Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem co było wcześniej ale teraz ciągnie na pewno mniej 😉

czy 10w nie będzie na zimno mniej lepki niż 20w?

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak teoretycznie powinno byc, ale ze w swoim Tridencie uzywalem najpierw 20W50, a potem 10W60 to zwrocilem uwage na dosc dramatyczna roznice w lepkosci miedzy tymi olejami. Co by nie mowic i tak wszystko wyjdzie w praniu i mam nadzieje ze zadnych klopotow nie bedzie. W Tridencie mam suche sprzeglo wiec 60 tki uzywam bez problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

o olejach dużo już tu zostało napisane, nawet można by powiedzieć, że baardzo dużo. A co z filtrami? gdzieś tam po drodze mignęły ze dwa posty ale temat nigdy się nie rozwinął a wydaje się być nie mniej ważny od olejów jak to FISu nadmienił wcześniej. Proponuję wskrzesić temat, wymienić jakie filtry stosować do jakich modeli i dlaczego właśnie te a jakich kategorycznie nie. Ja np, mając jeszcze EVO, zauważyłem, że kompletnie nie sprawdzał mi się Hi Flo w parze z mineralem jaki zalewałem. Przytykało i go i prawie smarowania nie miałem. Za to Championy już spisywały się bez zarzutu.

Za chwile zabieram się za wymianę płynów w moim Street Glide CVO 110, 2010r/40k km i proszę o wskazówki co do filtra. Wcześniej wywiązała sie dyskusja co do jakości oryginalnych filtrów HD, ale zdania były podzielone po połowie i jak tu wybrać? Co do olejów to już mam "kwadratowy łeb" ale ostatecznie wybór padł na AMS 20W50 do silnika i primary (niestety, mimo usilnych starań Mobil V-Twin jest nie do dostania, nawet z GB). do skrzyni chyba wleje Mobil Getriebe 80W- 90 idac za wskazaniami FISa, lecz przedtem chciałbym jedną rzecz uściślić . Czy Mobil Getriebe 80W- 90 to to samo co Mobilube S80W-90 bo taki mi wyskakuje po wpisaniu w wyszukiwarce??

pozdrawiam, stempel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2020 o 01:21, Adam M. napisał:

10W60?

Mozesz miec klopoty z ciagnieciem sprzegla na zimno, bo to niezwykle lepki olej.

po zmianie na razie zrobione ok. 5kkm. na razie wydaje się być ok 😉 zarówno przy temperaturach zewn. powyżej 30st. C jak i poniżej 10st. C

 

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że staję się właśnie posiadaczem tej zacnej marki nieśmiało się wpraszam w temat z chęcią podzielenia sie moimi doświadczeniami w temacie.

Co prawda HD jeszcze nie maiłem pod opieką wcześniej, natomiast przewinąłem kilkadziesiąt przeróżnych pojazdów mechanicznych i od kiedy pamiętam, w temacie olejowym trzymałem i nadal się trzymam zasady (głównie lepkości oleju) jakie zaleca producent. Po za oczywiście ekstremalnymi przypadkami jazd sportowych na torze. I powiem tak. Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów smarowania etc. Uważam też że przecenia się wpływ odpowiedniego oleju na trwałość i niezawodność silnika. Oczywiście pod względem klasyfikacji lepkości, bo ten parametr najczęściej jest języczkiem uwagi użytkowników. Dużo bardziej istotne jest dbanie o prawidłowy poziom oleju oraz regularne. w miarę krótkie interwały jego wymiany. Słowem, ludzie gryzą zęby czy wlać  np.10W40 czy 5W50 a później słyszę tekst: zrobiłem mało km w tym roku to nie będę zmieniał oleju na ten sezon bo jest jeszcze dobry.

9 godzin temu, stempel napisał:

Ja np, mając jeszcze EVO, zauważyłem, że kompletnie nie sprawdzał mi się Hi Flo w parze z mineralem jaki zalewałem. Przytykało i go i prawie smarowania nie miałem.

Jak stwierdziłeś że nie miałeś smarowania? Filtr oleju pracuje w systemie bocznikowym, więc nawet całkowite jego zatkanie nie ma wpływu na ciśnienie całej magistrali. Nie sądzę że w EVO jest inaczej. Jeśli tak, to zwracam honor.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, będę chciał wymienić w Ironie 883 z 2017r olej w skrzyni biegów i chciałem sie zapytać który wybrać?

1. Amsoil Synthetic V-Twin Transmission Fluid MVT czy

2. Amsoil V-Twin Synthetic Primary Fluid

wydaje mi się, że ten pierwszy chyba będzie właściwy ale wolę się Was dopytać.

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 17.11.2020 o 08:35, Tommo napisał:

Jak stwierdziłeś że nie miałeś smarowania? Filtr oleju pracuje w systemie bocznikowym, więc nawet całkowite jego zatkanie nie ma wpływu na ciśnienie całej magistrali. Nie sądzę że w EVO jest inaczej. Jeśli tak, to zwracam honor.

Niestety, ale w HD jest inaczej. Olej z sekcji wtórnej pompy idzie przez filtr do zbiornika - zatkany filtr zatrzymuje cały obieg. Dodatkowo, w TC filtr musi mieć zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju do silnika. 

Filtry HiFlo do HD, które miałem w rękach były słabej jakości i sam ich nie stosuję. Stosuję Championa (wg mnie najlepsze), S&Sa i ewentualnie RevTecha, choć ten ostatni miał wpadki jakościowe. Co do oryginału mam mieszane uczucia, głównie z powodu ceny...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wallygatorr napisał:

Niestety, ale w HD jest inaczej. Olej z sekcji wtórnej pompy idzie przez filtr do zbiornika - zatkany filtr zatrzymuje cały obieg. Dodatkowo, w TC filtr musi mieć zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju do silnika.

Dzięki za wyjaśnienie. Trochę nie techniczne rozwiązanie ale to HD więc trzeba zrozumieć.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee nie... no nie do końca jest tak jak piszecie....

EVO:

Filtr oleju jest na sekcji wtórnej pompy - tak jak Wally napisał.

Zatkanie filtra  powoduje uruchomienie zaworu bocznikowego w tym filtrze, silnik dalej ma smarowanie.

 Jak filtr nie ma zaworu bocznikowego (ja nie wiem nawet które nie maja, bo chyba maja go wszystkie czyli np.: Rev Tech, Champin, K&N) to cisnienie 25 bar powinno rozsadzić wkład filtrujacy i układ powinien pracowac dalej. Zaworu zwrotnego w filtrze oleju EVO nie potrzebuje, bo ma go zamontowany w silniku. Jak zawór zwrotny jest w filtrze to EVOkowi to nie przeszkadza i wszystko działa OK. 25 bar to 

Twin Cam:

filtr oleju jest na sekcji pierwotnej, silnik nie ma zaworu zwrotnego dlatego zawór musi być w filtrze. Poszczególne roczniki TC przed i po 2006 maja jeszcze drobne zmiany w sposobie smarowania, ale to już inna sprawa... 

 

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Fis jesteś lepszy od inżynierów z HD. Co za pewność siebie i jaka wiedza. Wstyd inżynierowie. W porówaniu do forumowicza Fisa, to kompletnie nie macie pojęcia o motocyklach. Proponuje  wam czytać jego posty, to się w końcu dowiecie jak powinien być zbudowany i eksploatowany harley. Gatuluje odwagi Panie Fis 😃👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hade

Jeśli naprawisz, ztuningujesz i zbudujesz tyle silników do HD co Fis, też będziesz miał taką wiedzę. 

Inżynierowie HD popełnili wiele błędów przy projektowaniu silników, z tego powodu były chociażby rewizje części zamiennych. Poczytaj serwisówki HD z z pierwszych lat silników i późniejsze, serwisówki innych wydawców i porównaj co się zmieniło. Fabryczne tolerancje wykonania tez pozostawiają wiele do życzenia. Albo poczytaj Donny'ego Petersena, to Cię naprowadzi co jest nie tak w HD, i jak powinny być zbudowane i eksploatowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że i obrońcy są. Szok, ludzie dają się nabierać i manipulować. Nie znasz mnie, nie wiesz co i ile naprawiam, czemu? Pomysl. Czytanie książek i serwisówek,  to chyba nic takiego, każdy, kto choć trochę chce zasięgnąć wiedzy, to robi, to oczywiste. Pisanie tekstów typu kle harley miał wad, to  zwykle powielanie, tego co juz się stało nudne. Natomiast praktyka i logiczna analiza z wlasnego doświadczenia, to juz zupełnie inna sprawa. Żeby zabierać zdanie, już nie mówię nawet o poradach, to trzeba znać zasadę działania danego silnika ( nie tylko ssanie, sprężanie, praca, wydech), tylko od podszewki wszystkie szczegóły i zasadę działania poszczególnych podzespołów właśnie tego silnika, do którego są porady. Proste. Pan Fis ubiera w słowa proste rzeczy, często wyśmiewa się i madruje, nadrabiając w ten sposób, a ludzie łykaja jak pelikany, bo faktycznie nie mamy za dużo specjalistów od napraw HD więc ktoś poleci tekstem z amerykańskiego forum,  to faktycznie jest guru. Aha, nie jestem super specjalista, choć zajmuje się harleyami evo od prawie 25 lat, glownie właśnie mechaniką i wiem dobrze, że po mimo długiego stażu, dociekliwości, nie przespanych nocy, nie jestem najmądrzejszy na świecie i nie staram się udawać, że wiem jak nie wiem. Proste rzeczy potrafią zaskoczyć, dlatego cały czas pogblebiam wiedzę i nie udaje kozaka. Pozdrawiam 

Szkoda czasu na to forum, widzę że tak wam wyprał mozgi ten wodolej, że nie ma o czym tu pisać. Chciałbym mieć taką klientele naiwniakow. A tak na koniec, żeby nie być gołosłownym, przeczytaj co Pan Fis pisze o pompie oleju do evo. Uważam, że z tą wiedzą nie powinien nawet dotykać pompy od gnojówki. Zero pojęcia. To jest moje zdanie na temat tego Fusa

Przepraszam Fisa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich użytkowników albowiem piszę tutaj po raz pierwszy - co nie znaczy że nie śledziłem forum wcześniej. Od dwóch sezonów jeżdżę na HD Dyna FXDLI Twin Cam 1450 Super Glide sprowadzony z USA 🇺🇸 z przebiegiem 13500 mil - patrząc na zużycie raczej wiarygodny. Na początek wymieniłem olej na AMS syntetyk 20w50 - tak wiem powinienem wymienić wszystkie płyny ale... Teraz przyszła pora na wymianę całości i również za radą forumowiczów zdecydowałem na komplet AMS syntetyk; 20w50, primary fluid oraz transmission fluid. I teraz moje pytanie brzmi - w skrzyni obecnie znajduje się jasno różowy glut o "zapachu" zjełczałego masła - czy ktoś ma pojęcie co to może być za smarowidło? Oraz pytanie drugie - czy wszystkie O-ringi pod korki spustowe są takie same - nie chciałbym eksperymentować i szukać na łapu capu  po tym jak rozłożę maszynę na sucho w garażu - bo pewnie będzie korciło aby jak najszybciej wyjechać na nowych olejami i posłuchać jak "cicho" biegi wchodzą... 😉 nasuwa mi się też pytanie nr 3 - po zrobieniu ok 150 km glut w skrzyni biegów nadal jest glutem więc co zrobić by spłynął on gładko do kuwety i nie robił syfu w skrzyni??? 

Na koniec prośbą do użytkownia Hade - siusiaki porównujemy na innym forum więc nie ma potrzeby nikogo obrażać bo to chyba nie o to chodzi... 😉 

Pozdrawiam Sly 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...