Skocz do zawartości

Napęd


Spider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Idzie wiosna a ja muszę wymienić napęd w maszynie i tak sie zastanawiam.

Jeżdżę Banditem, stosunkowo żadko wykożystuję prędkość max(przy 200 na nakedzie trochę wieje :lol: ) i zastanawiam sie jakby zmiana zębatek (tył ok 2 zęby większa, przód 1 ząb mniejsza) wpłynęła na własności jezdne.

Wiem że wiązałoby sie to z lepszymi przyspieszeniami, chętniejszym wchodzeniem na koło ;) i ograniczeniem prędkości.

Co sądzicie o takich zmianach?? (plusy i minusy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden ząb na małej to tak jak +3 zęby na dużej.

Powinno wystarczyć , ale jak chcesz to sumaryczne zmienisz przełożenie o 5 zębów i stracisz na prędkości za to uzyskasz bardzo mocny odjazd.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w sumie także żadko korzystam z prędkości maxymalnych ale myślałem o zmianie w odwrotna stronę

tzn chciałem wydłużyć przełożenie aby zmniejszyć prędkośc obrotową silnika i zyskać troszkę na zużyciu paliwa

 

i mam jeszcze pytanko

mój sprzecior oryginalnie ma łańcuch o rozmiarze 630 ale nowy jest strasznie drogi

w większości nowszych sprzętów o tej pojemności i sporo większej mocy fabrycznie zakłada się łańcuchy o rozm. 530

myślałem by założyć zestaw o takim rozmiarze

co myślicie o takim pomyśle?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie

w jakim stopniu taka zmiana odbije sie na spalaniu

teraz bandyta spala w granicach 7-7,5

jakiego spalania moge sie spodziewać po wymianie

a co do łańcucha to chce założyć coś lepszego i myślałem o D.I.D -dzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ja ci polecam PBR.

Mieszkasz w Bielsku zajrzyj do Olka i zapytaj o zestawy PBR.

Kolega założył do CBR zestaw X-Ringowy i chwali sobie.

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na spalanie wszelkie zmiany przełożeń mają bezpośredni wpływ...w październiku jeżdziłem z kumplem w Bieszczady... dwa Transalpy rocznik 98, mój na oryginalnym przełożeniu kumpla Trap na dłuższym...chyba jedem ząb na przedniej zebatce więcej... efekt taki że 120 km/h kumpel miał przy 5,5 tys obr, a ja przy 6 tys obr. po zatankowaniu na ful... kumpel przejechał o ok 60 km więcej niż ja do przełączenia na rezerwę... teraz też zmieniam na dłuższe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale ile stracił z przyśpieszeń? I pytanie za 100 pkt, czy takie zwiększanie przełożenia jak pisze Cabaniero, wpływa na zwiększenie prędkości maksymalnej? Bo dawno temu robiłem eksperyment z Jawą (zmieniłem przednią zembatkę o -1 zęby) i jakoś nie chciała szybciej jechać... nie chciała się wkręcać w oborty tak wysoko na ostatnim (czwartym biegu).

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek-7 zrobił szkolny błąd , na silnik należało założyć zębatkę mniejszą o jeden ząb i wtedy motocykl byłby praktycznie o kilka kilometrów szybszy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no... coś oboje kręcicie- Piotrek i Maniek_7. Aby zwiększyć prędkość zębatka zdawcza musi mieć więcej zębów, czyli musi mieć większą średnice.

 

Jeśli chodzi o te transalpy, to niedokońca jest to realne porównanie, gdyż trzeba by jeszcze dokonać serwisu motocykla u tego samego kolesia (aby byly tak samo ustawione), wymienić filtr powietrza, świece, wyczyścić gaźniki sprawdzić poziomy paliwa. Wtedy można by się zabrać za pomiary, pomijam już tutaj kwestię różnicy kondycji sprzęta.

 

Co do zmiany przełożeń i podnoszenia prędkości obotowej, to trzeba zdać sobię sprawę z tego iż, jeśli motocykl niedysponuje dostateczną mocą, to niezwiększy max prędkości, a wręcz może ją zmniejszyć. Gdy wydlużamy przełożenie to zmniejszamy moc na tylnim kole i silnik może mieć problemy z pokonaniem oporów powietrza przy danej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dokladnie Idaho! Kiedys w swojej etce 150 mialem zalozona z przodu wieksza zebatke, teoretycznie predkosc maksymalna powinna byc wieksza-ale tylko teoretycznie ;) W praktyce byla wolniejsza, a do tego miala gorsze przyspieszenie. Niestety przy zmianie przelozen trzeba pamietac o pewnych granicach oporu , ktorego silnik nie jest w stanie pokonac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...