Skocz do zawartości

Regulacja wtrysku


Motoradzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co znalazłem to sv drugiej generacji wraz z systemem wtrysku ma także sonde lambda analizującą zawartość telnu w spalinach. na tej podstawie komp dobiera ilośc paliwa tak aby silnik pracował w zakresie optymalnego składu mieszanki. przy zmianie filtra powietrza i tłumika składy spalin pewnie ulegają zmianie lecz o ile mieści sie w zakresie map wprowadzonych do kompa to powinien on sobie dać radę i znowu dopasować ilość paliwka do nowych warunków.

sonda jest umieszczona w tej plątaninie rurłączących kolektory pierwszego i drugiego cylindra.

 

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Witam!

jestem posiadaczem Suzuki Sv nowej wersji na wtrysku. Wstawiłem filtr K&N i sportowa końcówke LeoVince. Mam pytanie czy w zwiazku z tym powinienem jechac do serwisu na regulacje wtrysku czy nie musze nic robic w tym temacie???

 

Ja tez jestem swiezo po zmianie wydechu na LeoVince SBK w SV650s K4 i mam do Ciebie pytanie, czy zdarza Ci sie uslyszec po tej wymianie 'pukanie' wydechu przy zdejmowaniu gazu? Też się zastanawiam, na ile układy kontrolujące skład mieszanki we wtrysku są elastyczne. Chętnie poczytam zdanie fachowców, czy aby nie należy jednak przemapowywać modułu wtrysku. Wrażenia z jazdy mam niesamowite po tej wymianie, ale chciałbym się upewnić, czy aby nic się silnikowi nie dzieje. Ktoś może ma doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno dyskutowaliśmy sobie na ten temat. Mam wrażenie, że ja mam zupełnie inne zdanie na ten temat niż mechanicy z naszego forum :roll: . Kilka dni temu rozmawiałem ze znajomym mechanikiem motocyklowym i powiedział mi że owszem dostosuje się ale tak jak pisze

... o ile mieści sie w zakresie map wprowadzonych do kompa to powinien on sobie dać  radę...
. A że zakres tych mam jest dosyć wąski to wymiana filtra i wydechu pociąga za sobą koniecznośc przeprogramowania modułu. Chociaż znowu - zalezy to od rodzaju użytego filtra (zamienik oryginału K&N raczejnie bedzie wymagał zmian) i wydechu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie przy redukcji biegów szczególnie na 2 jak schodzi z obrotów to strzela z tłumika, aż sie wystraszyć można :-). Pytałem kumpla który miał juz chyba z 15 sprzetów m.in. kilka Ducati V2 i mówił że to strzelanie w V-kach jest normalne.

Ostatnio przeczytałem (chyba w ŚM), że jak sie wstawi pustą puszkę to zawory sie wypalają ???

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka dzisiaj jest dzień szczerości to powiedz który mechanik motocyklowy opowiada Ci takie dowcipy, chętnie go poznamy.

W obudowie filtra powietrza masz sensor mierzący ilość powietrza, na klapach jest inny mierzący kąt otwarcia a w wydechu sonda i te elementy pracują podając informację ile i kiedy zostanie podane paliwo.itd...

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to mozliwosc wypalenia zaworow istnieje w silnikach gaznikowych po wstawieniu pustej puszki w miejsce wydechu, inaczej mowiac istnieje koniecznosc przeregulowania gaznikow po takiej zmianie.

W przypadku silnika z wtryskiem paliwa uklad zasilania ma mozliwosci dostosowania sie do zmiany ssania / wydechu - w jakichs z gory zalozonych granicach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
generalnie glownie wypalaja sie glowy panow piszacych w swiecie motocykli
;)

Obecność sondy lambda stwarza pętlę zamkniętą regulacji składu mieszanki, działa ona tylko przy małych i średnich obciążeniach silnika. Przy pełnym otwarciu przepustnic nie istnieje regulacja poprzez lambdę, a układ wtryskowy działa w systemie otwartym pobierając dane z reszty czujników, stosując odpowiednią, fabryczną, mapę paliwa. Dlaczego tak jest? Ponieważ w układzie znajduje się tania wąskopasmowa sonda lambda.

Coś mi się zdaje, że w tym airboksie znajduje się czujnik ciśnienia bezwzględnego z którego dane odczytywane są raz po przekręceniu kluczyka i inicjacji systemu wtrysków. Zatem nie jest on wstanie określić zmiany oporu przpływu w filtrze.

Konkluzja, przy light-owym tuningu SV jaki był opisany wyżej celowa byłaby ingerencja w fabryczne mapy paliwa i zapłonu, a w każdym nowym SV konieczna ingerencja w mapy zapłonu - bo 1 i 2 bieg są kastrowane fabrycznie poprzez opóżnienie zapłonu!!!

 

Nie do tematu.

Dlaczego w USA

SV 650 - 6000 $

Haya - 11100 $

GSXR 1000 K5 - 11000 $

GS 500F - 5200 $

Skąd ta różnica cen. Podam, że dzisiejszy kurs to 3,22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest odpowiedż na wszelkie wątpliwości http://www.powercommander.com/featintro.shtml popatrz na wykresy... moto z powerem com. i moto z sportowymi koncówkami wydechów... ... sam rozważam zakup Powera Commandera do swego TL a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...