Jump to content

Andrzej JK

Forumowicze
  • Content Count

    99
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralny

About Andrzej JK

  • Rank
    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Łaziska Górne, Śląsk

Osobiste

  • Motocykl
    CB125'72|CBF600'04
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

200 profile views
  1. Andrzej JK

    Uwaga wirus!

    Skąd wiesz, że to błąd? 180 osób się zgłosiło. Może kolejne 180 zostało wskazanych przez proboszcza?
  2. Mylisz systemy walutowe. Pomijając opory tir cięższy dwukrotnie (w przybliżeniu)?. Ciągnik ma taką samą moc, więc wzrost energii potencjalnej (praca silnika) w jednostce czasu jest stały. Stąd różnica w prędkości.
  3. Oczywiście, z tym, że w silnikach moc (moment także) nie są stałe w całym zakresie obrotów. Dlatego Hildo był optimistą.
  4. Masa ma znaczenie przy przyśpieszaniu (moment obrotowy). Moc - przy prędkości maksymalnej, gdy opory równoważą wydatek energii. Masa ma wpływ na prędkość maksymalną wyłącznie ze względu na jej udział w oporach ruchu.
  5. Nie chcę Was zanudzać, ale w (Fordzie) Transicie diesel 68 KM zwiększona masa podnosi opory toczenia. Taki sam efekt daje wzrost prędkości. Zatem prędkość maksymalna musi być niższa. Rozumiem, że w motocyklach (bez dodatkowych spojlerów, skrzydeł, skrzydełek) wzrost prędkości ma Twoim zdaniem powodować zmniejszenie oporów toczenia z uwagi na zmniejszający się nacisk. Redukcja taka będzie z naddatkiem kompensować np straty związane z odkształcaniem opon?
  6. Oczywiście, stosownie do profilu, kąta natarcia i kierunku ruchu. Po prostu nie znam żadnego przypadku zastosowania spojlera do zmniejszenia docisku. Być może mylnie zakładałem, że poprawa trakcji wymaga zwiększenia lub zrównoważenia tej wartości w granicach parametrów pracy ogumienia. Niektóre składowe oporów toczenia zależą od nacisku. Sugestia i przykład spojlera podany przez naszego Kolegi, który tak źle wspomina podstawówkę, że nie chce do niej wracać, prowadzą do wniosku, że opory toczenia maleją z prędkością z uwagi na wzrost siły nośnej. Chyba, że gdzieś robię błąd.
  7. Nie ma czego wybaczać, będę wdzięczny za wskazanie spojlerów redukujących docisk pojazdu do podłoża.
  8. Intuicja na bok, czas na wiedzę. Poproszę zatem o wyjaśnienie lub wskazanie źródła takiej wiedzy.
  9. Ten efekt tylko nieco ogranicza wzrost oporów toczenia z prędkością. Moim zdaniem opory toczenia rosną ze wzrostem prędkości.
  10. Chętnie się dowiem: dlaczego? Trochę to sprzeczne z moją wiedzą i intuicją ...
  11. Bo wzrosły opory (toczenia, jazdy pod górkę itd). Moc przy stałej predkości maksymalnej pokrywa całość wydatków na straty energii.
  12. Mój opis (w tym odstęp na iskrowniku) dotyczy CB 125 twin. Ostatni akapit dotyczy bardziej popularnego w UK i USA CB/CL 175. Znacznie łatwiej będzie znaleźć Ci porady dla tego modelu. Odezwij się na priv, wyślę Ci serwisówkę.
  13. Cześć, Po lewej stronie silnika trzeba zdjąć pokrywę prądnicy (trzy śruby), która pracuje na wale korbowym. Na wirniku prądnicy znajdują się znaki. Zapłon świecy ma wypadać na znaku "F". Po tej samej stronie na górze na wałku rozrządu masz aparat zapłonowy, który jest dostępny po zdjęciu pokrywki (trzy śruby). Moment zapłonu regulujesz nieznacznie obracając płytkę z kowadełkiem. Zanim to zrobisz, sprawdź: 1) luzy zaworowe 2) przerwę na iskrowniku (0.3-0.4 mm). Konstrukcyjnie silnik jest podobny do silnika CB175 z tą różnicą, że kondensator w 125 jest schowany w aparacie zapłonowym (w CB175 jest na pokrywie zaworów), a łańcuch rozrządu w CB125 jest z boku cylindrów (w CB175 pomiędzy cylindrami). Sporo informacji znajdziesz na http://hondatwins.net
×
×
  • Create New...