konrad1f Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) nie wiem co było wcześniej ale teraz ciągnie na pewno mniej 😉 czy 10w nie będzie na zimno mniej lepki niż 20w? Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Tak teoretycznie powinno byc, ale ze w swoim Tridencie uzywalem najpierw 20W50, a potem 10W60 to zwrocilem uwage na dosc dramatyczna roznice w lepkosci miedzy tymi olejami. Co by nie mowic i tak wszystko wyjdzie w praniu i mam nadzieje ze zadnych klopotow nie bedzie. W Tridencie mam suche sprzeglo wiec 60 tki uzywam bez problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 16 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 Witam, o olejach dużo już tu zostało napisane, nawet można by powiedzieć, że baardzo dużo. A co z filtrami? gdzieś tam po drodze mignęły ze dwa posty ale temat nigdy się nie rozwinął a wydaje się być nie mniej ważny od olejów jak to FISu nadmienił wcześniej. Proponuję wskrzesić temat, wymienić jakie filtry stosować do jakich modeli i dlaczego właśnie te a jakich kategorycznie nie. Ja np, mając jeszcze EVO, zauważyłem, że kompletnie nie sprawdzał mi się Hi Flo w parze z mineralem jaki zalewałem. Przytykało i go i prawie smarowania nie miałem. Za to Championy już spisywały się bez zarzutu. Za chwile zabieram się za wymianę płynów w moim Street Glide CVO 110, 2010r/40k km i proszę o wskazówki co do filtra. Wcześniej wywiązała sie dyskusja co do jakości oryginalnych filtrów HD, ale zdania były podzielone po połowie i jak tu wybrać? Co do olejów to już mam "kwadratowy łeb" ale ostatecznie wybór padł na AMS 20W50 do silnika i primary (niestety, mimo usilnych starań Mobil V-Twin jest nie do dostania, nawet z GB). do skrzyni chyba wleje Mobil Getriebe 80W- 90 idac za wskazaniami FISa, lecz przedtem chciałbym jedną rzecz uściślić . Czy Mobil Getriebe 80W- 90 to to samo co Mobilube S80W-90 bo taki mi wyskakuje po wpisaniu w wyszukiwarce?? pozdrawiam, stempel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 16 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 (edytowane) W dniu 24.08.2020 o 01:21, Adam M. napisał: 10W60? Mozesz miec klopoty z ciagnieciem sprzegla na zimno, bo to niezwykle lepki olej. po zmianie na razie zrobione ok. 5kkm. na razie wydaje się być ok 😉 zarówno przy temperaturach zewn. powyżej 30st. C jak i poniżej 10st. C Edytowane 16 Listopada 2020 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Jako że staję się właśnie posiadaczem tej zacnej marki nieśmiało się wpraszam w temat z chęcią podzielenia sie moimi doświadczeniami w temacie. Co prawda HD jeszcze nie maiłem pod opieką wcześniej, natomiast przewinąłem kilkadziesiąt przeróżnych pojazdów mechanicznych i od kiedy pamiętam, w temacie olejowym trzymałem i nadal się trzymam zasady (głównie lepkości oleju) jakie zaleca producent. Po za oczywiście ekstremalnymi przypadkami jazd sportowych na torze. I powiem tak. Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów smarowania etc. Uważam też że przecenia się wpływ odpowiedniego oleju na trwałość i niezawodność silnika. Oczywiście pod względem klasyfikacji lepkości, bo ten parametr najczęściej jest języczkiem uwagi użytkowników. Dużo bardziej istotne jest dbanie o prawidłowy poziom oleju oraz regularne. w miarę krótkie interwały jego wymiany. Słowem, ludzie gryzą zęby czy wlać np.10W40 czy 5W50 a później słyszę tekst: zrobiłem mało km w tym roku to nie będę zmieniał oleju na ten sezon bo jest jeszcze dobry. 9 godzin temu, stempel napisał: Ja np, mając jeszcze EVO, zauważyłem, że kompletnie nie sprawdzał mi się Hi Flo w parze z mineralem jaki zalewałem. Przytykało i go i prawie smarowania nie miałem. Jak stwierdziłeś że nie miałeś smarowania? Filtr oleju pracuje w systemie bocznikowym, więc nawet całkowite jego zatkanie nie ma wpływu na ciśnienie całej magistrali. Nie sądzę że w EVO jest inaczej. Jeśli tak, to zwracam honor. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herik74 Opublikowano 25 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2020 Cześć, będę chciał wymienić w Ironie 883 z 2017r olej w skrzyni biegów i chciałem sie zapytać który wybrać? 1. Amsoil Synthetic V-Twin Transmission Fluid MVT czy 2. Amsoil V-Twin Synthetic Primary Fluid wydaje mi się, że ten pierwszy chyba będzie właściwy ale wolę się Was dopytać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 W dniu 17.11.2020 o 08:35, Tommo napisał: Jak stwierdziłeś że nie miałeś smarowania? Filtr oleju pracuje w systemie bocznikowym, więc nawet całkowite jego zatkanie nie ma wpływu na ciśnienie całej magistrali. Nie sądzę że w EVO jest inaczej. Jeśli tak, to zwracam honor. Niestety, ale w HD jest inaczej. Olej z sekcji wtórnej pompy idzie przez filtr do zbiornika - zatkany filtr zatrzymuje cały obieg. Dodatkowo, w TC filtr musi mieć zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju do silnika. Filtry HiFlo do HD, które miałem w rękach były słabej jakości i sam ich nie stosuję. Stosuję Championa (wg mnie najlepsze), S&Sa i ewentualnie RevTecha, choć ten ostatni miał wpadki jakościowe. Co do oryginału mam mieszane uczucia, głównie z powodu ceny... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 5 godzin temu, Wallygatorr napisał: Niestety, ale w HD jest inaczej. Olej z sekcji wtórnej pompy idzie przez filtr do zbiornika - zatkany filtr zatrzymuje cały obieg. Dodatkowo, w TC filtr musi mieć zawór zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju do silnika. Dzięki za wyjaśnienie. Trochę nie techniczne rozwiązanie ale to HD więc trzeba zrozumieć. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 21 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 Eeee nie... no nie do końca jest tak jak piszecie.... EVO: Filtr oleju jest na sekcji wtórnej pompy - tak jak Wally napisał. Zatkanie filtra powoduje uruchomienie zaworu bocznikowego w tym filtrze, silnik dalej ma smarowanie. Jak filtr nie ma zaworu bocznikowego (ja nie wiem nawet które nie maja, bo chyba maja go wszystkie czyli np.: Rev Tech, Champin, K&N) to cisnienie 25 bar powinno rozsadzić wkład filtrujacy i układ powinien pracowac dalej. Zaworu zwrotnego w filtrze oleju EVO nie potrzebuje, bo ma go zamontowany w silniku. Jak zawór zwrotny jest w filtrze to EVOkowi to nie przeszkadza i wszystko działa OK. 25 bar to Twin Cam: filtr oleju jest na sekcji pierwotnej, silnik nie ma zaworu zwrotnego dlatego zawór musi być w filtrze. Poszczególne roczniki TC przed i po 2006 maja jeszcze drobne zmiany w sposobie smarowania, ale to już inna sprawa... Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg65 Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 (edytowane) AMS do skrzyni czy Bel-Ray 85W140? ROAD GLIDE 2012 Edytowane 19 Lutego 2021 przez greg65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sajmon89 Opublikowano 20 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2021 Olej do EVO 1340 który z poniższych najlepszy?? A co sądzicie oleju EUROL HARLEY TWINLUBE-FS 20W50 4L - 100% SYNTETYK https://allegro.pl/oferta/eurol-harley-twinlube-fs-20w50-4l-100-syntetyk-8846082215?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=M2ViODdjODMtMzdkMC00OTM5LWE2YWUtMWY1NzQ2MTgzMDdiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c4668d54-7139-46b4-bfe8-a10999279ab9 AMSOIL 20W50 SYNTHETIC V-TWIN MOTORCYCLE OIL https://allegro.pl/oferta/amsoil-20w50-synthetic-v-twin-motorcycle-oil-10478273935 OLEJ MOTOCYKLOWY MIDLAND MOTORCYCLE 20W50 1L SWISS https://allegro.pl/oferta/olej-motocyklowy-midland-motorcycle-20w50-1l-swiss-7443599638?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NDQxYjcxYjctOGYyMi00MDhiLTk0NTEtMTA4ZGEzNWFmZDQ0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=a0cc56cc-7efa-4fd5-a120-ab7597d1dc39 OLEJ PMO 4T 20w50 Extreme 1L https://allegro.pl/oferta/olej-pmo-4t-20w50-extreme-1l-promocja-9525825594 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hade Opublikowano 15 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2021 Fis jesteś lepszy od inżynierów z HD. Co za pewność siebie i jaka wiedza. Wstyd inżynierowie. W porówaniu do forumowicza Fisa, to kompletnie nie macie pojęcia o motocyklach. Proponuje wam czytać jego posty, to się w końcu dowiecie jak powinien być zbudowany i eksploatowany harley. Gatuluje odwagi Panie Fis 😃👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 15 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2021 @Hade, Jeśli naprawisz, ztuningujesz i zbudujesz tyle silników do HD co Fis, też będziesz miał taką wiedzę. Inżynierowie HD popełnili wiele błędów przy projektowaniu silników, z tego powodu były chociażby rewizje części zamiennych. Poczytaj serwisówki HD z z pierwszych lat silników i późniejsze, serwisówki innych wydawców i porównaj co się zmieniło. Fabryczne tolerancje wykonania tez pozostawiają wiele do życzenia. Albo poczytaj Donny'ego Petersena, to Cię naprowadzi co jest nie tak w HD, i jak powinny być zbudowane i eksploatowane. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hade Opublikowano 15 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2021 Widzę, że i obrońcy są. Szok, ludzie dają się nabierać i manipulować. Nie znasz mnie, nie wiesz co i ile naprawiam, czemu? Pomysl. Czytanie książek i serwisówek, to chyba nic takiego, każdy, kto choć trochę chce zasięgnąć wiedzy, to robi, to oczywiste. Pisanie tekstów typu kle harley miał wad, to zwykle powielanie, tego co juz się stało nudne. Natomiast praktyka i logiczna analiza z wlasnego doświadczenia, to juz zupełnie inna sprawa. Żeby zabierać zdanie, już nie mówię nawet o poradach, to trzeba znać zasadę działania danego silnika ( nie tylko ssanie, sprężanie, praca, wydech), tylko od podszewki wszystkie szczegóły i zasadę działania poszczególnych podzespołów właśnie tego silnika, do którego są porady. Proste. Pan Fis ubiera w słowa proste rzeczy, często wyśmiewa się i madruje, nadrabiając w ten sposób, a ludzie łykaja jak pelikany, bo faktycznie nie mamy za dużo specjalistów od napraw HD więc ktoś poleci tekstem z amerykańskiego forum, to faktycznie jest guru. Aha, nie jestem super specjalista, choć zajmuje się harleyami evo od prawie 25 lat, glownie właśnie mechaniką i wiem dobrze, że po mimo długiego stażu, dociekliwości, nie przespanych nocy, nie jestem najmądrzejszy na świecie i nie staram się udawać, że wiem jak nie wiem. Proste rzeczy potrafią zaskoczyć, dlatego cały czas pogblebiam wiedzę i nie udaje kozaka. Pozdrawiam Szkoda czasu na to forum, widzę że tak wam wyprał mozgi ten wodolej, że nie ma o czym tu pisać. Chciałbym mieć taką klientele naiwniakow. A tak na koniec, żeby nie być gołosłownym, przeczytaj co Pan Fis pisze o pompie oleju do evo. Uważam, że z tą wiedzą nie powinien nawet dotykać pompy od gnojówki. Zero pojęcia. To jest moje zdanie na temat tego Fusa Przepraszam Fisa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 2 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2021 Witam wszystkich użytkowników albowiem piszę tutaj po raz pierwszy - co nie znaczy że nie śledziłem forum wcześniej. Od dwóch sezonów jeżdżę na HD Dyna FXDLI Twin Cam 1450 Super Glide sprowadzony z USA 🇺🇸 z przebiegiem 13500 mil - patrząc na zużycie raczej wiarygodny. Na początek wymieniłem olej na AMS syntetyk 20w50 - tak wiem powinienem wymienić wszystkie płyny ale... Teraz przyszła pora na wymianę całości i również za radą forumowiczów zdecydowałem na komplet AMS syntetyk; 20w50, primary fluid oraz transmission fluid. I teraz moje pytanie brzmi - w skrzyni obecnie znajduje się jasno różowy glut o "zapachu" zjełczałego masła - czy ktoś ma pojęcie co to może być za smarowidło? Oraz pytanie drugie - czy wszystkie O-ringi pod korki spustowe są takie same - nie chciałbym eksperymentować i szukać na łapu capu po tym jak rozłożę maszynę na sucho w garażu - bo pewnie będzie korciło aby jak najszybciej wyjechać na nowych olejami i posłuchać jak "cicho" biegi wchodzą... 😉 nasuwa mi się też pytanie nr 3 - po zrobieniu ok 150 km glut w skrzyni biegów nadal jest glutem więc co zrobić by spłynął on gładko do kuwety i nie robił syfu w skrzyni??? Na koniec prośbą do użytkownia Hade - siusiaki porównujemy na innym forum więc nie ma potrzeby nikogo obrażać bo to chyba nie o to chodzi... 😉 Pozdrawiam Sly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.