Skocz do zawartości

...a oleju ubywa.


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gixer - po prostu lepiej bylo trzymac sie Suzuki - to jest lekko poprawione Kawasaki ( specjalnie gdy chodzilo o stare modele, koniec lat 70 tych i 80 te :P))

Ale to prawda ze regularna obsluga i nieoszczedzanie na czesciach trzyma japonie w kupie przez dlugi czas - tak motocykle jak samochody.

Wypalenie zaworow tez nie stanie sie od razu, kupujesz motocykl z przebiegiem ponizej 30k, sam robisz nastepne 30 na `sportowym` wydechu, sprzedajesz i jestes OK - martwic sie bedzie nastepny wlasciciel jezeli zauwazy spadek osiagow.

Wlasnie jeden z kolegow z forum pytal mnie dlaczego jego VFR, ktore zwyklo dawac 240 km/h ( licznikowo ) nie moze pojsc wiecej niz 210 / 220.

Od dluzszego czasu jezdzi z wyprutymi tlumikami.

Poradzilem mu zeby przeregulowal gazniki, moze jeszcze da sie poprawic osiagi bez wymiany zaworow :P))

Oczywiscie czym innym jest zalozenie `sportowej` koncowki wydechu jakiejs firmy, a czym innym wyprucie fabrycznych wydechow `do golego` i to z tym ostatnim przede wszystkim walcze.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gixer - po prostu lepiej bylo trzymac sie Suzuki - to jest lekko poprawione Kawasaki ( specjalnie gdy chodzilo o stare modele, koniec lat 70 tych i 80 te ))
To jest dopiero moje pierwsze Suzuki.
Oczywiscie czym innym jest zalozenie `sportowej` koncowki wydechu jakiejs firmy, a czym innym wyprucie fabrycznych wydechow `do golego` i to z tym ostatnim przede wszystkim walcze.

No ja akurat tez nie jestem zwolennikiem rozpruwania oryginalnych wydechow bo efekt sluchowy jest czasem zalosny :| .Ja zawsze jak zmienialem wydech to zakladalem koncowke specjalnie dedykowana danemu modelowi.

To wg Was jak teraz w swoim Gsx-r1000 ktory jest na wtrysku zmienilem koncowke (zawor na wydechu zostal) na firmowa jemu dedykowana to silnik bedzie bezpieczny?Wtrysk sie dostosuje?Bo teoretycznie powinien nawet jak nie ma sondy lambda (gsxr1000 nie mialy jej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w takim razie silniki lotnicze(tlokowe) ktore niemaja tlumikow przy projektowaniu nieprzewidziano tlumika to jest ok..tak? czy ogolnie kazdy silnik tlokowy powinien miec tlumik wg was?

Silnik lotniczy jest z założenia budowany bez tłumika - materiały używane do konstrukcji zaworów i tłoków muszą spełniać podwyższone wymagania. Dochodzi do tego efekt chłodzenia śmigłem (na postoju, na wolnych obrotach). Zreszta wypytam dokładnie, bo mam kolegę po MEL-u z kierunku silniki lotnicze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co jest grane w porównywaniu moto z samolotem.

Silnik Asz-62 ma pojemność 30 litrów i stopień sprężania 1:6

zużywa 160-200 litrów a oleju 5-7 litrów na godzinę.

Moc takiego silnika ok.950KM przy 2200 obrotów.

Niech ktoś przeliczy te dane i porówna z parametrami japońca z lat 80 tych.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem przy spalaniu ubogiej mieszanki jest zbyt wysoka temp... wiec zawory i tłok są przeciązone cieplnie (następuje miejscowe przegrzanie) i nienadązaja z odprowadzeniem ciepla, zwłaszcza zawory, następuje ich miejscowe przegrzanie..po. dobnie jak przy niedomykających się zaworach.

No i pojawiła się u mnie wątpliwość:

1. Czy przelotowy wydech ma wpływ na skład mieszanki? (przy suwie ssania zawór wydechowy jest zamknięty). Nastawy gaźnika są nie zmienione, a filtr powietrza fabryczny.

2. W suwie wydechu przy określonych obrotach (np 5000 rpm), tłok wypycha spaliny z tą samą prędkością co przy wydechu seryjnym - zmniejsza się tylko opór stawiany przez spaliny. Jeżeli nie zmienią się nastawy gaźnika to skład mieszanki będzie prawidłowy, a tym samym nie powinna zwiększyć się temperatura spalin.

 

Więc jak to jest? Nie uważam sie za nieomylnego i można mnie przekonać merytorycznymi argumentami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 4s. jest moment kiedy oba zawory wydechowy i dolotowy są otwarte. Zawór dolotowy otwiera się zanim tłok dojdzie do GMP w suwie wydechu, a zawór wydechowy zamyka się sporo po przejściu przez tłok GMP w suwie ssania. Stosuje się to dla lepszego przewietrzania cylindra... spaliny są wysysane do wydechu przez powstałe tam podciśnienie... zaciągają za sobą również część mieszanki paliwowo powietrznej, następnie po dojścu spalin do przewężenia ( przeszkody) są one odbite i cofnięte spowrotem w strone zaworu wydechowego w ten sposób zanim zamknie się zawór wydechowy do cylindra wraca część mieszanki poprzednio wyssana do wydechu. Gdy stosujesz pusty wydech nie ma odbicia spalin i następuje zubożenie mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciągają za sobą również część mieszanki paliwowo powietrznej, następnie po dojścu spalin do przewężenia ( przeszkody) są one odbite i cofnięte spowrotem w strone zaworu wydechowego w ten sposób zanim zamknie się zawór wydechowy do cylindra wraca część mieszanki poprzednio wyssana do wydechu. Gdy stosujesz pusty wydech nie ma odbicia spalin i następuje zubożenie mieszanki.

To z tego wynika ze jest mniej mieszanki przy przelotowym wydechu a nie ze jest ubozsza no bo jak zasysa do wydechu to mieszanke a nie tylko paliwo wiec jak moze byc ubozsza?Bedzie jej tylko mniej w komorze spalania a sklad tej mieszanki bedzie taki sam.Czyli spadna tylko osiagi.Wiec co to ma do trwalosci silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem opracowanie na ten temat:

 

Czesław Kordziński

 

"Uklady wylotowe szybkobierznych silników spalinowych"

Niestety opracowanie jest z r 65. Ale odnosił się do niego jakiś klient, co pisal strone o strumiennicach, zachwalał to opracowanie.

 

Jutro ją wypożyczę, zdam wam relację z tego czego się dokładnie dowiedziałem, bo jak narazie nasze dyskusje nie prowadzą za daleko... przyznam się, że teraz mi dopiero gixer zabileś gwoździa;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vlaad zgłoś się na ponowny egzamin z faz rozrządu.

Odnośnie książki Pana Kordzińskiego to radzę nie tylko przeczytać ale wykuć na pamięć i stosować w praktyce. To że napisano ją w 1965 roku nie znaczy że straciła na aktualności. Można obecnie podważyć kilka tez pana Kordzińskiego ale podstawy się nie zmieniły.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być tajemniczy jestem skłonny udzielić odpowiedzi na każde pytanie dotyczące motocykli , w moim wieku należy przekazywać wiedzę młodszym.

Jeżeli czegoś nie będę wiedział to sam będe pytał na forum.

W moim przypadku teoria jest łączona z praktyką i dopiero wtedy dzielę się tym z innymi.

W Twojej wypowiedzi nie trzeba niczego uzupełniac jest wyczerpująca no może poza drobnym szczegółem o powrocie mieszanki paliwowo-powietrznej z kanału wylotowego.

teoretycznie cała mieszanka powinna zdążyć wrócić do cylindra przed zamknięciem zaworu wydechowego, ale jest to możliwe tylko w silnikach stałoobrotowych stacjonarnych, które z wyczynem i motocyklami mają mało wspólnego.

To jedna z zasad dążenia konstruktorów do zachowania przepływu falowego na początku zauważona przez fachowców od dwusuwów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...