Skocz do zawartości

300 KM+


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ks pleciesz takie farmazony, że aż ciężko się to czyta.

Może spytaj się twórców Ferrari, Lambo, Porsche, Corvette, Audi R8, Nissana GTR, Bugatti, po jakiego wafla pakują benzyny po maskę skoro diesel jest o niebo lepszy??

Zmowa producentów hahahahahaha

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.W dieslu masz nagły strzał momentu obrotowego, który bardzo szybko się kończy. Musisz przez to wajchować biegami, przez co tracisz czas i masz wnerwiające przerwy w napędzie.

2. Diesel flegmatycznie wkręca się na obroty.

3. Przy przepinaniu biegu zwłoka w oddawaniu momentu napędowego jest dłuższa, bo turbo gaśnie i trzeba je nakręcić zanim zacznie dobrze jechać.

4. Lubię kręcić silnik pod redline'a bez utraty mocy a diesel zdycha i sapie pow marnych 4 tyś.

5. Chu*owy ma gang.

6. Nie lubię smrodu ropy przy tankowaniu.

 

Amen, mam tą samą filozofie tyle, że ja dokładam jeszcze fakt, że naprawy diesla spędzają sen z powiek.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

1.W dieslu masz nagły strzał momentu obrotowego, który bardzo szybko się kończy. Musisz przez to wajchować biegami, przez co tracisz czas i masz wnerwiające przerwy w napędzie.

2. Diesel flegmatycznie wkręca się na obroty.

3. Przy przepinaniu biegu zwłoka w oddawaniu momentu napędowego jest dłuższa, bo turbo gaśnie i trzeba je nakręcić zanim zacznie dobrze jechać.

4. Lubię kręcić silnik pod redline'a bez utraty mocy a diesel zdycha i sapie pow marnych 4 tyś.

5. Chu*owy ma gang.

6. Nie lubię smrodu ropy przy tankowaniu.

 

Tommo, chyba jeździliśmy innymi dieslami.

 

W benzynowych silnikach masz wajchowanie biegami :

diesel, obroty 900 - 4700 - użyteczny zakres obrotów 1700 - 4000 czyli 2300/3700 = 60% zakresu obrotów

benzyna obroty 1200 - 6500 - użyteczny zakres obrotów 4000-6000 czyli 2000/5300 = 40% zakresu obrotów

 

No i też wiadomo, ze silnik silnikowi nierówny. 2.0 TDI z VW, który ma 180km ma irytującą na miasto turbodziurę, a 2.2 TDI od Mazdy (185KM) nie.

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, chyba jeździliśmy innymi dieslami.

 

 

W benzynowych silnikach masz wajchowanie biegami :

diesel, obroty 900 - 4700 - użyteczny zakres obrotów 1700 - 4000 czyli 2300/3700 = 60% zakresu obrotów

benzyna obroty 1200 - 6500 - użyteczny zakres obrotów 4000-6000 czyli 2000/5300 = 40% zakresu obrotów

komandosku zanim coś napiszesz, weź chwilę pomyśl bo się kompromitujesz w tej chwili.

Co mają oznaczać te procenty? Zakres obrotów użytecznych?

Przecież jak przestawie wolne obroty w benzynie na 2 tyś. to się te procenty co wyliczyłeś zmienią na wyższe a silnik ten sam zostaje :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Poza tym skąd wziąłeś te obroty użyteczne? z sufitu chyba. Mój silnik benzynowy BMW N73 już przy 2 tyś obrotów ma 500 Nm :) Ale to jest duży silnik.

 

Definicja obrotów użytecznych silnika mówi o zakresie obrotów między momentem maksymalnym a mocą maksymalną danego silnika.

W benzynie przeciętnie będzie to zakres między 2,5-4,5 tyś obr. a 5,5- 6,5 tyś obr. W dieslu analogicznie 1,8-2,5 a 3-4 tyś obr. Na oko widać jaka jest różnica.

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu takie porównania. Każdy silnik jest inny, do tego trzeba uwzględnić przełożenie. Porównanie komandoska mazdy i vw nabiera innych barw jak zestawisz prędkości maksymalne na poszczególnych biegach. Mazda 6 z 2.2d ma krótszą skrzynie, lepiej dostosowaną do charkterystyki silnika ale pasek b7 z 2.0 tdi mniej pali na autostradzie przy 150-170kmh i osiąga dużo większą prędkość max.

Ja mam wolnossacego benzyniaka który mając zaledwie 160KM kładzie na lopatki turbodoladowanego passata b7 kolegi(2.0tdi 170KM). Pasek dopiero powyżej 140kmh wykazuje lepsza dynamike ale brakuje mu prędkości maksymalnej. Wszystko zasługa skrzyni biegów i przełożenia głównego.

Nie można uogólniać tylko do rodzaju zasilania. Jedynie to że od diesla śmierdzą ręce to prawda dlatego ludziom w dieslu ręki nie podaję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

komandosku zanim coś napiszesz, weź chwilę pomyśl bo się kompromitujesz w tej chwili.

Co mają oznaczać te procenty? Zakres obrotów użytecznych?

Przecież jak przestawie wolne obroty w benzynie na 2 tyś. to się te procenty co wyliczyłeś zmienią na wyższe a silnik ten sam zostaje :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Poza tym skąd wziąłeś te obroty użyteczne? z sufitu chyba. Mój silnik benzynowy BMW N73 już przy 2 tyś obrotów ma 500 Nm :) Ale to jest duży silnik.

 

Definicja obrotów użytecznych silnika mówi o zakresie obrotów między momentem maksymalnym a mocą maksymalną danego silnika.

W benzynie przeciętnie będzie to zakres między 2,5-4,5 tyś obr. a 5,5- 6,5 tyś obr. W dieslu analogicznie 1,8-2,5 a 3-4 tyś obr. Na oko widać jaka jest różnica.

Tak, jeździliśmy innymi dieslami. Ja nigdy nie jezdziłem 12cylindrowym 6litrowym potworem, pisałem o standardowych, małych pojemnościach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze Wy lubicie benzyne, no coz, lubcie, ale diesel wciagnie ta benzyne przez kolektor ssacy i wypluje ja wydechem :icon_mrgreen:

Bardzo możliwe, o ile DPF się nie zapcha ha ha ha! :)

Edytowane przez ZIGGI

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, chyba jeździliśmy innymi dieslami.

 

W benzynowych silnikach masz wajchowanie biegami :

diesel, obroty 900 - 4700 - użyteczny zakres obrotów 1700 - 4000 czyli 2300/3700 = 60% zakresu obrotów

benzyna obroty 1200 - 6500 - użyteczny zakres obrotów 4000-6000 czyli 2000/5300 = 40% zakresu obrotów

 

Trochę pogmatwałeś w tym porównaniu. bo twoje 40% zakresu dla benzyny, to nie użyteczny zakres, ale zakres mocy maksymalnej, ale pozostała część też jest użyteczna, bo co za problem sobie pyrkać benzyną przy 1500 obrotów. A w dieslu jak sam napisałeś, użyteczny zakres diesla to jest 2300rpm, więc przyznałeś Tommo rację i wszystko się zgadza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...