Jump to content

olej znika bez żadnych śladów Z Hondy CBF250


Recommended Posts

Witam.

Z Hondy CBF250 znika olej bez zadnych poszlak. Nie widac niebieskiego dymu, w zadnym miejscu nie widac wycieków. Czy ktos z was mial podobny problem ? Na roznych forach czytajac dowiedzialem sie ze moze to byc wina uszczelniaczy zaworowych.

Motocykl jest dosyc malo popularny. Czy silnik z CBFa jest uzywany w jakichs innych urzadzeniach ?

Link to comment
Share on other sites

Mi kiedyś pewien doświadczony mechanior pokazał prosty test. Na rozgrzanym silniku przytrzymaj obroty gdzieś na 2/3 skali po kilku sekundach walnij gwałtownie do odcięcia i w ułamku sekundy całkiem odpuść. Jeśli wtedy zobaczysz błękit, to raczej winne będą pierścienie. Ale ręki za ten "test" nie podłożę...

Link to comment
Share on other sites

Na postoju może nie kopcić ale pod obciążeniem jak najbardziej :) Objawy uszczelniaczy u mnie było puszczenie chmurki po długim postoju oraz podczas gwałtownego dodania gazu :)

Link to comment
Share on other sites

Jak miałem walnięte pierścienie w jednym motocyklu to chlał około 2l / 1000km, kopcił dopiero po rozgrzaniu i bardzo ostrym przegonieniu pod czerwone pole. Wystarczyło, że pojeździłem spokojnie, schłodził się i kopcenie ustawało. Motocykl chłodzony powietrzem.

Link to comment
Share on other sites

zgodnie z wymogami działu mechaniki proszę o skorygowanie tematu do akceptowalnego brzmienia

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Link to comment
Share on other sites

a jak sprawdzałeś dymienie ? Ta xr z mojego filmiku na wolnych obrotach ciepła nie puszczała nawet dymka , po lekkiej przegazówce też nie, a pod obciążeniem sam widzisz :D a brała 1-1.2l/100km oleju :D

 

 

 

Jak miałem walnięte pierścienie w jednym motocyklu to chlał około 2l / 1000km, kopcił dopiero po rozgrzaniu i bardzo ostrym przegonieniu pod czerwone pole.

 

mi syfsuki drz400E jak brał koło 0.3/100km to nie dymił wcale nawet jak dostał do spodu to nie widać było dymu a brał olej bo nie było nicasilu i tłok do roboty .......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeśli airbox to plastkiowe pudło w który idzie przewód z syfami z silnika jak i kanał powietrzny od filtra powietrza to nic tam nie ma. Nie zostawia tez zadnych śladów na postoju gdy jest wyłączony jak i gdy silnik działa.

Mój olej to syntetyczny motul 5100 10w40. Po podgrzaniu nie widać żeby dymił na niebiesko. Dla mojego kumpla który najmuje się mechaniką dużo bardziej zywiołowo niż ja chmurka po odkręceniu manetki wyglądała na zbyt dużo mieszankę.

Na chwilę obecną zamawiany jest najtańszy olej mineralny. Jeśli nie da to żadnych objawów rozbieram silnik i oglądam cylinder od środka.

Czy w miejscu od strony korka inspekcyjnego powinien być olej ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...