Pawel Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Witam. Mała ankieta o ustawieniu palców na klamce hamulce w czasie użycia. Najpierw zaznaczcie, potem czytajcie co dalej pisze :-) Wiele osób uzywa to tak - dwa pierwsze palce na klamkę, reszta wraz z kciukiem obsługuje gaz, który powienien być pod kontrolą w trakcie hamowania (szczególnie w mocnych motocyklach). Często jednak okazuje się, że nia ma tyle siły w palcach, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Nie każde moto ma przewody w stalowym oplocie lub poprostu "jednopalcowe hamulce" jak w nowych motocyklach sportowych (i nie tylko). Dochodzi potem do sytuacji że albo brakuje siły (krótka dźwignia), albo miejsca - klamka dociska własne palce. Ostatnio testowałem "chińszczyznę" z bardzo tępym i twardym hamulcem i wypracowałem metodę : Kciuk i palec wskazujący obsługuje gaz (całkiem sprawnie, biegi zmieniałem bez sprzęgła, bo to też twarde :-)) a ostatnie trzy palce naciskają klamkę - większa siła, bo dłuższa dźwignia, więcej miejsca, dobre wyczucie (w każdym razie w mojej opinii). Nie jest to chyba książkowa metoda, ale pewnie rozwiązanie w przypadku sprzętów gdzie dwa palce nie wchodzą w rachubę, zawsze to lepsze niż cała łapa na klamce. Przetestowałem z ciekawości również na sprzęcie z "heblami na jeden palec" (radialna pompa, zaciski itp) i też działało, zarówno jeśli chodzi o dozowanie hamulca, jak i gazu. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salata123 Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 umnie nie ma potrzeby cala lapa hamowac (stalowe oploty no i masa niska ;) ) Bez problemu 2ma palcami podniesc kolo mozna i wyczuce dobre bo cala lapa jakos slabiej wyczuwam :) ale czasem sobie 4rema palcami dla rozrywki przycisne :D a tak naprawde nie hamuje przodem tylko tylem bo sie boje :mrgreen: ps. a dla tych co siły nie maja super sprawa to takie do zgniatania w reke taka sprezyna :evil: zrobisz dziennie kilka razy po 100 razy z kilkuminutowymi przerwami i zaden hamulec nie podskoczy! :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frencci Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 w r6 hamowalem jednym palcem, natomiast w Duce hamuje i takze wciskam sprzeglo "wskazujacym i fakjucznym". Sprzeglo w Duce wymaga wysilku ale taki komplet jest najbezpieczniejszy. W przypadu wielkich i krotkich 'dzidowan'- hamulec- bez zmian, natomiast biegi w gore zmieniam bez sprzegla bo mam wrazenie, ze zlece ;) Testowalem wiele rozwiazan- nawet pokazywane przez...nie pamietam kogo- trzy zewnetrzene palce na hamulcu (Nakano...?) ale pozycja druga w ankiecie moim zdaniem jest najlepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitia Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Ja stosuję metodę nr 2 jeżeli chodzi o hamulec, ale chciałem zwrócić uwagę, że w ankiecie jest klamka SPRZĘGŁA zamiast hamulca!!! To chyba pomyłka? 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frencci Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Fakt, pisalem o hamulcu. Brawo...przytepil mi umys chmiel! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 No Paweł ! Ja też hamuję 3 palcami i powiem szczerze że jakoś samo to się stało. Zacząłem już się martwić że coś źle robię :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Trzy ostatnie paluchy rządzą.Szczególnie jak sie jeżdzi starszym moto(jak moja Ślicznotka z '82,gdzie hamulce odbiegają od współczenych standartów) i żeby uzyskać w miarę zadowalające efekty trzeba troche większą siłą zadziałać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Ja hamuję wskazującym i "fakjucznym" ;), ale w moim moto poprzedni właściciel tak przerobił układ hamulcowy, że mogłoby to być supermoto :) Przewody w stalowym oplocie, jakaśtam pompa hamulcowa, skrócona klamka (co by nie blokowały jej pozostałe palce). I to wszystko w Transalpie :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 WSK jest tak sprytnie pomyslana ze trzeba łapa chamowac :lol: bo pojedynczymi palcami nie mozna dostac dzwigni, a w GS-ie chamowalem dwoma palcamibo wdlog mnie maja lepsze wyczucie niz 3 pozostale Cytuj www.sokolriders.com--- jezdze bo lubie --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 7 Czerwca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 U mnie tylko dwa palce na klamce - taki nawyk z enduro nie od oduczenia już...Inna sprawa że i enduro i szosowe w moim przypadku da się postawić na koło dwoma paluszkami ;) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 Ja klasycznie (zestaw nr 2 8) ), jakoś tak ładnie pasuje, ale nowe doświadczenia zawsze w cenie. Może się przydać na innym sprzęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 W ankiecie już poprawiłem, dzięki za zwrócenie uwagi :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 ja do niedawna stosowałem metode nr 2 czyli najpopularniejszą. ostatnio jednak przekonałem sie że w razie W cała łapa na hamulcu może uratować D. jechałem jak zwykle lajtowo jak na moto i taksiarz jak to mają w zwyczaju postanowił bez spoglądania w lustra zmienić pas. no to po hamulcach oczywiście tylko z 2 palców i wiecie co? mimo, że było "ciepło" moto wcale nie wytracało prędkości tak jak bym tego sobie życzył w tym momencie. Od tej chwili postanowiłem jednak oduczyć sie tej metody. co 4 paluchy to zawsze 4 i przez to zawsze skuteczność hamowania wzrasta. gaz zawsze mogę spokojnie tylko kciukiem odkręcić w razie potrzeby a w sytuacji podbramkowej nawet skrócenie drogi hamowania o głupie 50cm może spowodować że moje lagi nagal pozostana proste a nie podwiną sie pod silnik...PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 Paweł, Już tyle razy na ten temat rozmawialiśmy... :D Przez ostanie kilka lat jazdy na moto używałem wskazującego i faka. W tym sezonie zacząłem hamować palcami trzema: wskazujacy, środkowy i serdeczny. Zdaża mi się całekim cząsto aby hamować czterema. Teraz jaka różnica ? Tak jak napisał Paweł często bywało tak, że dwa palce nie starczały albo musiałem naprawdę mocno ścicakać klamkę dwoma paluchami aby moto wyhamować. Oczywiście wyułączając z tego hamowanie tyłem, które na 4um jest sprawą kontrowersyjną i część użytkowników w ogóle nie pojmuje do czego ten hamulec. Mowa tylko o przedniej prawej klamce. Teraz tak, hamując trzema palcami, anawet czasami czterema poczułem, że przy małej sile nacisku na klamkę moto hamuje bardzo dobrze. Na początku nie mogłem hamulca wyczuć ale później już zacząłem normalnie tą technikę stosować. Jeszcze jedna sprawa, technikę tą opanowałem i używam tylko przy hamowaniu np. przed światłami, przy normalnej jeździe prawie zawsze asekuracyjnie dwa albo jeden palec na klamie leżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 moja opinie i jazde kazdy zna: cala lapa to podstawa :) :mrgreen: "albo wszystko, albo nic" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.