Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2004 ostatnio widziałem nowe wydanie "Benzyna Dla Zaawansowanych" w twardej okładce, chyba sobie kupie... mam nadzieje że jeszcze nie wykupili całego składu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 2 Grudnia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2004 Może zamiast dziecinnej szydery poczekacie na informacje od P. Dudka do jutra? Aaaa ch*j tam, sami sobie metryczkę wystawiacie. Ja poczekam i sobie poczytam. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 no i trzeba dodać że ołowiowa np. E95 lepiej chłodzi zawory, jak i cały silnik. Hahaha no i wiadomo komu Piotrek na odcisk nadepnal, reszta jakos zachowala spokoj.Nie chlodzi ale smaruje Koniu Bozy i nie silnik a gniazda wykonane z zeliwa - wiesz ze w jakims kosciele dzwonia, ale nie wiesz w ktorym.Jak sie w Mechanice pokazujesz to masz sie gowniarzu zachowywac porzadnie, a nie to wont spowrotem do rzezni - undergrunt.A jak dalej bedziesz wykazywal takie braki w kulturze osobistej jak dotychczas, to namowie reszte `mechanikow` do wstrzymania sie z jakimikolwiek odpowiedziami na tematy mechaniczne dopuki nie dostaniesz bana z forum.`Rzeznie` rob sobie w rzezni - tu rozmawiasz z ludzmi czasem 3 x starszymi od siebie, ktorzy ci w dodatku przekazuja wiedze i dlatego nalezy im sie szacunek.Rozumiem ze przeprosisz jutro Piotrka za swoje glupie posty. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 Może zamiast dziecinnej szydery poczekacie na informacje od P. Dudka do jutra? Aaaa ch*j tam, sami sobie metryczkę wystawiacie. Ja poczekam i sobie poczytam. pzdr :) Ponieważ nie znam dokładnej odpowiedzi, tzn dlaczego nie wlewam "Uniwersalnej" do vfr-ki (a.d. '90 bez katalizatora) też sobie zaczekam na odpowiedź. Dlaczego nie mogę lać bezołowiowej do Jaśka to wiem. Problem miałem, kiedy jeździełm starą "japonią" (z połowy lat osiemdziesiątych), bo nie byłem pewien czy była przystosowana do bezołowiowej. Zanim cokolwiek do motocykla wlałem, szukałem informacji na ten temat. Najlepszym sposobem okazała się wizyta u dealera i sprawdzenie po numerach silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 w skrócie jest tak dla tego że teraz nie mozna juz nigdzie kupić paliwa z dodatkiem czteroetylku ołowiu :) paliwa te zwane etylinami zostały zastąpione dawno temu paliwami bezołowiowymi. Na stacjach można kupić natomiast paliwo U95 przeznaczone do starych silników a zawierające dodatki chroniące nieszczęsne gniazda zaworowe. Z posiadanych przezemnie informacj wynika że czteroetylek ołowiu zastąpiony został w nich solami sodu lub potasu.Z końcem roku U95 ma zostac wycofane ze sprzedaży.wiecej na temat paliw można poczytac np na www.orlen.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 heh niedawno tez się nad tym zastanawiałemmam moto z 81r i teraz nie bardzo wiem co dalejtzn na razie się jeszcze nie martwię bo pewnie przez jakiś czas będą sprzedawać uniwersalną-ale co potem?do tej pory lałem czasem uniwersalną a czasem bezołowiową - w zależności od ceny albo nastroju ;) Jednym z zadań czteroetylku ołowiu zawartego w benzynie "ołowiowej" było smarowanie gniazd zaworowych i ich ochrona przed wybijaniem.dla mnie to raczej efekt uboczny -choć pożądany :) z tego co wiem związki ołowiu miały głównie na celu podwyższać (regulować) wartość oktanową paliwa uniwersalną można mieszać zarówno z etyliną(94-tą teoretycznie miała zastępować) jak i z bezołowiową (tak napisane w materiałach producentów i dystybutorów) więć myślę że nie ma ujemnego wpływu na katalizatory co można zauważyć porównująć dane dot. zawartości różnych związków w paliwie?każda (u95,bezołowiowa95 i98) benzyna ma w swoim składzie do 5mg ołowiu/1lnatomiast w benzynie uniwersalnej w składzie znajduje się potas (to jego związki zastąpiły związki ołowiu w celu "ochrony" gniazd zaworowych) w ilości 4-8mg/kg benzyny jeszcze jedno-nie wiem czy dotyczy to także benzyny uniwersalnej-do starszych autek (nieprzystosowanych do bezołowiowej) nie trzeba było lać cały czas etyliny, wystarczyło co któreś tankowanie -myślę że w pewien sposób związki ołowiu łaczyły się z powierzchnią gniazd a zastosowanie benzyny bezołowiowej nie wypłukiwało ich od razu Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 Sorry że tak późno ale pogoda się poprawiła i sporo zajęć w serwisie.W międzyczasie temat wyjaśnił się przy pomocy kilku postów od zainteresowanych tym tematem.Tak w skrócie czteroetylek ołowiu był jednym z najgłupszych pomysłów jako dodatek zapobiegający stukowemu spalaniu mieszanki paliwowopowietrznej w silnikach o zwiększonym stopniu sprężania. Bardzo dawno temu gdy silniki miały stopień sprężania w granicach 3 do 4:1 benzynę kupowało się w aptece jak i dzisiaj tylko w większych ilościach.Później zaczęto podnoscić stopień sprężania i silniki dzwoniły metalicznie ( niektóre do dzisiaj ) a po rozebraniu i pomiarach nie wykazywały żadnych luzów.Wystarczało ponownie obnożyć stopień sprężania a dzwonienie ustawało.Ktoś w stanach wpadł na pomysł aby dodać związek metalu w celu obniżenia prędkości spalania i nalał to co znalazł w aptece czyli jodynę taką do odkażania.Efekt dzwonienia ustał za to pojawił się niesamowity smród za pojazdem.Zamieniono więc na związki potasu ale w bardzo krótkim czasie jeden z tzw. lobbystów przepchnął temat związku ołowiu i tak już zostało na wiele lat.Ubocznym skutkiem zastosowania związków ołowiu jest obniżenie temperatury płomienia wylotowego spalin.Po zastosowaniu benzyn bezołowiowych temperatura wzrosła i bardzo szybko wypalały się zawory lub gniazda ( zależy z czego były zrobione ) a w niektórych silnikach odjeżdżały grzybki zaworowe. ( poznali ten efekt właściciele ZXRów i FZRów )mimo regulacji zaworów szybko tracił się luz zaworowy.Aby nie niszczyć silnika należy wlewać do benzyny środek zastępczy który jest dostępny w austrii i niemcach. U nas niema bo nikt o to nie dba. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 Aby nie niszczyć silnika należy wlewać do benzyny środek zastępczy który jest dostępny w austrii i niemcach. U nas niema bo nikt o to nie dba.Taki środek jest dostępny w Polsce na stacjach Shell. Niestety nie pamiętam jego nazwy, ale dowiadywałem się, i wiem, że niektóre stacje tej sieci sprzedają taki dodatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 Też wiem że niektóre to mają ale ja pisałem "nie jest ogólnie dostępny"a i u Shella tylko czasami. Mam nadzieję że sytuacja się poprawi.Albo zaczniemy jezdzić na alkoholowej jak to już kiedyś wymyślili posłowie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 Ubocznym skutkiem zastosowania związków ołowiu jest obniżenie temperatury płomienia wylotowego spalin. hmm... czyli nie chłodził zaworów...? smaruje je... no tak Panie Adamie... a temat z początku był w przy piwie wielki MECHANIKU. aha, i powstrzymam się przed dodaniem kto zaczął szydzić i się naśmiewać. ale dla Ciebie o Wielki to nie ma znaczenia przecież prawda? boże ludzie trochę luzu ;) ;) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 No dobra to teraz powiedzcie czy jak ktos np wlewa uniwersalna do samochodu z katalizatorem czy rozwali katalizator czy nie ?Np sytuacja taka ze ktos mial w kanistrze paliwo i wlal do baku nie wiedzac jakie to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 Tak jak pisalem-NIE ROZWALI.Jakby co to polecam lekturehttp://www.orlen.pl/cgi-bin/internet.exe/p...programId=12736Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 Kon panuj nbad tym co mówisz.Adam M. zjadł sobie zeby na motocyklach, jak Ty jeszcze się uczyłes chodzić, wiec trochę szacunku. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
data7 Opublikowano 4 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 a ja mam takie pytanie do posiadaczy DR 600, moto jest z 89`. mozna w nim eurosuper stosowac bez obaw ? do tej pory jezdzilem na U95. szukalem i szukalem ale zadnych informacji nie znalazlem, a nie mam sie kogo zapytac poza Wami :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 powiem ja niedoświadczony. możesz bez obaw, tylko po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.