współ. stresu = ilość obrotów/ poj. silnika x poj. miski olejowej Dzięki wysokim obrotom moc uzyskiwana z 1 litra pojemności jest przynajmniej dwukrotnie wyższa.Silnik motocykla przyśpiesza do setki w 4 sekundy.Olej musi mieć specjalną formulację, aby dobrze smarować silnik, trudno ulegać tzw. ścinaniu czyli spadkowi lepkości wskutek niszczenia wiskozatora dającego wielosezonowość oleju.Jak pewnie zauważył Pan preferowane są wyższe klasy lepkości SAE (10W-40, 15W-50).Oleje nie mogą wpływać negatywnie na działanie mokrych sprzęgieł.Dlatego nie nadają się do nich tzw. paliwooszczędne oleje silnikowe o niskich klasach lepkości SAE zawierające dodatkowo modyfikatory tarcia dla polepszenia ekonomii zużycia paliwa. W przypadku takich olejów jest 100% pewność zniszczenia mokrego sprzęgła.Nie wiem czy zastosował Pan olej Helix Ultra 5W-40 czy 10W-60, ale żaden z nich nie powinien negatywnie wpływać na pracę silnika. i co wy na to :?: :roll: olej zalany to 5W-40 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 i co wy na to ? Do motocykla - olej przeznaczony do silnikow motocyklowych (np.MOTUL)Do samochodu - olej przeznaczony do silnikow samochodowych (np.Mobil 1) Poco kombinowac ?Cena (dobrych) olejow jest podobna, czy to do auta czy motocykla, wiec nie rozumiem po co jakies experymenty :roll: SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 no ale ja ten mam za free ;) [ Dopisane: 06-02-2006, 18:55 ]co ciekawe jedyny olej dopuszczony do stosowania w Ferrari :D Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 no ale ja ten mam za free Nawet jakbym mial olej za free, to nie odwazylbym sie na kombinacje z olejem.Jakby sie nie udalo, i zapapralbyc tarcze sprzeglowe, to ile bys zaoszczedzil ????Jak juz wydalem ponad 12000 euro na motocykl, to powinno byc mnie stac na 40euro raz w roku na porzadny (motocyklowy) olej.To jest tylko moje osobiste zdanie na ten temat. SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 nie wie o co Ci chodzi teraz Nitomen, ale odpisali Ci, ze olej ten nie zaszkodzi silnikowi, ale też wspomnieli o zgubnym działaniu środkułw zmniejszających tarcie na żywotność mokrego sprzęgła, o tym już nie wspomniał przy wymienionych olejach, czemu?najlepiej wydać trochękasy i mieć spokojną głowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Opowiesci o zniszczeniu mokrego sprzegla to mit- ja 2 sezony przejezdzilem na samochodowym Mobil 1 15W50 ( pelny syntetyk ) bez zadnych problemow dla sprzegla, czy silnika.Wlasnie glownie po to zeby udowodnic ze mozna samochodowy syntetyk uzywac w motocyklu bez zadnych problemow. W Polsce nie ma to takiego znaczenia, ale u mnie w Kanadzie place za 1 l tego oleju $8, a za motocyklowy syntetyk $12 - 14.Patrz watki z zeszlego roku "samochodowy syntetyk w motocyklu" Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melon19 Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 mnie w Kanadzie place za 1 l tego oleju $8' date=' a za motocyklowy syntetyk $12 - 14.[/quote'] bo w polsce wszystko jest równie drogie, a za granicą ceny są rozsądie dopasowane do pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybek Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Silnik samochodowy ma troche mniejsze obroty niz motocyklowy i dlatego nie powinno sie stosowac oleju samochodowego do motocykla .Polataj troche na obrotachi spusc olej samochodowy z silnika motocyklowego i zobacz co poleci :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Czolem! Ciekawe, co by bylo, gdyby wlac olej motocyklowy do samochodwu 8). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Kupując GSX'a dowiedziałem się ze maszyna trzy sezony jeździła na samochodowym oleju. Działa bez zarzutu (odpukać), sprzęgło pracuje normalnie. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Ciekawe, co by bylo, gdyby wlac olej motocyklowy do samochodwu Podejrzewam że kompletnie nic :buttrock: Tzn żadnych efektów ubocznych Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Silniki motocyklowe pracują w warunkach wielokrotnie wyższych stresów niż silniki samochodowe co wyraża tzw. współczynnikobciążenia silnika: współ. stresu = ilość obrotów/ poj. silnika x poj. miski olejowej Dzięki wysokim obrotom moc uzyskiwana z 1 litra pojemności jest przynajmniej dwukrotnie wyższa.Silnik motocykla przyśpiesza do setki w 4 sekundy.Olej musi mieć specjalną formulację, aby dobrze smarować silnik, trudno ulegać tzw. ścinaniu czyli spadkowi lepkościwskutek niszczenia wiskozatora dającego wielosezonowość oleju.Jak pewnie zauważył Pan preferowane są wyższe klasy lepkości SAE (10W-40, 15W-50).Oleje nie mogą wpływać negatywnie na działanie mokrych sprzęgieł.Dlatego nie nadają się do nich tzw. paliwooszczędne oleje silnikowe o niskich klasach lepkości SAE zawierające dodatkowomodyfikatory tarcia dla polepszenia ekonomii zużycia paliwa. W przypadku takich olejów jest 100% pewność zniszczeniamokrego sprzęgła. Czyli oleje dedykowane do samochodów nie bardzo nadają sie do silników motocyklowych. Następne zdanie wydaje sie mało logiczne: Nie wiem czy zastosował Pan olej Helix Ultra 5W-40 czy 10W-60, ale żaden z nich nie powinien negatywnie wpływać na pracęsilnika. Ogólnie nie ale raczej tak 8O "Jestam za a nawet przeciw" :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 do enduro i wolnoobrotowych silnikow mozna lac ale do silnikow krecacych 12- 16 tys obr to raczej taki olej odpada Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Chcecie powiedzieć, że syntetetyki samochodowe i motocyklowe są robione z zupełnie innych komponentów? Na marketingowo-chłopski rozum taniej robić olej jednego rodzaju naklejając jedynie etykietki "AUTO" i "MOTO". Czy samochodowy syntetyk pracujący w silniku sportowej 600 odmówi posłuszeństwa i w jego syntetycznej bazie pozrywane zostaną wszelkie wiązania? Gdyby samochodowy olej nie wytrzymywał obrotów, byłyby pewnie jakieś adnotacje, typu: nie przekraczać 6000rpm. A co z Hondą S2000, która kręci do 9000? Toć to samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Olej syntetyczny ktorego uzywam ( Mobil 1 ) uzywany jest co najmniej przez jeden zespol ( PenskeRacing ) w samochodach wyscigowych.Jak myslisz jakie one kreca obroty ???Moj wolnoobrotowy motocykl kreci pod 11 tys i ja nie mam problemow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.