Skocz do zawartości

Witam, jaki motocykl na początek zważając na to że mam 170 wzrostu ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w następnym roku gdy tylko rozpocznie się możliwość zdawania na KAT. A idę robić kurs z tym że już teoria w Wordzie zdana. 
Zastanawiam się jaki motocykl byłby odpowiedni na początek patrząc na to że mam 170 cm wzrostu oraz waga ok 70kg. Jeździłem wcześniej na skuterach, quadach, był też Fullcross 250 2T Cagiva. Gdzie po czasie i tak brakowało mi mocy. I teraz stoję przed tym co wybrać patrząc na awaryjność oraz gabaryty(waga motocykla). Zastanawiam się nad Hondą CBR 600 ok. 2000 r., Suzuki GSX-R 600 ok. 2001 r., Yamaha R6 ok. 2001 r., oraz KTM Duke 690 ok. 2012 r. wybrałem te modele ze względu na moc oraz wygląd, na początku wiadome że do każdego motocykla trzeba się przyzwyczaić, nie rozglądałem się za mniejszymi pojemnościami ponieważ z czasem może brakować mocy, a warto zawsze mieć zapas mocy pod ręką. Dodaj jeszcze że odzież już prawie cała mam zakupioną brakuje tylko kurtki. Dziękuję z góry za odpowiedź  Pozdrawiam . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawione motury to i tak gruzy 20 letnie. Nie wiesz jak, gdzie i przez kogo były eksploatowane. Serwis? Wielka niewiadoma. Dlatego o awaryjności danego pojazdu to se można pogdybać. Szejsetki gabarytem i wagą niespecjalnie się różnią. Wybrałbym to co jest najbardziej ogarnięte mechanicznie i rokuje jeden ślad.

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten KTM to tak pasuje do reszty jak nie wiem co... Ale, na pewno będzie dawał największy fun z jazdy, mimo swoich, jak strzelam, nie całych 70KM. To jeden cylinder, idzie z dołu, dużo nowszy sprzęt. Pozostałe sporty to katowane ścigacze, które będą miały mocną górę, ale do 7 tyś obr, raczej bez emocji. Ciężki wybór, skoro Ci szybko będzie brakować mocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopak ma podobne gabaryty jak ja ( 173 w kapeluszu i 73 kg).... ja sobie daję radę... i powiem, szczerze, że nie mam zbyt wiele miejsc, by wykorzystać 100% np. 53 KM silnik Elefanta w terenie...Mam kilka motocykli i do dyspozycji od 12 KM do 150 😉 w żadnym nie brakuje mi śmocy... wszystkie som takie mocne, że czapki spadajom hahahahhahahahahahahah

 

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi właśnie o tym aby moc była odczuwalna od dołu, kolega ma Yamahę Fazer 600 to z dołu to w ogóle  nie idzie, mój były skuter 70cc z dołu lepiej się zbierał, a jak przejechałem się Hondą CBR 600 właśnie z tych roczników to już wgl inna kultura pracy, dodam też ze nie bede tym nie wiadomo jak zapier…… ale chciałabym mieć zawsze zapas lekki pod ręką wrazie uniknięcia jakieś niebezpiecznej sytuacji. I też kieruje się tym aby nie zmieniać co chwilę motocykla.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci zależy na mocnym dole to nie pytaj tutaj o subiektywne odczucia tylko popatrz na wykresy momentu poszczególnych motocykli. To akurat da się zmierzyć i to dokładnie odpowie Ci na to jak moto ciągnie od dołu. Masz to w necie. 

A "wrażenia" każdego są różne, zależą nawet od humoru i nastawienia 😉 

A jak chcesz mocniejszy dół to szukaj fałek. Monster, SV 650, triumphy..  dwa albo trzy cylindry. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po przejażdżce takim cudakiem, myslę, że Koledze przeszłaby ochota na CBR 600.....a to na sprzedaż akurat jest...wisi na sprzedajemy.pl

 

Wiem wszystko n/t tego motocykla, no i jeździłem nim hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2023 o 09:38, Uszaty17 napisał:

Hondą CBR 600 ok. 2000 r., Suzuki GSX-R 600 ok. 2001 r., Yamaha R6 ok. 2001 r.,

Ja bym wykluczył te modele. Tzn jeśli masz dobre dojście, pewny egzemplarz od znajomego lub dostaniesz jakąś gwarancję to może. W inny wypadku, tak jak koledzy mówili, to będą prawdopodobnie zajechane złomy. Jeśli już to z tych wszystkich wybrałbym CBR600 ale wersje na wtrysku. W pewnym sensie legendarna bezawaryjność ale też bardzo popularna i znaleźć dobry egzemplarz będzie trudno. 

Z dołu jak ma ciągnąć to polecam SV650. Obecnie wszystko jest dość drogie ale może uda Ci się kupić w dobrych pieniądzach egzemplarz z 2007 czy 2008 roku. Idze z dołu zajebiście, jest lekki i zwrotny, pięknie brzmi, zwłaszcza na akcesoryjnym wydechu. Szkoda, że Suzuki nie wypuścił na rynek jakiejś sensownej kontynuacji modelu, bo ten produkowany od 2016 roku w ogóle do mnie nie trafia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej bajki o "braku mocy" myslalem ze juz tutaj nie zobacze ale czlowiek uczy sie cale zycie. Tak SV 650, albo nawet CB500 czy ktoras z troche nowszych piecsetek bedzie sie lepiej zbierala z dolu niz 4 cyl gruzy z poczatku wieku o troche wiekszej pojemnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o CBR600 to kolega ma zadbany egzemplarz ale właśnie na gaźnikach jeszcze, osobiście wolałbym coś nowszego na wtrysku. Rozglądałem się właśnie za tymi modelami co podajecie z sinikiem V ale żaden nie przemawia do mnie wizualnie. Na początek też nie chciałbym wydawać worka pieniędzy na pierwszy taki moto. Bo docelowo i tak będę chciał kupić KTM Duke 690 ze względów optycznych, oraz masa własna jego to 160kg i posiada ok. 70KM to przy tej masie to raczej wystarczające, i spalanie też jego jest tego pokroju ok. 6L. Najgorzej ze kupie na poczatek taka CBR a poźniej ją będzie cieżko sprzedać. Ze względów na wiek i przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Uszaty17 napisał:

Najgorzej ze kupie na poczatek taka CBR a poźniej ją będzie cieżko sprzedać. Ze względów na wiek i przebieg.

sam to wymyśliłeś?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no widzę po prostu że długo stoją co po niektóre egzemplarze miesiącami na stronach sprzedażowych. A odpowodając jaki budżet na początek to tak do 10 tys chciałem ale jak rozglądam się to chyba bede musiał podnieść do 15 tys bo wychodziłem z tego założenia żeby kupić taniej i odrazu wstawić na serwis. Na regulacje zaworów, zmiana łańcucha, wymiana wszystkich płynów, oleje, filtry, jak było by na gaźnikach to czyszczenie, regulacja ze strojeniem, jakoś wydech akcesoryjny o basowym bardziej dźwięku, opony zależy jaki rocznik jak 2 letnie to na sezon może dwa starczą.  

Muszę znaleźć gdzieś w Szczecinie możliwość przejechania się każdym z tych egzemplarzy i który najbardziej będzie mi odpowiadać to będzie kluczowe w podjęciu decyzji, narazie oczekuję do stycznia na zapisy na kurs. Zdam to wtedy bede jeździć i testować. Teraz oglądam egzemplarze które przyciągają moją uwagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...