Jump to content

Homologacja


Recommended Posts

Nie znam się, więc się wypowiem: nie ma takiej możliwości, żeby homologacja motocykla straciła ważność. Motocykl może przestać spełniać świadectwo homologacji (po przeróbkach).

Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Link to comment
Share on other sites

nie ma fizycznie takiej opcji żeby homologacja motocykla straciła ważność w Polsce ......

16 godzin temu, przemek96 napisał:

Pewnie 125/50

no na 99% kiedyś 50ccm miały przegląd bezterminowy a terz 125/50 to problem bo nikt nie chce podbić przeglądu i trzeba albo prostować kwity na motocykl co kosztuje albo jeździć bez przeglądu....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.12.2021 o 01:12, michoa napisał:

no na 99% kiedyś 50ccm miały przegląd bezterminowy a terz 125/50 to problem bo nikt nie chce podbić przeglądu i trzeba albo prostować kwity na motocykl co kosztuje albo jeździć bez przeglądu....

Ciekawe czy nadal jeździ GS500 zarejestrowany na 50 ccm, swego czasu był na OLX 🙂

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.12.2021 o 21:08, Qadrat napisał:

Ciekawe czy nadal jeździ GS500 zarejestrowany na 50 ccm, swego czasu był na OLX 🙂

 

W dniu 25.12.2021 o 21:51, grizzli napisał:

a jakieś konkrety?

stal 3 lata w salonie i nigdy nie zostal zarejestrowany i homologacja stracila waznosc tak jest napisane w ogloszeniu.

W dniu 27.12.2021 o 01:12, michoa napisał:

nie ma fizycznie takiej opcji żeby homologacja motocykla straciła ważność w Polsce ......

no na 99% kiedyś 50ccm miały przegląd bezterminowy a terz 125/50 to problem bo nikt nie chce podbić przeglądu i trzeba albo prostować kwity na motocykl co kosztuje albo jeździć bez przeglądu....

stal 3 lata w salonie i nigdy nie zostal zarejestrowany i homologacja stracila waznosc tak jest napisane w ogloszeniu.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, DawidZ013 napisał:

 

 

stal 3 lata w salonie i nigdy nie zostal zarejestrowany i homologacja stracila waznosc tak jest napisane w ogloszeniu.

 

No nie wiem, to chyba mało prawdopodobne. Może uderz do swojego urzędu komunikacji i zasięgnij języka, czy na podstawie umowy bądz faktury ci go zarejestrują.

  • Like it! 1
Link to comment
Share on other sites

Jak się domyślam, to zapewne chodzi o jakąś 125 co do których w pewnym momencie weszło prawo, że muszą mieć chyba ABS, wtrysk i coś tam jeszcze. Wtedy jeszcze te co stały można było zarejestrować i sprzedać nawet po długim czasie, ale jak ktoś się zagapił i nie zarejestrował, to generalnie jest już po ptokach.
Teoretycznie pewnie da się coś zrobić, ale koszty znacznie przewyższą wartość sprzęta.

Link to comment
Share on other sites

Salon dał d... bo powinni to zarejestrować na siebie tak jak powszechnie robią to salony samochodowe w takich przypadkach (najczęściej normy emisji spalin) gdzie ostatnie 3 lata mamy na wyprzedażach roczników (kiedy jeszcze takie były) plagę aut z zerowym przebiegiem ale już na polskich blachach. Jedyny mankament to upływająca gwarancja producenta.

W przypadku tego motocykla niestety - nadaje się jedynie na podkładkę jak masz kwity od innego. Nic z nim nie zrobisz, pojazd nie dostanie homologacji choćbyś pękł bo po prostu nie spełnia jej aktualnie obowiązujących wymagań. Gdyby to było możliwe salon/dealer sam by to zrobił sprzedając ze sporym zyskiem moto.

Także jak dobra cena: kupić i trzymać w salonie jako ozdobę, za kilkadziesiąt lat wnuki Twoje pewnie niezłe pieniądze za taki eksponat wezmą, albo szukać "dawcy", zrobić "dobrze" i cieszyć się nowym moto w cenie używki.

  • Like it! 1
Link to comment
Share on other sites

 

Dzwonilem do wydzialu komunikacji i powiedzili ze trzeba wyrobic nowa homolagacje ktora kosztuje 1600zl i to tylko polowa sukcesu bo trzeba motor zawiez do Warszawy na jakies baania techniczne itp wiec chyba gra nie warta swieczki .

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o tą Yamahę XJR1300 z salonu w Piasecznie? Tam jest też taki przypadek. Moto zarasta kurzem niezarejestrowane i nie spełnia euro 5.

Nie chodzi o zrobienie homologacji, bo ta kosztuje masę pieniędzy, tylko o wniosek o odstępstwo od warunków technicznych. Jest do zrobienia ale trochę z tym papierkowej roboty.

  • Like it! 1

Audi Sport

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Tommo napisał:

o wniosek o odstępstwo od warunków technicznych

Od 1 stycznia 2022 r. wnioski o odstępstwa od warunków technicznych pojazdów należy składać w Transportowym Dozorze Technicznym.

Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego może, w drodze decyzji administracyjnej, w indywidualnym uzasadnionym przypadku, zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinien odpowiadać pojazd. Wnioski o odstępstwa od warunków technicznych pojazdów należy składać w Transportowym Dozorze Technicznym, 02-707 Warszawa, ul. Puławska 125

https://www.gov.pl/web/infrastruktura/jak-uzyskac-odstepstwo-od-warunkow-technicznych-pojazdow

Słowo klucz: uzasadnionym

Niestety zakup pojazdu po okazyjnej cenie nie jest uzasadnieniem do odstępstwa. To "furtka" dla np rajdowych teamów aby mogły rejestrować pojazdy używane do rajdów które w normalnym trybie nie są w stanie przejść BT z pozytywnym wynikiem z wiadomych względów, zaś wymóg ten jest niezbędny aby pojazd mógł brać udział w imprezach. Dla jakichś "okazjonalnych" przejazdów czy rejestracji pojazdów zabytkowych, rzadkich itp co do których nie istnieje dokumentacja.

Ale spróbuj zapytać - może szanse są... oczywiście pod warunkiem że cena pojazdu warta kruszenia kopii. Przede wszystkim zapytaj o dokumenty niezbędne do złożenia wniosku (czy np nie jest jednym z nich odpis z aktualnie ważnej homologacji pojazdu...) oraz o czas rozpatrzenia takiego wniosku

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.01.2022 o 15:26, Tommo napisał:

Chodzi o tą Yamahę XJR1300 z salonu w Piasecznie? Tam jest też taki przypadek. Moto zarasta kurzem niezarejestrowane i nie spełnia euro 5.

Nie chodzi o zrobienie homologacji, bo ta kosztuje masę pieniędzy, tylko o wniosek o odstępstwo od warunków technicznych. Jest do zrobienia ale trochę z tym papierkowej roboty.

Wszystkie pojazdy wraz z motocyklami musialy byc zarejestrowane do dnia X. Jezeli wiec firmy przegapila date, to w aucie mozesz kury chodowac a motocykla uzyc jako grzede.

Watpie aby takie odstepstwo przeszlo no ale zawsze mozna sprobowac.  

 

.

 

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie pojazdy wraz z motocyklami musialy byc zarejestrowane do dnia X. Jezeli wiec firmy przegapila date, to w aucie mozesz kury chodowac a motocykla uzyc jako grzede.
Watpie aby takie odstepstwo przeszlo no ale zawsze mozna sprobowac.  
 
.
 

Andrzej, weź …….. no przecież już wcześniej napisał kolega że na spokojnie oplata homologacyjna, potem badania w Wawie i juz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...