Skocz do zawartości

Jak prawidłowo rozgrzewać silnik?


redline
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o ssanie..... fabryczna instrukcja mówi, żeby "ssanie" włączać nie dłużej niż 15 sekund po uruchomieniu (ktoś wrzucił scan z instrukcji obsługi), a potem ewentualnie podtrzymać lekko gazem, żeby utrzymać prawidłowe wolne obroty do momentu kiedy silnik nie gaśnie. I tyle.... tak właśnie robię i nie ma żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ssanie..... fabryczna instrukcja mówi' date=' żeby "ssanie" włączać nie dłużej niż 15 sekund po uruchomieniu (ktoś wrzucił scan z instrukcji obsługi), a potem ewentualnie podtrzymać lekko gazem, żeby utrzymać prawidłowe wolne obroty do momentu kiedy silnik nie gaśnie. I tyle.... tak właśnie robię i nie ma żadnych problemów.[/quote']

Rozumiem, że fabryczna instrukcja do VFR? Bo w różnych sprzętach to różnie chyba z tym bywa :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem' date=' że fabryczna instrukcja do VFR? Bo w różnych sprzętach to różnie chyba z tym bywa :buttrock:[/quote']

Tak, fabryczna instrukcja. Przy jakiejś okazji ktoś wrzucił scana, ale nie znalazłem tego w wyszukiwarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja odpalam, czekam az wskazówka wskoczy na obszar prawidłowej temp. pracy czyli ze 2-3min i jade. Zaraz po odpaleniu silnik utrzynuje 2000rpm poczym spada do 1500rpm i tak juz zostaje.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapalam daje ssanie, ono zwiększa mi obroty do 5500 i później powoli spada do 3 tys. następnie wyłączam i do pieca i jade

Zbrodnia wobec głowicy. Łożyskowanie wałków i krzywki długo nie popracują. Ssania dajemy tylko tyle żeby silnik w miarę równo pracował.

5.5 tys na zimno to kasacja także panewek.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staraj się ustawiać dźwgnię ssania tak, by silnich chodził bez "dygawki" na jak najniższych obtorach. 5500 na zimoo ?? 8O . Tomek już napisał że nie jest to zdrowe. W praktyce utrzymanie obrotów na poziomie 1500 do 2000 obrotów grarantuje spokojną pracę, stopniowo można zmniejszać to, oczywiście tak by silnik pracował spokojnie. Jak się ruszy, to ssanie zdejmujemy go zera.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpalania... XJta potrzebowała ssanka nieco dłużej - inaczej gasła. GPZcior kilka sekund po odpaleniu ledwo ledwo, ale utrzymuje obroty. Zostawiam mu jednak ssanie, żeby utrzymać około 1200-1400. Nie nawidzę wręcz kręcenia zimnego silnika. Przypomina mi się odpalanie poprzedniego właściciela XJty - ssanie do końca i starter. Zbrodniarz.

 

Ssanie, pyk - silnik pracuje. Ustalam obroty na poziomie jałowych i szybko się ubieram. To jest kilkanaście sekund, może 30. Ssanie do zera i od razu ruszam. Powoli, spokojnie. Obroty do 3-3,5 tysiąca. Zatrzymuję się na światłach i widzę po obrotomierzu, kiedy silnik czuje się już nieźle.

 

Zaraz będzie kolejna awantura na temat wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy

Oczywiście, że Wielkanoc jest ważniejsza :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ssanie max, odpał, praca kilkanaście sekund potem domknięcie ssania i praca parę a nieraz i paręnaście minut na wolnych obrotach aż wskaźnik temperatury pokaże konkretny wzrost. Czas w sam raz na wrzucenie ciuchów otwarcie bramy i takie tam. Ale podobno z V4 tak trzeba, nie znoszą pracy na zimno.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat był jak prawidłowo rozgrzewać silnik, a nie jak rozgrzewacie silnik :P

 

ale dobra skoro tak to i ja coś dodam od siebie

 

kluczyk>ON przycisk >ON rozrusznik kliiiik i odkrecam gaz jak odpali to git :evil: małe przygazówki coby nie zgasł (jesli nie odpali tak to wlaczam ssanie i odpalam po czym wylanczam) i wyjeżdzam powoli jezdzac do max 5tys obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...