ks-rider Opublikowano 21 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 He, he, Tommo, no napisac napisales ale to co napisales nie zmienia absolutnie postaci rzeczy :icon_mrgreen: Wrecz na odwrot jest to jedynie potwierdzenie tego co zostalo wczesniej napisane. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Hehe, ponieważ za dwie godziny wyjeżdżam na samotny, dziewięciodniowy, motocyklowy urlop (lans na wybrzeżu, na Mazurach, a potem w Bieszczadach :) ), przećwiczę te tematy-hamowania, zmiany masy, skręcanie za pomocą podnożków (może niezbyt intensywnie, bo nie mam w planie przerywania urlopu :biggrin: ) i poinformuję po powrocie o spostrzeżeniach. Tylko nie zapomnij odpowiednich książek i przyjemnej lektury życzę. Zobaczysz, ten lans-urlop odmieni Twoje życie :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 21 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 (edytowane) Moj urlop konczy sie dzisiaj cos Kolo 14:00 wraqcam do domu. Jeszcze tylko trawe skosze i male zakupy. :crossy: Edytowane 21 Lipca 2018 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Ale kogo to obchodzi? :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 (edytowane) Hehe, ponieważ za dwie godziny wyjeżdżam na samotny, dziewięciodniowy, motocyklowy urlop (lans na wybrzeżu, na Mazurach, a potem w Bieszczadach :) ), przećwiczę te tematy-hamowania, zmiany masy, skręcanie za pomocą podnożków (może niezbyt intensywnie, bo nie mam w planie przerywania urlopu :biggrin: ) i poinformuję po powrocie o spostrzeżeniach. A na razie życzę więcej wakacyjnego luzu i szerokości oraz przyczepności. Dla wszystkich. :)skręcanie za pomocą podnożkóNu, nu, nu, podnóżkami się nie skręca, tylko przenosi środek ciężkości, aby zmienić kąt pochylenia moto w zakręcie (ale pozycję zmieniamy już przed zakrętem). Skręcamy ciągle tylko i wyłącznie kierownicą przy pomocy przeciwskrętu. : ) Udanych eksperymentów! : ) Środek ciężkości ciała określa nam siła w jednorodnym polu grawitacyjnym. Przykładowo jeśli masz pręt długości 1 metra o zmiennym przekroju, to jego środek ciężkości wyznaczysz podpierając go w punkcie równowagi ale kiedy jest w stanie spoczynku!Środek ciężkości oblicza się na podstawie wypadkowej siły grawitacji, ale tego nie rozumiesz, więc polecam Ci nie drążenie tego tematu, bo nie wiesz o czym piszesz, bracie motonito. Nie pogłębiaj się. : ) Edytowane 21 Lipca 2018 przez Damian85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Panowie "śmieszki" i "heheszki", zatem jeszcze raz... : ) Przesył masy, transfer masy (w motosporcie chyba najczęściej używana fraza), czy jak to skorygował ks-rider - dynamiczna zmiana masy. To jest sekret. ...Ale... aby to wszystko (przenoszenie masy, środek ciężkości) dokładniej zrozumieć, trzeba kojarzyć takie wyrażenia jak "dynamika", "pęd", czy "energia kinetyczna". Najpierw jeszcze sprawdź bardziej podstawowe pojęcia: masa i ciężar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Człowiek, nie ucz ojca dzieci robić :laugh: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 21 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Najpierw jeszcze sprawdź bardziej podstawowe pojęcia: masa i ciężar. Czlowiek Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, to jeszcze napisz co ma masa i ciezar do srodka ciezkosci :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: Domyslam sie ze w/g ciebie bedzie inny srodek ciezkosci :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 (edytowane) Damian poucza, że trzeba orientować się w pojęciach dynamika, pęd i energia kinetyczna (sugerując, że ma to w małym palcu), ale najwyraźniej nie odróżnia masy od ciężaru pozornego. Przy ugięciu kilkanaście cm przednich amortyzatorów zmiana kształtu spowoduje przesunięcie środka ciężkości kilka cm w dół i do przodu w zależności od odchylenia lag motocykla. --- Ponieważ zaczynam się czepiać, po przemyśleniu chyba zaaplikuję sobie maść proponowaną przez Ks-ridera. Edytowane 22 Lipca 2018 przez człowiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Damian, daj spokój, teoria to taka sprawa że w dupie uwiera :) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Nu, nu, nu, podnóżkami się nie skręca, tylko przenosi środek ciężkości, aby zmienić kąt pochylenia moto w zakręcie (ale pozycję zmieniamy już przed zakrętem). Skręcamy ciągle tylko i wyłącznie kierownicą przy pomocy przeciwskrętu. : ) Udanych eksperymentów! : )Chryste...Damian85Powinieneś w końcu usiąść na motocyklu i pojeździć :)Poziom pomieszania prawd, półprawd i zwykłych farmazonów w Twoich postach przypomina studencki wymiot po grubszej imprezie :DSAM POEKSPERYMENTUJ chłopie a potem się udzielaj.PS. No nie daj się prosić i pokaż film jak pokonujesz szybko slalom z pachołkami co 7 metrów. Chętnie zobaczę i odszczekam jeśli będzie tak jak pisałeś wcześniej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Chryste...Damian85Powinieneś w końcu usiąść na motocyklu i pojeździć :) Jeżdżę codziennie i eksperymentuje. Wydaje mi się, że się nie zrozumieliśmy. 1. Szybki slalom jadę bez żadnych zabaw w podnóżki i balansowanie, tylko pochylam się razem z moto i wykonując przeciwskręt pracuję dwoma rękoma (jedna ciągnie, druga pcha). 2. Co do przenoszenia środka ciężkości w celu zmiany kąta pochylenia - jest to standardowa technika torowa. Masz "sporta", pewnie się na nim "wieszasz" i wiesz, że jeśli powiesisz się na moto po wewnętrznej zakrętu i tym samym obniżysz środek ciężkości motocykla, to dla określonej prędkości motocykl pokona zakręt z mniejszym kątem nachylenia, niż gdybyś jechał siedząc normalnie na siodle, przez co zyskujesz przyczepność na zakręcie (moto jest bardziej wyprostowane dla tej samej prędkości) - na pewno o tym wiesz, jestem przekonany. 3. Co do nagrania - widzę, że nastał jakiś ciekawy czas, obcy sobie ludzie proszą o nagrania swoich wyczynów - ciekawe!Nie jestem YouTuberem, nie mam sprzętu do nagrań (jedynie telefon), nie chce rzucać słów na wiatr, także mam dla Ciebie propozycję i to całkiem serio - jeśli Ty wrzucisz swoje nagranie jak przyjeżdżasz slalom, to ja kupię sobie jakieś uchwyty, aby telefonem nakręcić mój slalom. Mówię serio!A dlaczego najpierw Ty? Bo jeśli prosisz o coś obcego faceta, to najpierw zrozum o co prosisz i to zrób. : )Ale jeśli to zrobisz, to ja też. Daję swoje słowo. Tylko masz nagrać nowy film, a nie jakiś stary wrzucić. : ) Damian, daj spokój, teoria to taka sprawa że w dupie uwiera :)Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkHeh, no masz dużo racij. Ja bym powiedział, że ogólnie prowadzenie dyskusji to jest ciężki temat, bo ludzie różnie odbierają słowa i interpretują je po swojemu. Najpierw jeszcze sprawdź bardziej podstawowe pojęcia: masa i ciężar.Człowiek, ostatecznie i tak wszystko kończy się na siłe nacisku, która przekłada się na przyczepność. Ale racja, zamiast rozwodzić się o zmianie środka masy, która jest niewielka, trzeba było skupić się na bezwładności, sile hamowania (przyśpieszeniu) i sile nacisku. W jednym miejscu myślałem o zmianie środka ciężkości, a napisałem środek masy. Mój babol. Po dłuższym przemyśleniu, znany z motosportu termin "transfer masy" wydaje mi się... zwodzący! Jest używany mylnie i naprzemiennie z "transferem ciężaru", czy "balansem wagi" - wygląda na to, że ludzie tłumaczą coś na "chłopski rozum" i na opak z fizyką. Aż samemu musiałem chwilę się nad tym zastanowić, żeby wyjść z tego błędnego koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baart Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Troche moim zdaniem niedokladne nazewnictwo, choc widac, ze wiesz o co chodzi.Przeniesienie srodka ciezkosci zachodzi przy " kladzeniu " / pochylania motocykla ( prawo i lewo ), to o czym mowisz to dynamiczna zmiana mas ( przod i tyl ).To Taki maly szczegol. Po pierwsze, nie zmiana mas, tylko zmiana siły, która działa na przednie i tylne zawieszenie. Bo masa jest niestety cały czas stała.Po drugie, siła (czyli potocznie ciężar) zależy od przyspieszenia, które jest sumą przyspieszenia w polu grawitacyjnym i opóźnienia podczas hamowania.Taki mały szczegół ;) Po trzecie, przy hamowaniu tylnym hamulcem mamy do czynienia z połączeniem zjawisk. Z jednej strony działająca na tylne zawieszenie siła związana z faktem samego opóźnienia powoduje odciążenie tylnego zawieszenia, a z drugiej strony użycie tylnego hamulca powoduje jego kompresję na skutek momentu, z jakim układ tylnego hamulca próbuje obrócić wahacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Ja tylko dodam od siebie ... ja wiedziałem że tak będzie. Czytanie tego tematu na trzeźwo grozi kalectwem, rakiem mózgu i rzeżączką. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Ale dlaczego? Baart ładnie wsio wyjaśnił... a to, że udzielają się mitomani-fantaści to już szczegół...Mnie osobiście rozwalił znaFFca Damian który nie ma pojęcia o czym pisze, myli pojęcia i jeszcze ma do wszystkich pretensje, że nie rozumieją... Masakra... Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.