Skocz do zawartości

co na zimę z motorem zrobić??


Maar79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pytanie mam jak w temacie jak najlepeiej zabezpieczyc motor na zimę? Bedzie stał w ciepłym miejscu czy demontowac akumulator, jakies ruchy z olejem??? będę wdzięczny za informacje, to nasza pierwsza zima razem :)

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swojego wyczyszcze, wypoleruje mleczkiem siakimś, doleje elektrolitu do akumy + ją doładuje, odłącze kleme (czego pewnie nie trza robić) przykryje szczelnie pokrowcem i niech śpiuchna.... :)

 

[ Dopisane: 13-10-2005, 18:36 ]

p.s. słyszałem, że dobrze jest odpalić naszego sprzęta raz na miesiąc - tak na 15 min. ? ktosik może potwierdzić/zaprzeczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swojego wyczyszcze, wypoleruje mleczkiem siakimś, doleje elektrolitu do akumy + ją doładuje, odłącze kleme (czego pewnie nie trza robić) przykryje szczelnie pokrowcem i niech śpiuchna....  :)  

 

[ Dopisane: 13-10-2005, 18:36 ]

p.s. słyszałem, że dobrze jest odpalić naszego sprzęta raz na miesiąc - tak na 15 min. ? ktosik może potwierdzić/zaprzeczyć ?

 

Co do akumulatora, to zdrowo jest go trzymac w cieplym miejscu (dom, garaz) i raz na 4-6 tyg. doladowywac. To na bank. Co do odpalania słyszalem, ze na 15 minut nie wolno pod zadnym pozorem. Jedyna opcja jest taka, ze jesli jest cieplejszy dzien, to mozesz wyjechac moto i musisz! jezdzic, az osiagnie swoja temp. pracy. Po powrocie najlepiej jeszcze poczekac na wlaczenie sie wiatraka i dopiero mozesz znowu go uspic. Chodzi chyba o wilgoc dostajaca sie do oleju. Czytałem też, ze dobrze jest wymienic olej przed zimą. Dlaczego? Nie bardzo wiem.

 

A tak poza tym, to poszukaj na forum, bo duuuzo jest na ten temat.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjechac moto i musisz! jezdzic, az osiagnie swoja temp. pracy

po 15 minutach będzie miał spokojnie swoją temp. ! przynajmniej u mnie ! a, i powinno się za każdym razem po zatrzymaniu chwile potrzymać go na wolnnych przed wyłączeniem zapłonu - ale kto z nas to robi ? ja tylko jak z dłuższej trasy wróce !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Memory five (tzn. linki powyzej) i wszystko jasne ;).

 

[ Dopisane: 14-10-2005, 00:20 ]

i powinno się za każdym razem po zatrzymaniu chwile potrzymać go na wolnnych przed wyłączeniem zapłonu - ale kto z nas to robi ? ja tylko jak z dłuższej trasy wróce !

Tak trzeba robic, aby ostudzic turbinke :P, a ja w moto niestety takowej nie posiadam :). Chyba, ze sa jakies inne powody??? Moze ktos, cos wie na ten temat???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wie :) chodzi o naprezenia termiczne podczas stygniecia, im silnik bardziej rozgrzany tym gradient temperatur bedzie wiekszy, szczegolnie nasila sie to zjawisko po wylaczeniu zaplonu czyli podczas studzenia silnika, chodzi o to aby zmniejszyc temperature silnika przede wszystkim elementow tworzacych komore spalania podczas jego spokojnej pracy aby nie doszlo do odksztalcen termicznych tudziez w ekstremalnych przypadkach pekniec....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas jego spokojnej pracy aby nie doszlo do odksztalcen termicznych tudziez w ekstremalnych przypadkach pekniec....

 

to może wcale nie należy odpalać motocykla i nim jeździć, bo podczas rozgrzewania silnika wystąpi duży

gradient temperatur

a to może doprowadzić do

odksztalcen termicznych tudziez w ekstremalnych przypadkach pekniec....

najlepiej to motocykl wstawić w gablotę i święto, czyż nie? buhaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co na zimę z motorem zrobić??

 

JEŹDZIĆ :!:

 

 

podczas jego spokojnej pracy aby nie doszlo do odksztalcen termicznych tudziez w ekstremalnych przypadkach pekniec....

 

to może wcale nie należy odpalać motocykla i nim jeździć, bo podczas rozgrzewania silnika wystąpi duży

gradient temperatur

a to może doprowadzić do

odksztalcen termicznych tudziez w ekstremalnych przypadkach pekniec....

najlepiej to motocykl wstawić w gablotę i święto, czyż nie? buhaha

 

Ciowiec, sugeruję nie wyśmiewać się z ludzi od ciebie mądrzejszych, tylko czytać uważnie co piszą, wziąć sobie do serca ich porady, bo może to kiedyś uratuje twoją kieszeń przed bardzo poważnymi wydatkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wie  chodzi o naprezenia termiczne podczas stygniecia, im silnik bardziej rozgrzany tym gradient temperatur bedzie wiekszy, szczegolnie nasila sie to zjawisko po wylaczeniu zaplonu czyli podczas studzenia silnika, chodzi o to aby zmniejszyc temperature silnika przede wszystkim elementow tworzacych komore spalania podczas jego spokojnej pracy aby nie doszlo do odksztalcen termicznych tudziez w ekstremalnych przypadkach pekniec....

 

Tutaj mam małą wątpliwość. Otóż ogólnie i wszem jest wiadomym iż najgorsze dla silnika jest praca na wolnych obrotach, bo wtedy najczęściej dochodzi do znacznych różnic temperaturowych w poszczególnych podzespołach silnika. Od pewnego baaaaardzo dużego producenta jednych z najlepszych samochodów na świecie (z informacji technicznych które są udostępniane nielicznym) wiem że należy unikać pracy silnika na wolnych obrotach, bo to powoduje bardzo szybkie jego zużycie. Ok, czyli pracujemy pod obciążeniem.

Faktem jest że Ty piszesz o skrajnym obciążeniu silnika (ostra rura do odciecia) i wyłączenie silnika. Samo pozostawienie silnika na wolnych obrotach po takim traktowaniu, niewiele pomoże.

Ja preferuję taki styl jazdy:

Na początku odpalam, od razu siadam, jadę delikutaśnie, jest temp odpowiednia, jak mam ochotę troche pozapieprzać to daję w palnik, potem langsam, delikatnie jadę parę minut (1-2 minuty), i dopiero gaszę moto. Ale nie trzymam go na wolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...