Gagee Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Witam.Używałem "szukaj" ale za pioruna nie mogę znaleść...Mam problem oto taki: skrzywiony w prawo silnik (ETZ 250)? Z tego co znalazłem w necie to dosyć często spotykany mankament w Mz-ach. Więc pytanie moje jest następujące: jak w miare "humanitarny" i skuteczny sposób wyprostować ten silnik? Które mocowanie najczęściej się gnie - uszy przy wahaczu czy wieszak przy głowicy (bo na oko nie za bardzo mogę stwierdzić które)? pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 w sumie to sam sobie odpowiedziałes na to pytanie wymien tzn. uszy znajdujące sie przy wahaczu i problem z głowy pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niagara Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 jest to standard w mz... jak bedziesz wymienial to postaraj sie o metalowe uchwyty bo standardowe sa aluminiowe co mowi samo za siebie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 silnik zawsze krzywi się na prawą stronę bo napęd jest po tej stronie i jak robisz zrywy itd to tak sie dzieje :) wymień uszy tak jak kolega mowi na metalowe, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaburas Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 ja przy okazji sie zapytam. czy ta os wachacza to jest wkrecana czy sie ja wybija?? bo gdzies kiedys chcialem ja wyjac i nie mogłem tego w zaden sposob zrobic. i nie wiem czy ona zapieczona taka jest czy ja nie wiem jak ja zdemontowac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOWA Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 niagara napisał: jest to standard w mz... jak bedziesz wymienial to postaraj sie o metalowe uchwyty bo standardowe sa aluminiowe co mowi samo za siebie :) Wiesz co stałoby się z uchwytami silnika w ETZ gdyby były aluminiowe??? Nie ma aluminiowych uchwytów - są tylko ocynkowane, które mogą wyglądać jakby były zrobione z aluminium. Gdyby uchwyty były zrobione z alu to nie utrzymałyby prosto silnika przy pierwszym ruszeniu!!! Wymiana uchwytów na nowe pomaga, ale po jakimś czasie i tak się pokrzywią jak będziesz agresywnie jeździł. Ja zleciłem znajomemu ślusarzowi zrobienie nowego prawego uchwytu silnika do mojej 251 a efekt wyszedł tak: Za jego wykonanie zapłaciłem 45 zł i od momentu założenia tego uchwytu problem krzywego silnika znikł. uchwyt lewy zostawiłem oryginalny czyli stalowy w ocynku. Niektórzy dodatkowo radzą wymianę tych tulejek z tworzywa sztucznego na mosiężne, co usztywnia konstrukcję, ale myślę że może to zwiększyć wibracje przenoszone z silnika na cały motocykl. Cytat ja przy okazji sie zapytam. czy ta os wachacza to jest wkrecana czy sie ja wybija?? bo gdzies kiedys chcialem ja wyjac i nie mogłem tego w zaden sposob zrobic. i nie wiem czy ona zapieczona taka jest czy ja nie wiem jak ja zdemontowac?? Ta oś jest wciskana. Musisz odkręcić nakrętki conajmniej z jednej strony i ją delikatnie wybić czymś o mniejszej średnicy żebyś nie zbił gwintu, bo potem nie nakręcisz nakrętki. Całkiem możliwe że ta oś Ci się zapiekła i wtedy musisz kombinować, ale przeważnie wystarczy mocniej przyłożyć (no, tak z wyczuciem). Nie radzę stosować w tym miejscu wynalazków typu WD-40 czy CX 80 ani innych ropopochodnych odrdzewiaczy bo jak się dostaną do gum wachacza to je zniszczą. Jeśli masz 2 nakrętki skontrowane na tej osi od lewej stony motocykla, a pewnie masz, to radzę złapać kluczem za tą zewnętrzną i próbować obrócić (wcześniej musisz odkręcić tą nakrętkę z prawej strony moto). Jak obrócisz nakrętki razem z osią to jest już Twoja! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 Mnie interesuje jakiej grubości jest ten uchwyt powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 A tak na marginesie, niagara i kwas-wedlug was aluminium to nie metal?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_PIOTREK_ Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 Witam! Problem z krzywym silnikiem faktycznie jest pospolity. Powiem wam jak ja go rozwiązałem. Kupiłem drugi zestaw uchwytów i zespawałem po dwa. Wcześniej oczywiście trzeba pozbyć się tulejek i gwintu na prawym w uchwycie żeby jeden naszedł na drugi. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOWA Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 witam. Nie pamiętam dokładnie jaką to ma grubość, ale w tym grubszym miejscu jest 1 mm więcej niż w oryginale a w tym cieńszym jakieś 5-6 mm. Za kikla dni zajadę do domu to zmierzę. Nie przesadźcie z grubością bo Wam potem nie wejdą gumowe osłony łańcucha. Do zobaczenia w trasie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 _PIOTREK_ napisał: A tak na marginesie, niagara i kwas-wedlug was aluminium to nie metal?? oj tak mi się powiedziało z przyzwyczajenia :) według mnie mocowanie silnika w etz jest kiepsko rozwiązane, ja na miejscu konstruktorów zrobiłbym ramę kołyskową, według mnie to lepiej by się sprawdziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_PIOTREK_ Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 kwas napisał: _PIOTREK_ napisał: A tak na marginesie, niagara i kwas-wedlug was aluminium to nie metal?? oj tak mi się powiedziało z przyzwyczajenia :D według mnie mocowanie silnika w etz jest kiepsko rozwiązane, ja na miejscu konstruktorów zrobiłbym ramę kołyskową, według mnie to lepiej by się sprawdziło W woli ścisłości to nie ja to powiedziałem tylko cyborg78 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 moze wyda sie to komus uszczypliwe, ale przeciez wszyscy tak zachwalaja ten motor ze wydawacby sie moglo, ze jest idealny :lol: a tu masz babo placek... :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 Też mam ten problem, chyba... już parę razy sie przyglądałem ale do końca nie jestem pewny czy mam przekrzywiony silnik. MOC napisał: moze wyda sie to komus uszczypliwe, ale przeciez wszyscy tak zachwalaja ten motor ze wydawacby sie moglo, ze jest idealny Moc nie czepiaj się, to jest zaje...te moto :D :D pzdr :) Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 MOC napisał: wydawacby sie moglo, ze jest idealny a tu masz babo placek... MOC, ludzie nie słuchają głosu rozsądku :mrgreen: Albo właśnie słyszą głosy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.