Skocz do zawartości

CB 1300 - Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do znawców CB 1300, a nie teoretyków:

Z obudowy filtra powietrza (po środku u dołu od strony silnika) wystaje przezroczysta rurka "kikut", do czego to służy? czy dopuszczalne jest zbieranie się oleju w tym kikucie? co mówi nam olej w tym miejscu?

 

 

P.S.

 

Zakupię Honda CB 1300 szczegóły w dziale Kupię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat kikuta najlepiej mówi serwisówka. A mówi że olej w tym miejscu może się zbierać i należy go usuwać poprzez ściąganie (okresowe) tej rurki.

Jak dotrę do domu i znajdę tą stronę to wkleję.

 

No poczytałem ten artykuł. No jest w tym pewna racja. Ale. Po pierwsze pisze go zdeklarowany fan i zwolennik restauracji starych motocykli. Używa argumentu jazdy sportowej, a potem pisze coś o trwałości i wydłużeniu żywotności motocykla. No to albo-albo. Albo jeździmy sportowo, albo jeździmy ... "trwale" :bigrazz:

Wg. mnie, w realiach polskich, silnik bardziej dostanie od naszego paliwa a motocykl od dziur, niż skrzynia od wrzucania biegów w górę bez sprzęgła. W dół zawsze ze sprzęgłem. I tyle.. :lalag:

 

P.S. Owiefki w hayce siem znudziły? Witamy w jedynie słusznym klubie nakedów :D

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tu artykuł http://www.motogen.pl/artykuly/porady/szko...gazem,art8.html

Cytat z tego artykułu:

"..Opanowanie zmiany w górę w ten sposób pozwala na bezproblemową zmianę bez użycia sprzęgła. Przyznam szczerze, że używam sprzęgła (oprócz ruszania) tylko podczas jazdy spokojnej, powolnej, spacerowej. Im szybciej jadę, im agresywniej, tym rzadziej korzystam z lewej klamki."

 

Przepraszam za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W tym fragmencie artykułu ( pare linijek wcześniej) autor podaje przepis na prawidłową zmianę biegu w górę ( co ciekawe z użyciem sprzęgła). Dalej pisze ,że ten sposób pozwala na bezproblemową zmianę bez sprzęgła.

Może ma racje ,może nie - nie wnikam, bo dalej nie chciało mi się doczytać.

Ja osobiście zawsze używam sprzęgła podczas zmiany biegu .Nic mnie to nie kosztuje bo nie ścigam się na torze. Ale przy każdej zmianie wciskam klamkę na ułamek sekundy(staram się nie przeciągać i zgrać wszystko w czasie), biegi wchodzą gładko.

Moja Cebula ma dopiero 3 tyś. km i taki objaw jak u Ciebie nie wystąpuje. :crossy:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

śledzę temat, ponieważ coraz bardziej mnie pociąga Duża CB ;)

 

w podanym linku poniżej za komplet Pilot Road 2 wychodzi niecałe 1100 pln brutto :)

 

a oponki do niej można kupić w linku poniżej, od razu podałem link zgodnie z modelem SC54:

 

http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cf...rradreifen.html

Edytowane przez Bratek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżam temat.

W grudniowym Świecie Motocykli jest artykuł o CB 1300 w dziale "motocykl używany".

Brakuje mi w tym artykule klasycznego wyszczególnienia opinii plus i minus, ale po pierwszym sezonie jazdy tym motocyklem (kiedy to przyzwyczaiłem się do zmiany biegów) zgadzam się z zawartą w artykule opinią, że użytkownicy nie widzą w tym motocyklu żadnych wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako autor wspomnianego materiału biję się w piersi. Po wszystkim zorientowałem się, że mogło to tam się znaleźć. Inna sprawa, że miałem spory problem żeby się zmieścić w preferowanej przez ŚM objętości. Ilość pochwał wskazywała na znacznie więcej niż mogli zamieścić:)

Zresztą jako użytkownik wiesz dobrze jakie są plusy dodatnie i ujemne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

W grudniowym Świecie Motocykli jest artykuł o CB 1300 w dziale "motocykl używany".

Brakuje mi w tym artykule klasycznego wyszczególnienia opinii plus i minus, ale po pierwszym sezonie jazdy tym motocyklem (kiedy to przyzwyczaiłem się do zmiany biegów) zgadzam się z zawartą w artykule opinią, że użytkownicy nie widzą w tym motocyklu żadnych wad.

 

Bardzo trudno jest opisując motocykl tego typu wyszczególnić dokładnie plusy i minusy.

Jest to nietuzinkowa maszyna dla niektórych motocyklistów lubiących wygodę, bardzo duży moment obrotowy oraz dużą masę. Można go nazwać MASTODONTEM bez wad.

Możesz sam poddać pod dyskusję zauważone wady tego motocykla ponieważ go użytkujesz i na pewno chciałbyś w jego następcy coś zmienić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak we wszystkich mastodontach:

- waga, która potrafi dać w kość na parkingu i np. luźnych nawierzchniach, parkowaniu na trawniku, itd

- koszty eksploatacji, czyli w szczególności zakupu opon i zestawów napędowych o wysokiej wytrzymałości - co i tak nie gwarantuje przebiegów choćby zbliżonych do tych znanych z lżejszych maszyn

 

ale to oczywiście jest czepialstwo :D

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

W grudniowym Świecie Motocykli jest artykuł o CB 1300 w dziale "motocykl używany".

Brakuje mi w tym artykule klasycznego wyszczególnienia opinii plus i minus, ale po pierwszym sezonie jazdy tym motocyklem (kiedy to przyzwyczaiłem się do zmiany biegów) zgadzam się z zawartą w artykule opinią, że użytkownicy nie widzą w tym motocyklu żadnych wad.

gdzies mozna przeczytac ten artykul online?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, żeby nie było, że się czepiam co do plusów i minusów w tym artykule, jako prenumerator tego czasopisma od ładnych paru lat stało się moim przyzwyczajeniem, że najpierw czytam spis treści, potem felieton Pana Leszka Potyńskiego, a kolejną rzeczą jest dział motocykl używany, w którym to znowu na wstępie zaglądam do wspomnianych plusów i minusów a dopiero potem czytam dalej. Niewątpliwie zwrócenie mojej uwagi na te + i - było wynikiem dokładnie tego co napisałem powyżej.

Motocyklem tym jeździłem jeden sezon, więc nie mam zbyt dużych doświadczeń a moja opinia o nim jest być może wciąż efektem bardziej fascynacji niż realnego podejścia. Fakt jest taki, że jeżdżąc "ciężkimi motocyklami" (przyjmuję pow. 500cm^3) od w sumie 11 lat, nie spodziewałem się, że jakikolwiek motocykl jest w stanie mnie jeszcze tak zachwycić. Mimo, że dla mnie sezon skończył się całkiem niedawno to już tęsknię za jazdą tym motocyklem jak za czasów, kiedy zaczynałem swą przygodę z motocyklami.

Co do wad, zastanawiałem się nad nimi troszkę, powtórzę więc po Jeszua:

- waga (ale odczuwalna tylko przy niskich prędkościach),

- koszty eksploatacji (ale tylko takie jak opony, itp.),

dodam od siebie:

- wiatr hula,

- mi się nie udało zejść ze średnim zużyciem poniżej 8l, nawet na trasie (w sumie to nie starałem się za bardzo),

- brak centralnej podstawki,

- bez ABS (mam taki) hamulce czasami są aż za dobre,

- ???

No i podsumowując należy się zastanowić, czy kupują ten motocykl ludzie, którym przeszkadza waga, częsta wymiana opon czy napierający na klatę wiatr powyżej 130km/h? mam nadzieję, że kupują go ludzie, którzy długo myśleli nad tym jaki motocykl kupić, a wybór nie był przypadkowy. Ja tak właśnie zrobiłem i nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy już się wypowiedzieli, więc i ja powiem słowo jako człowiek z SM, który pilotował całą sprawę :). To, czy są +/- zależy od autora, tak samo jak komentarze użytkowników, czy innych osób związanych z tematem (jak tutaj Piotra Dudka). Według mnie tekst jest naprawdę kompletny i konkretny, dlatego nie uważam braku +/- za wadę tego materiału.

 

Acha - gwarantuję Wam, że w połowie grudnia tekst ze zdjęciami znajdzie się na stronie www.swiat-motocykli.pl :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...