Skocz do zawartości

ETZ- krzywy silnik


Gagee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Używałem "szukaj" ale za pioruna nie mogę znaleść...

Mam problem oto taki: skrzywiony w prawo silnik (ETZ 250)?

Z tego co znalazłem w necie to dosyć często spotykany mankament w Mz-ach. Więc pytanie moje jest następujące: jak w miare "humanitarny" i skuteczny sposób wyprostować ten silnik? Które mocowanie najczęściej się gnie - uszy przy wahaczu czy wieszak przy głowicy (bo na oko nie za bardzo mogę stwierdzić które)?

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy okazji sie zapytam. czy ta os wachacza to jest wkrecana czy sie ja wybija?? bo gdzies kiedys chcialem ja wyjac i nie mogłem tego w zaden sposob zrobic. i nie wiem czy ona zapieczona taka jest czy ja nie wiem jak ja zdemontowac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to standard w mz...   jak bedziesz wymienial to postaraj sie o metalowe uchwyty bo standardowe sa aluminiowe co mowi samo za siebie  :)

 

Wiesz co stałoby się z uchwytami silnika w ETZ gdyby były aluminiowe???

 

Nie ma aluminiowych uchwytów - są tylko ocynkowane, które mogą wyglądać jakby były zrobione z aluminium. Gdyby uchwyty były zrobione z alu to nie utrzymałyby prosto silnika przy pierwszym ruszeniu!!!

 

Wymiana uchwytów na nowe pomaga, ale po jakimś czasie i tak się pokrzywią jak będziesz agresywnie jeździł.

 

Ja zleciłem znajomemu ślusarzowi zrobienie nowego prawego uchwytu silnika do mojej 251 a efekt wyszedł tak:

 

uchwyttt.jpg

 

Za jego wykonanie zapłaciłem 45 zł i od momentu założenia tego uchwytu problem krzywego silnika znikł. uchwyt lewy zostawiłem oryginalny czyli stalowy w ocynku.

 

Niektórzy dodatkowo radzą wymianę tych tulejek z tworzywa sztucznego na mosiężne, co usztywnia konstrukcję, ale myślę że może to zwiększyć wibracje przenoszone z silnika na cały motocykl.

 

 

 

ja przy okazji sie zapytam. czy ta os wachacza to jest wkrecana czy sie ja wybija?? bo gdzies kiedys chcialem ja wyjac i nie mogłem tego w zaden sposob zrobic. i nie wiem czy ona zapieczona taka jest czy ja nie wiem jak ja zdemontowac??

 

 

Ta oś jest wciskana. Musisz odkręcić nakrętki conajmniej z jednej strony i ją delikatnie wybić czymś o mniejszej średnicy żebyś nie zbił gwintu, bo potem nie nakręcisz nakrętki. Całkiem możliwe że ta oś Ci się zapiekła i wtedy musisz kombinować, ale przeważnie wystarczy mocniej przyłożyć (no, tak z wyczuciem). Nie radzę stosować w tym miejscu wynalazków typu WD-40 czy CX 80 ani innych ropopochodnych odrdzewiaczy bo jak się dostaną do gum wachacza to je zniszczą.

 

Jeśli masz 2 nakrętki skontrowane na tej osi od lewej stony motocykla, a pewnie masz, to radzę złapać kluczem za tą zewnętrzną i próbować obrócić (wcześniej musisz odkręcić tą nakrętkę z prawej strony moto). Jak obrócisz nakrętki razem z osią to jest już Twoja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Problem z krzywym silnikiem faktycznie jest pospolity. Powiem wam jak ja go rozwiązałem. Kupiłem drugi zestaw uchwytów i zespawałem po dwa. Wcześniej oczywiście trzeba pozbyć się tulejek i gwintu na prawym w uchwycie żeby jeden naszedł na drugi.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

Nie pamiętam dokładnie jaką to ma grubość, ale w tym grubszym miejscu jest 1 mm więcej niż w oryginale a w tym cieńszym jakieś 5-6 mm. Za kikla dni zajadę do domu to zmierzę.

 

Nie przesadźcie z grubością bo Wam potem nie wejdą gumowe osłony łańcucha.

 

Do zobaczenia w trasie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie, niagara i kwas-wedlug was aluminium to nie metal??

oj tak mi się powiedziało z przyzwyczajenia :)

według mnie mocowanie silnika w etz jest kiepsko rozwiązane, ja na miejscu konstruktorów zrobiłbym ramę kołyskową, według mnie to lepiej by się sprawdziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie, niagara i kwas-wedlug was aluminium to nie metal??

oj tak mi się powiedziało z przyzwyczajenia :D

według mnie mocowanie silnika w etz jest kiepsko rozwiązane, ja na miejscu konstruktorów zrobiłbym ramę kołyskową, według mnie to lepiej by się sprawdziło

 

W woli ścisłości to nie ja to powiedziałem tylko cyborg78 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem, chyba... już parę razy sie przyglądałem ale do końca nie jestem pewny czy mam przekrzywiony silnik.

 

 

moze wyda sie to komus uszczypliwe, ale przeciez wszyscy tak zachwalaja ten motor ze wydawacby sie moglo, ze jest idealny

 

Moc nie czepiaj się, to jest zaje...te moto :D :D

 

pzdr :)

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...