Z3US Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Szperałem na allegro i znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=79467278 Co o tym sądzicie ? Troche sie ceni ten gość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 też to widziałem , podobno efekt jest extra , tylko ta cena :? . Jak dla mnie to troche dużo , przecież to tylko pierścienie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 trzeba by się zastanowić czy takie pierścienie nie przyspieszyłyby zużycia cylindra....... przecież chrom jest bardzo twardy, a żeliwo dużo mniej.......ciekawe jaki by był efekt gdyby jeszcze pochromowac cylinder......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 31 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 trzeba by się zastanowić czy takie pierścienie nie przyspieszyłyby zużycia cylindra....... przecież chrom jest bardzo twardy' date=' a żeliwo dużo mniej.......ciekawe jaki by był efekt gdyby jeszcze pochromowac cylinder.........[/quote']Poprostu :twisted: Prawdopodobnie radykalnie zmniejszyły by się opory tarcia, co zaowocowało by żwawymi reakcjami silnika. Kumpel chodzi do samochodówki i w bibliotece porzyczył jakąś książkę o 2-taktach i było tam napisane wiele superlatyw o tym rozwiązaniu. Ale jednak troche to kosztuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Ja Wam powiem, ze na giełdzie samochodowej w Słomczynie pod Wawą jest koleszka który dorabia pierścienie, głównie do 4T, z czym pierwszy uszczelniajacy jest chromowany. I zgadza sie bo nie tylko w sporcie juz stosuje sietakie pierścienie. i tam koleszka powiedział mi za komplet pierścieni do K-750 na jeden tłok chyba 50zł tj. 4 pierścienie, jeden chromowany, drugi nie i dwa zgarniajace, myslę, ze do 2T by to mogło tanio wyjsć :P jak chcecie mogę poszukać jego wizytówki :D Co do ceny to nie jestem pewnien ale jakostak było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 OCZywiscie W MtX Tez mam chromowane pierscienie:P We WRoclawiu Tez Dorabiają :P 12 zl za sztuke do Np Simsona.MtX,Dt,TZr i innych 50-80:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Dibo masz namiary na ten zakład we wrocławiu ? Zakładałeś u siebie w simku chrmowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 trzeba by się zastanowić czy takie pierścienie nie przyspieszyłyby zużycia cylindra....... przecież chrom jest bardzo twardy' date=' a żeliwo dużo mniej.......ciekawe jaki by był efekt gdyby jeszcze pochromowac cylinder.........[/quote']To chromowanie o którym piszesz, może raczej niklowanie, jest znane jako nikasil (twarda powłoka niklowo-krzemowa: Ni+Si, stąd się wzięła nazwa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 ja sie spotkalem w malaczu z chromowanymi pierscieniami.. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 To chromowanie o którym piszesz, może raczej niklowanie, jest znane jako nikasil (twarda powłoka niklowo-krzemowa: Ni+Si, stąd się wzięła nazwa) chromowanie to chromowanie a niklowanie to niklowanie :P a nikasil to nikasil(to ceramiczna! powloka nakladana najczesciej natryskowo lub PVD)ktos wczesniej napisal ze chrom jest twardy..;/ chrom jest metalem dosc miekkim, a glownym celem a jakim sie go stosuje na pierscieniach jest to ze zeliwny pierscien z naniesionym chromem pracujacy w zeliwnej tuleji cylindra ma duzo mniejszy wsp.tarcia niz tradysyjny zeliwny piercien=> lepiej sie wkreca na obroty+wieksza trwalosc :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 WSK 175 ma chromowane pierścienie.... wiec nowość to jest napewno:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 O ile dobrze pamiętam, to Junaki też miały chromowany jeden pierścień. Niestety nie pamiętam który...Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 Oryginalnie zaden. W latach 90 tych fma Motus zaczela robic pierscienie do Junaka z gornym zgarniajacy chromowanym i byl to calkowity disaster -po kilkuset km chrom odpadal i po dostaniu sie w kanaly olejowe niszczyl silnik. Kilku kolegow z grupy Dziki Junak spotkala ta przypadlosc. Ja osobiscie nigdy nie kupilbym pierscieni chromowanych od zadnego polskiego rzemieslnika - nie maja ani technologii, ani mozliwosci finansowych aby zrobic to porzadnie.Druga czesc tego problemu to wspolpraca twardych pierscieni chromowanych z miekkimi tulejami zeliwnymi stosowanymi w starszych czterosuwach typu Junak czy rosyjskie M72 / K750 / Ural / Dniepr - tansza jest wymiana kompletu pierscieni niz zuzytych tulei cylindrowych.Przerobila to f-ma Triumph w latach 70 tych gdzie w modelach T150 / Rocket 3 ( silniki 3 cyl w rzedzie 750 ccm ) wprowadzila takie pierscienie aby zlikwidowac dymienie przy starcie motocykla ( silniki z sucha miska olejowa narazone na wet sumping ).Po poczatkowym zmniejszeniu dymienia problem powrocil ze zdwojona moca z powodu szybkiego zuzycia tulei cyl. Adam M. [ Dopisane: Niedziela 01 Styczeń, 2006 ]ktos wczesniej napisal ze chrom jest twardy..;/ chrom jest metalem dosc miekkim, a glownym celem a jakim sie go stosuje na pierscieniach jest to ze zeliwny pierscien z naniesionym chromem pracujacy w zeliwnej tuleji cylindra ma duzo mniejszy wsp.tarcia niz tradysyjny zeliwny piercien=> lepiej sie wkreca na obroty+wieksza trwalosc :P Ooo, tego jakos nie zauwazylem, mozesz wymienic jakis metal twardszy od chromu ?Po drugie jesli chodzi o cel glowny to tez mamy troche inne poglady na ten temat :D Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 1 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 >Adam M.>Ooo, tego jakos nie zauwazylem, mozesz wymienic jakis metal twardszy od >chromu ?>Po drugie jesli chodzi o cel glowny to tez mamy troche inne poglady na ten >temat :P twardszy od chromu jest chocby wolfram,tytan...i nie mowie tu o zwiazkach Cr z np. C lub B tylko o czystym Cr - wierz mi ze czysty Cr jest materialem dosc miekkim i plastycznym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 3 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Czyli to nie jest warte zachodu w naszym polskim wykonaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.