Administrator Dominik Szymański Opublikowano 9 Marca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2003 Hej!Nie mogę sobie tylko wyobrazić, że robisz to w Ducati No, czasem się zdarza, ale dość rzadko. Czuć, że moto to boli. Poza tym nie jest takie proste - juz ktoś pisał, że trzeba gaz dawkować, żeby bieg wbić albo zredukować. Dyzio - nie gadaj tyle tylko sam testuj metodę na swoim lśniącym Triumpie :D :D :( Żartuję, szkoda skrzyni. Co do KTM masz rację - właśnie tam stosuję nierzadko tę metodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 11 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2003 Czesc! Jak serwisowalismy z Rychem Team Lomzynskich Crossowcow:-))))))) w zawodach w Piatnicy/Lomzy , to nie zapomne jak spuszczalem olej z Tm-a i CR-kit to strasznie opilkow tam bylo az olej byl jasnoszary, ale niezle miejsce chlopaki zajeli na strupach 7 i 14(przedostatnie w klasie). Pozdrawiam.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2003 nie zgodze się ze zdaniem darka 7316to własnie w góre nie trzeba używać sprzęgła a w dół to jest bardziej potrzebneprzecież gdy redukujemy bieg aby wyrównać prędkości na zazębiających się kołach czy tam sprzęgiełkach w skrzyni musimy zwiększyć obroty silnika przy powiedzmy niezmienionej prędkości motocykla-trzeba użyć sprzęgła by skorzystać z międzygazuprzy zmianie do góry musimy zmniejszyć prędkość obrotową silnika-wystarczy upuścić gazu -w chwili gdy wyskoczy niższy bieg prędkości się wyrównują i wskakukuje wyższy-to tak mniej więcej na chłopski rozum Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 24 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2004 WitamTemat może już był - ja w każdym razie znaleźć nie mogłem lub nie chciałem :mrgreen: . Powiedzcie jak to jest ze zmianą biegów. Od kielku(nastu) osób słyszałem, że w motocyklach sprzęgło służy tylko do wrzucenia jedynki i ew. dwójki, a pozostałe biegi powinno zmieniać się jego użycia. Pomijające technikę zmiany biegów (o tym już się naczytałem w wielu roznych miejscach), czy w takim gruzie jak mój można zmieniac biegi bez wysprzęglania?? PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2004 Chyba raczej ci sie nie chcialo.Watek PGRa o skrzynce biegow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 A macie moze linka bo szukałem i też nie mogłem znaleźć ale mi sie wydaje ze trzeba uzywac sprzegła -ja przynajmniej zawsze używam :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 No wlasnie sam chcialem zalozyc taki temat. W ktoryms z tematow (chyba o jawie badz cz) bodajze adas7 pisal ze przy zmianie biegow na wyzszy tez nie uzywa sprzegla. Do tego w wyscigach motogp (chociaz wyscigi to calkiem cos innego) tez nie uzywaja sprzegla przy zmianie na wyzszy bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 Jawa i CZ maja polautomatyczne sprzeglo i przy dobrze wyregulowanym mozna na nich jezdzic bez wciskania sprzegla reka. Ja tak kiedys 200 km przejechalem jak mi linka poleciala.W innych moto moim zdaniem zawsze powinno uzywac sie sprzegla to ze moto jest przestosowane do tego ze przy pewnych predkosciach wrzuca sie biegi bez sprzegla to nie znaczy ze to jest mniej szkodliwe. W wyscigach ludzie sie nie przejmuja ze rozwala skrzynie - moga sobie cale moto wymienic po wyscigu. Osobiscie nigdy bym nie kupil moto od osobi ktora tak wrzuca biegi chociaz oczywiscie sie da w szczegolnosci w gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 No wlasnie sam chcialem zalozyc taki temat. W ktoryms z tematow (chyba o jawie badz cz) bodajze adas7 pisal ze przy zmianie biegow na wyzszy tez nie uzywa sprzegla. Do tego w wyscigach motogp (chociaz wyscigi to calkiem cos innego) tez nie uzywaja sprzegla przy zmianie na wyzszy bieg No, stary, nie porównój moto GP do zwykłych maszyn, tam mają takie patenty że przy zmianie biegów niemuszą nawet gazu odejmować (i bynajmniej nieszkodzi to tym skrzyniom). A w ulicznych motocyklach zmiana bez sprzęgła jest to jaknajbardziej możliwe zwłaszcze przy zmianie "w górę". Ale staram się zawsze choć trochę ulżyć skrzyni biegów przez wciśnięcie sprzęgła przynajmniej do połowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 Dla leniuchów link:http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...pic.php?t=18286 Sprawdzone organoleptycznie - sprzęgła należy używać oszczędnie lub wcale. Koniec ze zgrzytami i stukami. Nawet przejście z 1 na 2, które zazwyczaj jest najbardziej hałaśliwe jest gładkie i ciche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bern Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 przetestowane i w mojej maszynie. oprocz jedynki i dwojki jak narazie, ale idzie calkiem cicho i plynnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salata123 Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 Jak chce zmieniac biegi szybko tzn scigam sie z kims albo cos to bez sprzegla.. tych kilka sekund czy tam jescz mniej jest cennych bo silnikowi nie spadaja tak obroty ale tak na codzien zawsze ze sprzeglem.. a co do wcyskania do polowy - chyba lepiej do konca albo wcale bo wkoncu spalisz sprzeglo - mam arcjie (mechanicy? :banghead: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 No, stary, nie porównój moto GP do zwykłych maszyn, tam mają takie patenty że przy zmianie biegów niemuszą nawet gazu odejmować (i bynajmniej nieszkodzi to tym skrzyniom).moto gp mają coś takiego że w momencie zmiany biegów zapłon jest odcinany na ułamek sekundy i wtedy bieg wchodzi bez puszczania gazu.ja nie używam praktycznie w ogóle sprzęgła podczas jazdy na torze i jak na razie skrzynia chodzi dobrze - raz tylko pękła mi sprężyna od zmieniacza biegów ale to w wyniku zmęczenia materiału. natomiast przy redukcji staram się zawsze wciskać dźwignie sprzęgła, chyba że na prawde nie ma na to czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 Ale jak to jest w praktyce z ta zmiana bez sprzegla? Trzeba calkowicie zamykac gaz czy trzymac go?Co z obrotami? Czy nalezy to wykonywac przy jakims okreslonym przedziale obrotow? Mam jakis psychiczny opor przed zmiana bez sprzegla 8O . I nie wiem o jakich stukach wy mowicie przy zmianie ze sprzeglem? U mnie przy sprzegle nic nie stuka, a biegi wchodza w miare lekko. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 Trzeba calkowicie zamykac gaz czy trzymac go? Co z obrotami? Czy nalezy to wykonywac przy jakims okreslonym przedziale obrotow? robisz tak ze podnosisz tą dzwignie zmiany biegów do lekkiego oporu, zamykasz gaz i bieg sam wskakuje bo już nie ma oporu i gładko wchodzi. a co do obrotów to nie wiem bo u mnie nie ma obrotomierza i chyba to nie ma znaczenia przy jakich obrotach wrzucisz bieg. przynajmniej tak jest u mnie, nie wiem jak w innych sprzetach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.