Skocz do zawartości

Chromowane pierścienie


Z3US
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

trzeba by się zastanowić czy takie pierścienie nie przyspieszyłyby zużycia cylindra....... przecież chrom jest bardzo twardy' date=' a żeliwo dużo mniej.......ciekawe jaki by był efekt gdyby jeszcze pochromowac cylinder.........[/quote']

Poprostu :twisted: Prawdopodobnie radykalnie zmniejszyły by się opory tarcia, co zaowocowało by żwawymi reakcjami silnika. Kumpel chodzi do samochodówki i w bibliotece porzyczył jakąś książkę o 2-taktach i było tam napisane wiele superlatyw o tym rozwiązaniu. Ale jednak troche to kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Wam powiem, ze na giełdzie samochodowej w Słomczynie pod Wawą jest koleszka który dorabia pierścienie, głównie do 4T, z czym pierwszy uszczelniajacy jest chromowany. I zgadza sie bo nie tylko w sporcie juz stosuje sietakie pierścienie. i tam koleszka powiedział mi za komplet pierścieni do K-750 na jeden tłok chyba 50zł tj. 4 pierścienie, jeden chromowany, drugi nie i dwa zgarniajace, myslę, ze do 2T by to mogło tanio wyjsć :P jak chcecie mogę poszukać jego wizytówki :D Co do ceny to nie jestem pewnien ale jakostak było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by się zastanowić czy takie pierścienie nie przyspieszyłyby zużycia cylindra....... przecież chrom jest bardzo twardy' date=' a żeliwo dużo mniej.......ciekawe jaki by był efekt gdyby jeszcze pochromowac cylinder.........[/quote']

To chromowanie o którym piszesz, może raczej niklowanie, jest znane jako nikasil (twarda powłoka niklowo-krzemowa: Ni+Si, stąd się wzięła nazwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chromowanie o którym piszesz, może raczej niklowanie, jest znane jako nikasil (twarda powłoka niklowo-krzemowa: Ni+Si, stąd się wzięła nazwa)

 

chromowanie to chromowanie a niklowanie to niklowanie :P a nikasil to nikasil(to ceramiczna! powloka nakladana najczesciej natryskowo lub PVD)

ktos wczesniej napisal ze chrom jest twardy..;/ chrom jest metalem dosc miekkim, a glownym celem a jakim sie go stosuje na pierscieniach jest to ze zeliwny pierscien z naniesionym chromem pracujacy w zeliwnej tuleji cylindra ma duzo mniejszy wsp.tarcia niz tradysyjny zeliwny piercien=> lepiej sie wkreca na obroty+wieksza trwalosc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie zaden. W latach 90 tych fma Motus zaczela robic pierscienie do Junaka z gornym zgarniajacy chromowanym i byl to calkowity disaster -po kilkuset km chrom odpadal i po dostaniu sie w kanaly olejowe niszczyl silnik. Kilku kolegow z grupy Dziki Junak spotkala ta przypadlosc. Ja osobiscie nigdy nie kupilbym pierscieni chromowanych od zadnego polskiego rzemieslnika - nie maja ani technologii, ani mozliwosci finansowych aby zrobic to porzadnie.

Druga czesc tego problemu to wspolpraca twardych pierscieni chromowanych z miekkimi tulejami zeliwnymi stosowanymi w starszych czterosuwach typu Junak czy rosyjskie M72 / K750 / Ural / Dniepr - tansza jest wymiana kompletu pierscieni niz zuzytych tulei cylindrowych.

Przerobila to f-ma Triumph w latach 70 tych gdzie w modelach T150 / Rocket 3 ( silniki 3 cyl w rzedzie 750 ccm ) wprowadzila takie pierscienie aby zlikwidowac dymienie przy starcie motocykla ( silniki z sucha miska olejowa narazone na wet sumping ).

Po poczatkowym zmniejszeniu dymienia problem powrocil ze zdwojona moca z powodu szybkiego zuzycia tulei cyl.

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Niedziela 01 Styczeń, 2006 ]

ktos wczesniej napisal ze chrom jest twardy..;/ chrom jest metalem dosc miekkim, a glownym celem a jakim sie go stosuje na pierscieniach jest to ze      zeliwny pierscien z naniesionym chromem pracujacy w zeliwnej tuleji cylindra ma duzo mniejszy wsp.tarcia niz tradysyjny zeliwny piercien=> lepiej sie wkreca na obroty+wieksza trwalosc :P

 

Ooo, tego jakos nie zauwazylem, mozesz wymienic jakis metal twardszy od chromu ?

Po drugie jesli chodzi o cel glowny to tez mamy troche inne poglady na ten temat :D

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Adam M.

>Ooo, tego jakos nie zauwazylem, mozesz wymienic jakis metal twardszy od >chromu ?

>Po drugie jesli chodzi o cel glowny to tez mamy troche inne poglady na ten >temat :P

 

twardszy od chromu jest chocby wolfram,tytan...i nie mowie tu o zwiazkach Cr z np. C lub B tylko o czystym Cr - wierz mi ze czysty Cr jest materialem dosc miekkim i plastycznym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...