Skocz do zawartości

Dlaczego do moto 4T wszyscy leją bezołowiową??


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no i trzeba dodać że ołowiowa np. E95 lepiej chłodzi zawory, jak i cały silnik.

 

Hahaha no i wiadomo komu Piotrek na odcisk nadepnal, reszta jakos zachowala spokoj.

Nie chlodzi ale smaruje Koniu Bozy i nie silnik a gniazda wykonane z zeliwa - wiesz ze w jakims kosciele dzwonia, ale nie wiesz w ktorym.

Jak sie w Mechanice pokazujesz to masz sie gowniarzu zachowywac porzadnie, a nie to wont spowrotem do rzezni - undergrunt.

A jak dalej bedziesz wykazywal takie braki w kulturze osobistej jak dotychczas, to namowie reszte `mechanikow` do wstrzymania sie z jakimikolwiek odpowiedziami na tematy mechaniczne dopuki nie dostaniesz bana z forum.

`Rzeznie` rob sobie w rzezni - tu rozmawiasz z ludzmi czasem 3 x starszymi od siebie, ktorzy ci w dodatku przekazuja wiedze i dlatego nalezy im sie szacunek.

Rozumiem ze przeprosisz jutro Piotrka za swoje glupie posty.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zamiast dziecinnej szydery poczekacie na informacje od P. Dudka do jutra?  

Aaaa ch*j tam, sami sobie metryczkę wystawiacie.  

Ja poczekam i sobie poczytam.  

pzdr

:) Ponieważ nie znam dokładnej odpowiedzi, tzn dlaczego nie wlewam "Uniwersalnej" do vfr-ki (a.d. '90 bez katalizatora) też sobie zaczekam na odpowiedź. Dlaczego nie mogę lać bezołowiowej do Jaśka to wiem.

 

Problem miałem, kiedy jeździełm starą "japonią" (z połowy lat osiemdziesiątych), bo nie byłem pewien czy była przystosowana do bezołowiowej. Zanim cokolwiek do motocykla wlałem, szukałem informacji na ten temat. Najlepszym sposobem okazała się wizyta u dealera i sprawdzenie po numerach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skrócie jest tak dla tego że teraz nie mozna juz nigdzie kupić paliwa z dodatkiem czteroetylku ołowiu :)

paliwa te zwane etylinami zostały zastąpione dawno temu paliwami bezołowiowymi. Na stacjach można kupić natomiast paliwo U95 przeznaczone do starych silników a zawierające dodatki chroniące nieszczęsne gniazda zaworowe. Z posiadanych przezemnie informacj wynika że czteroetylek ołowiu zastąpiony został w nich solami sodu lub potasu.

Z końcem roku U95 ma zostac wycofane ze sprzedaży.

wiecej na temat paliw można poczytac np na www.orlen.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh niedawno tez się nad tym zastanawiałem

mam moto z 81r i teraz nie bardzo wiem co dalej

tzn na razie się jeszcze nie martwię bo pewnie przez jakiś czas będą sprzedawać uniwersalną-ale co potem?

do tej pory lałem czasem uniwersalną a czasem bezołowiową - w zależności od ceny albo nastroju ;)

 

 

Jednym z zadań czteroetylku ołowiu zawartego w benzynie "ołowiowej" było smarowanie gniazd zaworowych i ich ochrona przed wybijaniem.

dla mnie to raczej efekt uboczny -choć pożądany :)

z tego co wiem związki ołowiu miały głównie na celu podwyższać (regulować) wartość oktanową paliwa

 

uniwersalną można mieszać zarówno z etyliną(94-tą teoretycznie miała zastępować) jak i z bezołowiową (tak napisane w materiałach producentów i dystybutorów) więć myślę że nie ma ujemnego wpływu na katalizatory

 

co można zauważyć porównująć dane dot. zawartości różnych związków w paliwie?

każda (u95,bezołowiowa95 i98) benzyna ma w swoim składzie do 5mg ołowiu/1l

natomiast w benzynie uniwersalnej w składzie znajduje się potas (to jego związki zastąpiły związki ołowiu w celu "ochrony" gniazd zaworowych) w ilości 4-8mg/kg benzyny

 

jeszcze jedno-nie wiem czy dotyczy to także benzyny uniwersalnej-do starszych autek (nieprzystosowanych do bezołowiowej) nie trzeba było lać cały czas etyliny, wystarczyło co któreś tankowanie -myślę że w pewien sposób związki ołowiu łaczyły się z powierzchnią gniazd a zastosowanie benzyny bezołowiowej nie wypłukiwało ich od razu

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że tak późno ale pogoda się poprawiła i sporo zajęć w serwisie.

W międzyczasie temat wyjaśnił się przy pomocy kilku postów od zainteresowanych tym tematem.

Tak w skrócie czteroetylek ołowiu był jednym z najgłupszych pomysłów jako dodatek zapobiegający stukowemu spalaniu mieszanki paliwowopowietrznej w silnikach o zwiększonym stopniu sprężania. Bardzo dawno temu gdy silniki miały stopień sprężania w granicach 3 do 4:1 benzynę kupowało się w aptece jak i dzisiaj tylko w większych ilościach.

Później zaczęto podnoscić stopień sprężania i silniki dzwoniły metalicznie ( niektóre do dzisiaj ) a po rozebraniu i pomiarach nie wykazywały żadnych luzów.

Wystarczało ponownie obnożyć stopień sprężania a dzwonienie ustawało.

Ktoś w stanach wpadł na pomysł aby dodać związek metalu w celu obniżenia prędkości spalania i nalał to co znalazł w aptece czyli jodynę taką do odkażania.

Efekt dzwonienia ustał za to pojawił się niesamowity smród za pojazdem.

Zamieniono więc na związki potasu ale w bardzo krótkim czasie jeden z tzw. lobbystów przepchnął temat związku ołowiu i tak już zostało na wiele lat.

Ubocznym skutkiem zastosowania związków ołowiu jest obniżenie temperatury płomienia wylotowego spalin.

Po zastosowaniu benzyn bezołowiowych temperatura wzrosła i bardzo szybko wypalały się zawory lub gniazda ( zależy z czego były zrobione ) a w niektórych silnikach odjeżdżały grzybki zaworowe. ( poznali ten efekt właściciele ZXRów i FZRów )

mimo regulacji zaworów szybko tracił się luz zaworowy.

Aby nie niszczyć silnika należy wlewać do benzyny środek zastępczy który jest dostępny w austrii i niemcach. U nas niema bo nikt o to nie dba.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie niszczyć silnika należy wlewać do benzyny środek zastępczy który jest dostępny w austrii i niemcach. U nas niema bo nikt o to nie dba.

Taki środek jest dostępny w Polsce na stacjach Shell. Niestety nie pamiętam jego nazwy, ale dowiadywałem się, i wiem, że niektóre stacje tej sieci sprzedają taki dodatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wiem że niektóre to mają ale ja pisałem "nie jest ogólnie dostępny"

a i u Shella tylko czasami. Mam nadzieję że sytuacja się poprawi.

Albo zaczniemy jezdzić na alkoholowej jak to już kiedyś wymyślili posłowie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Ubocznym skutkiem zastosowania związków ołowiu jest obniżenie temperatury płomienia wylotowego spalin.

 

 

hmm... czyli nie chłodził zaworów...? smaruje je... no tak Panie Adamie...

 

a temat z początku był w przy piwie wielki MECHANIKU.

 

aha, i powstrzymam się przed dodaniem kto zaczął szydzić i się naśmiewać.

 

ale dla Ciebie o Wielki to nie ma znaczenia przecież prawda?

 

 

 

boże ludzie trochę luzu

 

;) ;) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie do posiadaczy DR 600, moto jest z 89`. mozna w nim eurosuper stosowac bez obaw ? do tej pory jezdzilem na U95.

szukalem i szukalem ale zadnych informacji nie znalazlem, a nie mam sie kogo zapytac poza Wami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...