Jump to content

Suzuki GS 1000 GL - ciężki rozruch


Recommended Posts

Zdecydowanie ma to sens, na tych co zamówiłem co ciekawe nie ma oznaczenia żadnego R lub L jak to widzę na zdjęciach z linku, najłatwiej byłoby zostawić dwa króćce które mam po środku i dwa skrajne zmienić na asymetryczne... eeh, ciekawe czy gdzieś to znajdę, sprzedający nie miał dwóch różnych wersji. Może bezpośrednio zapytam u źródła i też takowe posiada. Dzięki !

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, vaultboyd16y3 napisał:

Zdecydowanie ma to sens, na tych co zamówiłem co ciekawe nie ma oznaczenia żadnego R lub L jak to widzę na zdjęciach z linku, najłatwiej byłoby zostawić dwa króćce które mam po środku i dwa skrajne zmienić na asymetryczne... eeh, ciekawe czy gdzieś to znajdę, sprzedający nie miał dwóch różnych wersji. Może bezpośrednio zapytam u źródła i też takowe posiada. Dzięki !

Ale co chcesz znaleźć? Weź głęboki oddech i zmierz na spokojnie:

1) dystanse pomiędzy otworami na doloty w obudowie filtra. Są równomiernie rozmieszczone, czy odstęp w środku (między 2 i 3 otworem) jest inny?

2) dystanse pomiędzy dolotami w gaźnikach. Są symetrycznie rozmieszczone, czy odstęp w środku (między 2 i 3 gaźnikiem) jest inny?

Wg Niderlandczyków (niech mają w nowomowie) wersja 1980 miała dwa lewe i dwa prawe doloty. Wersja 1979 miała proste doloty. Zmieniła się zapewne obudowa filtra powietrza. Gdzieś w USA (Bob's Cycle Salvage, Phoenix) likwidują właśnie potężny skład części do motocykli z lat 70-tych i 80-tych. Może warto poczekać...

Link to comment
Share on other sites

Możliwe że jest tak jak piszesz, jutro zmierzę i dowiem się już na pewno, dzisiaj było pierwsze podejście do montażu na szybko. W pierwszym momencie po przejrzeniu obu linków zrozumiałem ze powinienem mieć dwa proste i dwa asymetryczne króćce żeby to zgrać.  Na obecną chwilę mogę stwierdzić że dwa środkowe  gaźniki (2 i 3) dałbym radę spiąć tym co mam, natomiast dwa skrajne są bardziej rozsunięte do "zewnątrz", ale możliwe że wszystkie nie leżą w prostej linii, mniej lub bardziej. Dzięki za cynk, może cos u nich znajdę. Ostatecznie mogę też spróbować wykonać dwa skrajne króćce z gumowych przewodów o odpowiedniej średnicy.

Link to comment
Share on other sites

Po weryfikacji, niestety na siłę nawet ledwo to wchodzi. Nie da się tego nigdzie kupić, więc padła decyzja o eksperymentalnym wyprodukowaniu tych części w druku 3d. Korzystając z filamentu TPU otrzymuje się detale przypominające właściwości gumy, odporne na smary i oleje. Projekt stworzony, jak będę na święta w Polsce będzie akurat do odbioru. Na projekcie mam asymetryczne króćce, dobrane pod wymiar airboxa i rozstawu gaźników. Dam znać co z tego wyjdzie. Jak to mówią tonący brzytwy się chwyta, ale chwilowo innych pomysłów brak

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, vaultboyd16y3 napisał:

Po weryfikacji, niestety na siłę nawet ledwo to wchodzi. Nie da się tego nigdzie kupić, więc padła decyzja o eksperymentalnym wyprodukowaniu tych części w druku 3d. Korzystając z filamentu TPU otrzymuje się detale przypominające właściwości gumy, odporne na smary i oleje. Projekt stworzony, jak będę na święta w Polsce będzie akurat do odbioru. Na projekcie mam asymetryczne króćce, dobrane pod wymiar airboxa i rozstawu gaźników. Dam znać co z tego wyjdzie. Jak to mówią tonący brzytwy się chwyta, ale chwilowo innych pomysłów brak

Skoro masz dobre (szczelne) gumy, to może lepiej spróbować wydrukować airboxa (np z PETG)? Sam się noszę z pomysłem drukowania bo w mojej Babci oryginalne filtry papierowe mają zintegrowane doloty.  Jesli dobrze dobierzesz pojemność puszki, przekroje i powierzchnię filtrowania może się obejść bez przestrajania gazników. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Już taki pomysł miałem, ja to nawet mogę wyspawać TIG-iem, jak gumy nie podejdą, to już chyba tylko to pozostanie, albo właśnie całą puszkę dodrukować, ale ona jednak duża jest i chyba taniej wyjdzie zacząć od gum. Staram się jednak zachować tyle oryginalnych części ile się da.

Link to comment
Share on other sites

Jak w mojej starej hondzie padły króćce (a były to lata 90 czyli druku 3d nie było 😉 ) to zrobiłem z rury doprowadzającej chłodziwo do chłodnicy samochodowej - co ważne! - zbrojonej. Pierwszy rzut zrobiłem z nie zbrojonej i ciśnienie wyrwało dziury. W sklepie motoryzacyjnym mieli kosz z takimi rurami, poszedłem, dobrałem, dociąłem, założyłem cybanty, hulało aż miło. Owszem, było dalekie od oryginału. ale było skuteczne. No i było 🙂 

 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Link to comment
Share on other sites

Tak jak jeden z użytkowników dobrze zauważył niestety te króćce muszą być asymetryczne, co komplikuje całą sprawę. Nagięcie nawet zbrojonej rurki jest tutaj praktycznie niemożliwe, bo musiałbym uzyskać przesunięcie w osi około 1 cm, na  małym odcinku długości ok 2-3cm. No i jeszcze to musi być szczelne i najlepiej jakby trochę lat przetrwało, bez naciągnięcia na siłę. 

foto krócca.JPG

Link to comment
Share on other sites

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Link to comment
Share on other sites

Mysle Buber ze zadne z tych rur nie podejda, w przypadku takiego przesuniecia jak pokazal zalozyciel watku i rzeczywiscie najbardziej efektywnym rozwiazaniem byloby dorobienie 2 ch mimosrodowych rur jesli jest to mozliwe.

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Adam M. napisał:

Mysle Buber ze zadne z tych rur nie podejda, w przypadku takiego przesuniecia jak pokazal zalozyciel watku i rzeczywiscie najbardziej efektywnym rozwiazaniem byloby dorobienie 2 ch mimosrodowych rur jesli jest to mozliwe.

Bardzo możliwe, wszak znamy całą sprawę tylko z opisów. Mi się udało z tymi rurami, za grosze, i działało pięknie. 😉 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Panowie, szybki update. 

Wydrukowane króćce już odebrałem. Po próbie dopasowania tego do gaźników i airboxa okazało się że zostały wydrukowane ze złego materiału (filamentu) który jest za mało elastyczny i chyba popełniono kilka tez błędów przy samym wydruku (możliwe złe ustawienia druku) bo nie są tak elastycznej jak miały w zamyśle być, króciec trzeba niejako na siłę założyć i wtedy wydruk się rozwarstwia, ewidentnie powinny być bardziej giętkie tak jak było pierwotnie ustalone. Natomiast same wymiary króćców po przyłożeniu wydają się prawidłowe więc zwymiarowanie jest raczej prawidłowe. Nie mam zbytnio czasu i chęci dochodzić swoich racji z drukarzem a i tak w Polsce już mnie nie ma.

Z powodu dość dużego kosztu zlecenia komercyjnie takiego wydruku raz jeszcze, z innego materiału (ok.500zł za te 6 sztuk), padła decyzja o zakupie własnej drukarki 3d. Które w obecnych czasach można kupić za niewielkie pieniądze, a technologia jest już dosyć dopracowana po tych kilku latach. I tak planowałem się kiedyś tym pobawić i mogę dowolnie peksperymentować. Nie ograniczają mnie zbytnio czas ani koszty energii, wydrukowanie tego zajmie kilkadziesiąt godzin przy dobrych wiatrach. Zamówiłem tez specjalny filament który już faktycznie powinien zachować się jak guma. Za kilka dni powinienem mieć wszystko na miejscu i będę sam próbował to wydrukować, także sprawę powoli, ale ciągnę dalej do przodu...

Link to comment
Share on other sites

jestem ciekawy eksperymentu z drukowaniem. czekam na relacje z foto po Twoim podejściu do druku

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...