Skocz do zawartości

6 letni kompakt kombi VAG


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli rozglądam się za nowszym autem dla siebie. Myślę że kompakt w kombi będzie do moich potrzeb odpowiedni. Celuje w koncern VAG i silnik 2.0 TDI 150KM. To chyba dobry pomysł na niedrogie, w miarę przyzwoite auto. Waham się nad trzema modelami:

1. Seat Leon III. W wersjach FR fajnie wyglądają, ale wnętrza mają jakby najmniejsze wnetrza(może to przez mocno pochylone szyby w drzwiach). Zwykłe wersje średnio wyglądają, ale mają dość sztywne zawieszenie.

2. Skoda Octavia III. Najwieksze wnętrze, najbardziej stonowany wygląd (dziakowóz w słabszych wersjach)

3. GOLF Vll - nie porywajacy wygląd, z daleka można pomylić z golfem VI.

 

Które z tych aut będzie najkorzystniejszym wyborem? Jak w ich przypadku wygląda zabezpieczenie antykorozyjne, trwałość po powiedzmy 200kkm? Autem będę zamierzał jeździć przynajmniej 8 lat. 6 letnie egzemplarze zdaje sobie sprawę, że będą mieć ponad 150kkm bo większość to leasing na firmę itd. Wiem, że żadne z tych aut nie porywa, ale za 30-40k zł to będzie to ekonomiczny i w miarę rozsądny wybór.

2.0 TDI da się zmodować na prawie 180KM a to powinno fajnie już się odpychać w niecieżkim aucie tej klasy.

Myślałem też na spojrzenie w stronę 1.6 TDI i zmodowaniu go na ok 135KM, ale to chyba słaby pomysł. Obecnie jeżdżę golfem V wariant 1.9 TDI o takiej właśnie mocy i pary jest jakby trochę za mało.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

 

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot,

wez mi powiedz do czego Ci 180 KM ? 

 

Kura na kierownicy zbutownie wyrywa,  - najtansza opcja.

VW najdrozsza, Seat posrednia.


I cokolwiek kto by nie napisal, to wybierasz Ty bo Ty tym bedziesz jezdzil.

Silniki te same weic….

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to ta sama płyta podłogowa w każdym z tych aut. Zastanawia mnie jak wygląda komfort resorowania, pewność prowadzenia w każdym z tych pojazdów. Wiem że zawieszenia są w każdym z nich inaczej zestrojone a seat jest majsztywniejszy.
Ciekawi mnie jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne, jak wnetrze (czy zaczyna skrzypieć) oraz lakier znosi próbę czasu i kilometrów.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ks-rider napisał:

Samolot,

wez mi powiedz do czego Ci 180 KM ? 

 

 

Nie każdy jeździ jak precel 🤣...

6 godzin temu, samolot napisał:

Wiem, że to ta sama płyta podłogowa w każdym z tych aut. Zastanawia mnie jak wygląda komfort resorowania, pewność prowadzenia w każdym z tych pojazdów. Wiem że zawieszenia są w każdym z nich inaczej zestrojone a seat jest majsztywniejszy.
Ciekawi mnie jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne, jak wnetrze (czy zaczyna skrzypieć) oraz lakier znosi próbę czasu i kilometrów.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
 

Tez bym szukał sztuki w najlepszym stanie bo to wszystko jeden pies a Ty jak widać nie jesteś za ścieśle określony. Najmniejszy przebieg i najlepsze ekstrasy i najlepsza cena.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Skodą O2 z silnikiem 1,9 na pompowtryskach a potem 1,6 z common rail. Papierowo moc ta sama, ale nieporównywalna kultura pracy silnika i dynamika. Silnik 105 KM był najmocniejszy z rodziny 1.6 TDI-CR,  były też 90 KM (Rapid) i 75 (Fabia).  Myślałem żeby go zachipować na 140 KM i 320 Nm, ale stwierdziłem że reszta napędu może tego ćwiczenia nie wytrzymać. 

Do O3 montowali silnik 1,6 TDI-CR 115 KM. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, _Monter_ napisał:

Nie każdy jeździ jak precel 🤣...

Tez bym szukał sztuki w najlepszym stanie bo to wszystko jeden pies a Ty jak widać nie jesteś za ścieśle określony. Najmniejszy przebieg i najlepsze ekstrasy i najlepsza cena.

 

He, he,

Pewnie, tylko wszystko zalezy od tego jak bardzo mi sie spieszy a jak wiesz, zadko misie spieszy. 

I tym 1,6 D 113 KM pozna przycisnac do 185 km/h tyle, ze gdzie i kiedy chcesz to rozwinac ? Czasy gdzie wstywalem o 02:00 czy 03:00 rano aby sobie przycisnac, bezpowrotnie minely, a jak wyglada obecnie ruch na niemieckich i polskich autobahn'ach to sam wiesz 🤣

W sekrecie powiem Ci, ze przejazd odemnie z domu do Kolobrzegu to 3:15 h.

Auto to MB 290 TD - 129 KM

Tyle, ze jak to mawial S.P Piotr Dudek - czeba jeszcze umic ! 🤣

Nie Problem jest miec 400 KM z ktorych 4/5 spi, wazne jest aby majac 50 KM zaden z nich nie spal ! 🤣

 

🙂

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KS w sekrecie Ci powiem, że wyprzedzanie kolumny ciężarówek 400 konnym samochodem, to jak nic nie powiedzieć. Trzeba najpierw posmakować i nagle zmienia się podejście. Moc w samochodzie to dobro oczywiste dające frajdę ale i bezpieczeństwo, w rękach rozsądnych i kumatych kierowców.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Tommo napisał:

KS w sekrecie Ci powiem, że wyprzedzanie kolumny ciężarówek 400 konnym samochodem, to jak nic nie powiedzieć. Trzeba najpierw posmakować i nagle zmienia się podejście. Moc w samochodzie to dobro oczywiste dające frajdę ale i bezpieczeństwo, w rękach rozsądnych i kumatych kierowców.

Tommo

Jak ja jezdzilem autem o mocy 600 KM ( Norfolk VA ) to wiekszosc na tym Forum na stojaco pod szafe wchodzila. ( 1984 r ) niecale 20 lat temu mialem z regoly V8 o mocy ponad 300 KM wiec nic mi na ten temat mowic nie trzeba. Tyle, ze zawsze masz wieksze ryzyko, ze nie wyhamujesz niz rozpedzisz. Takze o sensie wyprzedzania kolumny ciezarowek ( z tego co pamietam to 39 aut na raz na polskiej drodze miedzy Gdanskiem a Szczeciinem ).

W dalszym ciagu beda sie w tykich sytuacjach liczyly umiejetnosci a mniej moc.

Wierz lub nie, ale te ponad 100 KM sa w zupelnosci wystarczajace.  

Moglbym juzdawno brac Auto o poj 2 l i 150 KM ale mimo tego, ze jezdze do PL nie widze w tym sensu.

 

🙂

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • _Monter_ zmienił(a) tytuł na 6 letni kompakt kombi VAG
2 godziny temu, ks-rider napisał:

Takze o sensie wyprzedzania kolumny ciezarowek ( z tego co pamietam to 39 aut na raz na polskiej drodze miedzy Gdanskiem a Szczeciinem ).

 

 

🙂

Nie ściemniaj, KS, jak ja wyprzedzam, to patrzę, żeby się na czymś nie wyj**ać, a nie liczę ciężarówki w konwoju 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...