Spider Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Idzie wiosna a ja muszę wymienić napęd w maszynie i tak sie zastanawiam.Jeżdżę Banditem, stosunkowo żadko wykożystuję prędkość max(przy 200 na nakedzie trochę wieje :lol: ) i zastanawiam sie jakby zmiana zębatek (tył ok 2 zęby większa, przód 1 ząb mniejsza) wpłynęła na własności jezdne.Wiem że wiązałoby sie to z lepszymi przyspieszeniami, chętniejszym wchodzeniem na koło ;) i ograniczeniem prędkości.Co sądzicie o takich zmianach?? (plusy i minusy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Jeden ząb na małej to tak jak +3 zęby na dużej.Powinno wystarczyć , ale jak chcesz to sumaryczne zmienisz przełożenie o 5 zębów i stracisz na prędkości za to uzyskasz bardzo mocny odjazd. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 ja w sumie także żadko korzystam z prędkości maxymalnych ale myślałem o zmianie w odwrotna stronętzn chciałem wydłużyć przełożenie aby zmniejszyć prędkośc obrotową silnika i zyskać troszkę na zużyciu paliwa i mam jeszcze pytankomój sprzecior oryginalnie ma łańcuch o rozmiarze 630 ale nowy jest strasznie drogiw większości nowszych sprzętów o tej pojemności i sporo większej mocy fabrycznie zakłada się łańcuchy o rozm. 530myślałem by założyć zestaw o takim rozmiarzeco myślicie o takim pomyśle? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Pomysl bardzo dobry, tylko wowczas musisz rowniez zmienic zembatki.Ja zrobilem ta konwersje w swoim i nie narzekam.Aha i jako lancuch nie kupuj raczej Irys`a mimo dobrej ceny ;))) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spider Opublikowano 7 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 mam jeszcze jedno pytaniew jakim stopniu taka zmiana odbije sie na spalaniuteraz bandyta spala w granicach 7-7,5 jakiego spalania moge sie spodziewać po wymianiea co do łańcucha to chce założyć coś lepszego i myślałem o D.I.D -dzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Ja montuję RK i nie ma zastrzeżeń, a ceny są całkiem przystępne. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzieju Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Teraz testuję łańcuch YBN.Póki co działa dobrze. Co do IRYS-a to wytrzymał mi 9tyskm.....i rozciągnoł sie o 4 ogniwka.może w rowerze to pochodzi, ale do moto nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Ja w tamtym sezonie wymieniałem napęd i założyłem mniejszą zębatkę z przodu.Jestem zadowolony bo zazwyczaj jeżdżę z dziewczyną i pełnym kufrem.Polecam taką zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 7 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 A Ja ci polecam PBR. Mieszkasz w Bielsku zajrzyj do Olka i zapytaj o zestawy PBR.Kolega założył do CBR zestaw X-Ringowy i chwali sobie. Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Na spalanie wszelkie zmiany przełożeń mają bezpośredni wpływ...w październiku jeżdziłem z kumplem w Bieszczady... dwa Transalpy rocznik 98, mój na oryginalnym przełożeniu kumpla Trap na dłuższym...chyba jedem ząb na przedniej zebatce więcej... efekt taki że 120 km/h kumpel miał przy 5,5 tys obr, a ja przy 6 tys obr. po zatankowaniu na ful... kumpel przejechał o ok 60 km więcej niż ja do przełączenia na rezerwę... teraz też zmieniam na dłuższe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 No tak, ale ile stracił z przyśpieszeń? I pytanie za 100 pkt, czy takie zwiększanie przełożenia jak pisze Cabaniero, wpływa na zwiększenie prędkości maksymalnej? Bo dawno temu robiłem eksperyment z Jawą (zmieniłem przednią zembatkę o -1 zęby) i jakoś nie chciała szybciej jechać... nie chciała się wkręcać w oborty tak wysoko na ostatnim (czwartym biegu). Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Maniek-7 zrobił szkolny błąd , na silnik należało założyć zębatkę mniejszą o jeden ząb i wtedy motocykl byłby praktycznie o kilka kilometrów szybszy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spider Opublikowano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 zmiana o jeden ząb spowobawała wzrost lub spadek spalania według cabaniero przekładało sie na odległość 60km - 1 ząbtroche dużoco o tym sądzi reszta?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Ej no... coś oboje kręcicie- Piotrek i Maniek_7. Aby zwiększyć prędkość zębatka zdawcza musi mieć więcej zębów, czyli musi mieć większą średnice. Jeśli chodzi o te transalpy, to niedokońca jest to realne porównanie, gdyż trzeba by jeszcze dokonać serwisu motocykla u tego samego kolesia (aby byly tak samo ustawione), wymienić filtr powietrza, świece, wyczyścić gaźniki sprawdzić poziomy paliwa. Wtedy można by się zabrać za pomiary, pomijam już tutaj kwestię różnicy kondycji sprzęta. Co do zmiany przełożeń i podnoszenia prędkości obotowej, to trzeba zdać sobię sprawę z tego iż, jeśli motocykl niedysponuje dostateczną mocą, to niezwiększy max prędkości, a wręcz może ją zmniejszyć. Gdy wydlużamy przełożenie to zmniejszamy moc na tylnim kole i silnik może mieć problemy z pokonaniem oporów powietrza przy danej prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Dokladnie Idaho! Kiedys w swojej etce 150 mialem zalozona z przodu wieksza zebatke, teoretycznie predkosc maksymalna powinna byc wieksza-ale tylko teoretycznie ;) W praktyce byla wolniejsza, a do tego miala gorsze przyspieszenie. Niestety przy zmianie przelozen trzeba pamietac o pewnych granicach oporu , ktorego silnik nie jest w stanie pokonac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.