jonaszko Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Też jestem ciekaw co z tego wyjdzie? Nawet jak uda się odtworzyć odpowiednie kształty, to co z elastycznością? One muszą być na tyle elastyczne, żeby się nie oberwały przy drganiach jakie występują.Problem w tym, że te drgania nie są od ściany do sciany ale z taką częstotliwością, że potrafią oberwać aluminiowe króćce, co osobiście sprawdzone w innym moto. Tam pewnie swoje zrobiła też waga gaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Tutaj gazniki sa trzymane elastycznie miedzy pudlem filtra powietrza a glowica wiec drgania nie sa tak powazne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vaultboyd16y3 Opublikowano 15 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Co do elastyczności to tutaj okazuje się że mam szerokie pole manewru, zamówiłem specjalny filament który pozwala teoretycznie na uzyskanie różnych parametrów elastyczności (w funkcji temperatury dyszy i flow rate), mogę w razie czego wydrukować detal bardziej miękki jeśli pierwszy egzemplarz wyjdzie zbyt twardy. Trik polega na tym że filament ten spienia się przy wyższych temperaturach. Temat rozwinięty w conajmniej kilku filmach na yt, dla ciekawskich podaje link : Jutro powinienem mieć drukarkę, plus dzień dwa na testy i będę już coś wiedzieć więcej jaki będzie efekt końcowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vaultboyd16y3 Opublikowano 19 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia (edytowane) Po kilku dniach testów udało mi się wyprodukować jedną sztukę z przesunięciem w osi 5mm. Stopień miękkości i gęstości różni się mocno od gumy, ale elastyczność jest podobna, i to na tyle że nie powinno być problemu z założeniem tego do airboxa i gaźnika. Jest znacznie lepiej niż to co uzyskałem od drukarza na zamówienie. Jak zwykle jak chce się dobrze trzeba wszystko robić samemu... Dla porównania na zdjęciach : po lewej, oryginalny króciec do symetrycznej wersji airbox-gaźniki wykonany z gumy, po prawej wydruk 3d z przesunięciem w osi 5mm. Wydrukowany króciec jest znacznie lżejszy gdyż uzyskana elastyczność, jest kosztem gęstości, materiał jest spieniany żeby właśnie to uzyskać. Niedługo dam aktualizację po próbie montażu Edytowane 19 Stycznia przez vaultboyd16y3 błąd logiczny w zdaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Stycznia Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia Ledwie widac to przesuniecie, a jednak roznica za duza zeby prosty lacznik zalozyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vaultboyd16y3 Opublikowano 19 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia W pomiarach wyszło że dwa środkowe powinny być przesunięte o 5mm, jeszcze to by się dało naciągnąć, ale dwa skrajne, zewnętrzne, muszą mieć przesunięcie w osi o 10mm, z tym był największy problem. Właśnie drukuje mi się testowy z przesunięciem 10 i będę sprawdzał jak to leży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 19 Stycznia Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia Ciekaw jestem jak odpornością na benzynę okarze się ten materiał. Nie każda guma wytrzymuje nawet niebezpośrednie (jak w tym przypadku) oddziaływanie paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vaultboyd16y3 Opublikowano 19 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia To niby nie jest guma, bo to było pierwsze co sprawdzałem. TPU jest odporne na benzynę, oleje i smary, ten jest akurat trochę inny niż typowe TPU (właściwości), ale czas pokaże. Jak będzie możliwość to będę tez eksperymentował z innymi elastycznymi materiałami, do druku, ale w Norwegii jest trochę gorszy dostęp do tego więc na razie musi wystarczyć to Krótka aktualizacja, zamontowałem dwa rodzaje króćców z drukarki (5 i 10 mm przesunięcia w osi) i okazuje się że "siedzi" to bardzo dobrze, czyli było dobrze zwymiarowane. Bardzo się cieszę, bo jedna tuleja to 8 godzin drukowania.... Widoczne pojedyncze linie na wydruku to tylko pierwsza warstwa, całość w środku jest lita i solidna. Na zdjęciach ciemne króćce mojej produkcji i jeden niebieski zamówiony komercyjnie który nie spełnił zadania. Teraz tylko drukować dodatkowe dwa do kompletu i mogę składać i testować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia No i pieknie pasuje oraz wyglada jak fabryczne, choc troche to kosztowalo. 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vaultboyd16y3 Opublikowano 21 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia Już o opłacalności żadnej to tu nie można mówić zdecydowanie, ale akurat drukarka się przyda... Założyłem wszystko, airbox, krócce, podciśnienie w układzie gaźniki-kranik. Wszystko pasuje 😀. Motocykl po długim postoju odpalił, równo trzyma obroty i je podnosi, ale nie mam jak sprawdzić mocy na drodze, obecnie wszystko jest tutaj przysypane grubą warstwą śniegu. Więc dowiem się dopiero na 100% jakie efekty będą na wiosnę. Jak zwykle pojawił się kolejny problem, jak to w 40 letnich zabytkach, prawdopodobnie oringi między dwoma gaźnikami się rozpadły bo lekko podcieka w tym miejscu benzyna, przerabiałem to już w tych rocznikach. Także i tak czeka mnie rozbiórka wszystkich gaźników i ponowna synchronizacja, eh... Oczywiście po znalezieniu/zamówieniu odpowiednich.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia Twoj motocykl to fajny przykład jak brak wiedzy u tunerow-amatorow może spaprać to co fabryka wymyśliła. A pro po o-ringow to szukaj odpiwiednich wymiarow nie tylko w sklepach motocyklowych ale i takich ogolnomechanicznych. Sam kupowałem gumki do gaźników Bing z mojego BMW R80RT za grosze w porównaniu z ceną serwisową wyższą często kikla czy wręcz kilkadziesiąt razy wyższą. Warto też przed zamówieniem sprawdzić jakie rzeczywiste wymiary powinien mieć o-ring. U mnie np gumka na śrubie wolnych obrotów musiała być grubsza bo otwor w którym miała pracować został wytarty przez kilkadziesiąt lat regulacji i drgań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej JK Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia W dniu 19.01.2024 o 17:10, vaultboyd16y3 napisał: (...) Krótka aktualizacja, zamontowałem dwa rodzaje króćców z drukarki (5 i 10 mm przesunięcia w osi) i okazuje się że "siedzi" to bardzo dobrze, czyli było dobrze zwymiarowane. Bardzo się cieszę, bo jedna tuleja to 8 godzin drukowania.... Widoczne pojedyncze linie na wydruku to tylko pierwsza warstwa, całość w środku jest lita i solidna. Na zdjęciach ciemne króćce mojej produkcji i jeden niebieski zamówiony komercyjnie który nie spełnił zadania. Teraz tylko drukować dodatkowe dwa do kompletu i mogę składać i testować. Brawo, szczęka w podłodze, wygląda to bardzo dobrze. Popracowałbym może nieco bardziej nad geometrią wnętrza dolotów. Jestem bardzo ciekawy rezultatów. Jest dość dużo modeli motocykli, które zabił brak dostępu do filtrów powietrza (zwykle integrowanych z dolotami). Do tej pory byłem przekonany, że należy dbać o dolot, a puszkę można dodrukować. Jak widać, nawet problem z dolotem można rozwiązać. Gratuluję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vaultboyd16y3 Opublikowano 21 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia To jeszcze nie koniec walki ale dzięki, nie powiem bo satysfakcja jakaś jest 🙂. Zawsze jeden problem z głowy. Co do wymiany oringów to tez w ten sam sposób wymieniałem, na wymiar w ogólnych sklepach, z naciskiem na odporność na benzynę, tylko tutaj musiałbym zamówić od razu hurtem cały zestaw różnych wymiarów z polski, żeby mieć na sprawdzenie. Ale teraz jak patrzę na schemat, stare zdjęcia i przypominam sobie z rozbiórki to tam ich zwyczajnie chyba nie ma. Są małe rurki, które były wtykane po prostu w korpus i w miarę ciasno to siedziało, bez oringów (pewnie bym je wymienił jakby mi wpadły w ręce przy rozbieraniu), akurat chyba mi się trafiło że się może poluzowała jedna.. spróbuję jeszcze je docisnąć, może rozwiąże to problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia Pięknie, gratki. Tak, tam nie ma oringow tylko takie krótkie przelotki. Ja to kiedyś ciałem z jakiej ryj aluminiowej. Problem jest taki, z są bardzo cienko ścienne i trudno znaleźć odpowiedni materiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia fajnie, że drukowanie wyszło tak sobie jednak myślę, że chyba łatwiej byłoby przerobić airbox aby otwory wypadały współosiowo do wlotu gaźników Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.