Skocz do zawartości

stempel

Forumowicze
  • Postów

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Irlandia Carlow / Wlkp Śmigiel

Osobiste

  • Motocykl
    FLHXSE Street Glide CVO
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    664854
  • Telefon
    +353857083880

Ostatnie wizyty

624 wyświetleń profilu

Osiągnięcia stempel

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Witam, o olejach dużo już tu zostało napisane, nawet można by powiedzieć, że baardzo dużo. A co z filtrami? gdzieś tam po drodze mignęły ze dwa posty ale temat nigdy się nie rozwinął a wydaje się być nie mniej ważny od olejów jak to FISu nadmienił wcześniej. Proponuję wskrzesić temat, wymienić jakie filtry stosować do jakich modeli i dlaczego właśnie te a jakich kategorycznie nie. Ja np, mając jeszcze EVO, zauważyłem, że kompletnie nie sprawdzał mi się Hi Flo w parze z mineralem jaki zalewałem. Przytykało i go i prawie smarowania nie miałem. Za to Championy już spisywały się bez zarzutu. Za chwile zabieram się za wymianę płynów w moim Street Glide CVO 110, 2010r/40k km i proszę o wskazówki co do filtra. Wcześniej wywiązała sie dyskusja co do jakości oryginalnych filtrów HD, ale zdania były podzielone po połowie i jak tu wybrać? Co do olejów to już mam "kwadratowy łeb" ale ostatecznie wybór padł na AMS 20W50 do silnika i primary (niestety, mimo usilnych starań Mobil V-Twin jest nie do dostania, nawet z GB). do skrzyni chyba wleje Mobil Getriebe 80W- 90 idac za wskazaniami FISa, lecz przedtem chciałbym jedną rzecz uściślić . Czy Mobil Getriebe 80W- 90 to to samo co Mobilube S80W-90 bo taki mi wyskakuje po wpisaniu w wyszukiwarce?? pozdrawiam, stempel
  2. Witam ponownie po dłuższej przerwie. Moje EVO pojechało wibrować dalej pod jajkami innego już użytkownika (niestety) a jego miejsce zastąpił Street Glide CVO z 2010r. I trzeba uczyć sie wszystkiego od nowa. Myślę tu o serwisowaniu. Ale żeby móc cokolwiek zacząć robić trzeba posiąść podstawową wiedzę o swoim nowym kucyku. A z tym niestety jest problem. Informacje z netu są ogólnikowe i nic więcej poza parametrami dowiedzieć sie nie można. Pomyślałem, że może tutaj uda mi się znaleźć kogoś kto dosiada podobnego konia lub poosiada wiedzę i materiały które to pomogą i mi. Co mam: FLHXSE, HD Street Glide CVO z 2010r w umaszczeniu Spiced Rum. Motor TC 110 (1800ccm) Screamin Eagel, ABS, tempomat czego szukam: 1) moze na początek informacji o różnicach wynikających z tego że to SE. O pojemności to wiem 😉 ale nic nie wiem o bebechach. silnik, sprzęgło itp. 2) płyny, filtry. jakie do tego silnika,skrzyni, hamulców 3) a teraz marzenie...serwisówka. ale wiecie,taka warsztatowa, użytkownika mam to tyle albo jak dla mnie aż tyle. za wszelką pomoc z góry dziękuję pozdrawiam, stempel
  3. Czołem, słuchajcie, szukam czegoś na temat FXWG (Wide Glide) w roczniku 80-83. Konkretnie to coś na temat przedniego zawieszenia a jeszcze konkretniej w jakiej ilości i jakim olejem zalać lagi po wymianie uszczelnień. NIestety nie udało mi sie nic w necie znaleźć w tym temacie. Nawet fiszek nie ma. Jakby ktoś coś posiadał na temat tego modelu HaDecji to z góry dziekuję. pozdro, stempel
  4. http://postimg.org/image/gtwbh2p7r/ http://s23.postimg.org/8bmvcqip7/20150401_170602.jpg [/url] take a screenshot">http:// take a screenshot Ja wypróbowałem ten po lewej. To jest zmiekczacz zakupiony u Małego.(ten po prawej to oryginał do porównania) Ten na zdjęciu to zmiękczacz o największym zmiękczeniu "3". Fakt faktem zmiękcza znacznie ale jak widać rowki sa dość długie co wymusza długi skok dzwigni na kierownicy. U mnie nie zdało to egazaminu bowiem mam customowe mantety o chyba krótszym skoku niż oryginały co spowodowało, że sprzęgło nie wysprzęglało się do końca. Oczywiście można je wstępnie naciągnąć na lince ale odbije sie to na szybkim zużyciu łożyska wysprzęglnika. Zakupiłem więc zmiękczacz o numer niższy, "2" który ma krótszą bieżnie i załatwił sprawe. Sprzęgło jest miększe w stosunku do oryginału ale i tak to nie japończyk więc nie ma się co oszukiwać, sprzęgła jednym palcem nie wyciśniesz.
  5. ufff, pol wieczoru poszukiwań i przypasowałem przód do konkretnego modelu... Widelec jest od Wild Glade z rocznika 80-83, model z podwójnymi tarczami.. Zastanawiam się czy do tych goleni (fi41 mm) mogę założyć dół (tuby) od jakiegokolwiek innego modelu z dwoma tarczami np z ROad KInga czy cos takiego. byle tarcze były 10"..
  6. Witam, panowie, mam prośbę o określenie z jakiego konkretnie modelu HaDeka jest przód widziany na zdjęciu poniżej. Chce zrobić wymiane uszczelnien a nie chce kupić nieodpowiednich. Lagi mają średnice fi 41mm. długoś mierzona od osi koła do dołu górnej półki to ok 665mm/26". Widelec z DWIEMA TARCZAMI HAMULCOWYMI 10", felga 16 ". Ponadto nosze sie z zamiarem SPRAWIENIA aby spowalniacze zamieniły się w hamulce. Jak widać, sa dwie tarcze 10", sztywno mocowane, zaciski pływające. Zaciski wyglądaja na starego typu, dwutłoczkowe (shovel??).mocowanie z przestawieniwm, nie w jednej lini. NIe wiem jeszcze czy bede szukał jakiś customowych czterotłoczkowych np. Harrison Billet ale to wydatek rzędu 500-600 E za komplet na lewa i prawą strone czy może uda mi się zaadoptować zaciski czterotłoczkowe z jakiegoś innego modelu a może nawet innego motocykla z zastosowaniem tzw. adaptorów (to tansza wersja). Nie ukrywam, że tu liczę na podpowiedz kogoś kto coś takiego robił i mógłby coś wnieść do tematu. dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam, stempel
  7. http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=filtr+odmy+harley&bmatch=s0-mt-1209 i wszystko jasne
  8. No nie załamuj mnie Fisu..;) . ja celowałem w bardziej błahą przyczynę.. ale nie twierdze, że nie bedzie musiało być tak jak mówisz.. nie mam doświadczenia z tą materią więc nie wiem jakie wyniki sa prawidłowe i jak to jest w innych Evokach. Wcześniej wyczyałem, że 6 atm na garach to dolna granica szczelności ale nie dramat. Co do ciśnienia oleju które jest tak różne dla ciepłego i zimnego oleju też by miało jakieś logiczne wytłumaczenie. chyba.. niestety nie mogę zrozumieć tego pufania z odmy. wyraźnie wyczuwalne jest wydobywające sie stamtąd cykliczne pufanie. i myślałe ze tak powinno być do czasu aż ktoś w którymś poprzednim pośćie napisał, że to nie jest normalny objaw.. ale tak sobie czytam to co w sieci znajde i rozkminiam smarowanie w EVO. No i tak sobie myśle, że ta odma po to włąsnie chyb jest żeby nią wychodziło ciśnienie z bloku. no bo ja rozumiem to tak...podczas suwu tłoków w dól ciśnienie które sie wytworzy wydmuchuje olej z przedziału wału krobowego w odpowiednim momencie, przez zawór odmy do komory wałka rozrządu. wiec jakieś cicnienie (to co wydmuchuje ten olej) tam panuje. i to cisnienie wlasnie uchodzi przez odme. a olej zagarniety przez zeby kół pompy transportowany jest przez filtr do zbiornika... tak ja to na tąchwile rozumiem, a jak jestem w błędzie to wyprostujcie mnie proszę... widząc to,że problem wypluwania oleju z odmy pojawia sie dopiero przy ... rozgrzanym oleju czy też mniejszej wydajnośći pompy - celowałbym w problem z rozwarstwiającymi sie przewodami hydraulicznymi, zatkanym filtrem lub szwakującą pompą... myślałem też o możliwym problemie z zaworem odmy...wyszczerbiony lub źle zmontowany...ale to bede wiedział na weekendzie kiedy otworzę prawą strone.. Jak już wcześniej pisałem, jestem świeżakiem jesli chodzi o HD i klucze w temacie. Za wszelkie podpowiedzi tych co już zęby na HaDekach zjedli bedę bardzo wdzięczny
  9. yes,yes,yes.... dzisiaj mialem okazje przyjrzeć sie baczniej kuniowi i wylukać moment kiedy to zaczyna rzygać olejem. Szukałem jakiś śladów, warunków coby nakierowały mnie na przyczynę. Więc jest tak: - silnik zimny, start. zero rzygnięcia z odmy mimo, że moto stał tydzień nie odpalany. (to dobrze) - silnik pracuje na wolnych obrotach, olej zimny, ciśnienie ok 55 PSI, odma pufa sobie delikatnie, - po kolejnych minutach pracy, temperatura oleju rosnie a cisnienie spada. jest ok. 20 PSI przy 75 st. F, Odma pufa jakby mocniej. - następne kilka minut i przy temp. 85 st F i ciśnieniu 12 PSI zaczyna rzygać z odmy. - z biegiem czasu przy ciśnieniu ok 6 PSI i temp. 125 st. F rzyga...ALE.. . no i tu pojawia sie druga istotna sprawa...rzyga do momentu kiedy wyciagne korek ze zbiornika oleju. Wyciągam korek, rzygać przestaje, wkładam korek, zaczyna pluć, wyciągam - przestaje...i tak w kółko. sprawa trzecia - Dmuchnąłem w zbiornik oleju i nie ma tam żądnego odpowietrzenia, korek też nie posiada takowego. Czyli zbiornik jest szczelnie zamknięty. Nie wiem czy tak powinno być. Sumując- na zimnym silniku/oleju i dość dużym ciśnieniu pompa ma na tyle siły żeby wtłoczyć olej do zbiornika. z biegiem czasu, kiedy temperatura oleju rosnie a ciśnienie maleje, pompa jakby przestawała mieć siły do wtłoczenia oleju to zbiornika... Po tych obserwacjach pojawiły mi się pewne podejrzenia co do przyczyny, ale nie chce ich zdradzać jeszcze bo ciekaw jestem Waszych opinii (zwłaszcza Twojej Fisu ) Dodam jeszcze, że sprawdziłem raz jeszcze kompresje na tłokach, tak jak zalecaliście, 7 pełnych cykli na odkręconej manatce. Wynik, dobre 6 atm na obydwóch garach, jednakowo. pozdro, stempel
  10. zabij mnie, pol dnia szukalem w G i nie moglem znalezc. dziekuje. temat do zamkniecia
  11. Witam, filtr oleju HIFLO 153 - prosze mi powiedzieć jakie oznaczenie bedzie miał odpowiednik tego filtra marki Champion bo w tej marce 153 nie ma... a nie moge znalezc zadnych informacji w necie na ten temat. z gory dziekuje, stempel
  12. czyli co, punkty 1-6 w pierwszej próbie robić na suchym silniku?
  13. Muszę znów skoczyć do mechanika i przytargać manometr. I tym razem zrobie test tak jak piszecie, z otwartą przepustnicą. A tak z ciekawości, jak otwarta przepustnica wpływa na wynik pomiaru w stosunku do pomiaru z przepustnicą zamkniętą?? A co do rozbierania silika... to jeśli uda mi sie zażegnać problem z lejącym sie olejem bez rozbierania pieca to na razie sie wstrzymam z tą rozbiórka. Jednak prędzej czy później i tak mnie to czeka. Piec mam składany i z tego co widać to blok jest STD. Ponoć też jest w nim wał STD, kute tłoki i ostry wałek... ponoć. No i by to stwierdzić, piec niestety trza rozebrać. NIe wiem i sie już pewnie nie dowiem na ile fachowo został on złożony za pierwszym razem, nie wiem ile razy i przez kogo był rozbierany w miedzyczasie stad trudno mi stwierdzić jakie klamoty w nim sa a jakie być powinny a to rzutuje na poprawna prace silnika, tak jak pisał Fisu. Dlatego zależy mi żeby zrobił to fachowiec, i to co zostanie stwierdzone będzie żelazną bazą do dobierania częsci, uszczelnien itd przy kolejnych remontach. kilka fotek https://drive.google.com/open?id=0B4d_wnJuTJULd0FyMmRIaTU0bHc&authuser=0 https://drive.google.com/open?id=0B4d_wnJuTJULZ1dzOE5YWEZaWk0&authuser=0 https://drive.google.com/open?id=0B4d_wnJuTJULanB1Q2pkajctTU0&authuser=0 https://drive.google.com/open?id=0B4d_wnJuTJULWTdKYl9fWXd5dGs&authuser=0
  14. dzieki za odpowiedz HAras, ale to bylo zbyt proste zeby było prawdziwe
  15. Dzieki za odpowiedz Fisu. Pierwsza reakcja- O ja pier d.. le. Teraz zostalem uswiadomiony jak zlozonym urzadzeniem jest silnik Evo. I to nie o zlozonosc elementow mi chodzi a o roznorodnosc modyfikacji, mozliwosci zlozenia roznych opcji silnika, roznorodnosci czesci ktore mozna zastosowac. Musialbys mnie teraz widziec.. na japie mam wyrysowane zdziwienie tym jak tego duzo jest (tzw karpik) przerazenie tym czy uniose temat i podniecenie (to juz nie na twarzy) czyms nowym co bede odkrywal przez kolejne lata uzytkowania HD. Musze ochlonac i postanowic co dalej. Co do tych przypadkow ktore naaagle wyskakuja tez mam podobne zdanie. Specyfika k"raju" nad Wisla. Tak jakos dziwnie wynika, ze wikszosc ludzi patrzy wyujac drugiego... tak czy siak, chcac dowiedziec sie co woze pod ...klejnotami, musze silnik wywalic, rozebrac i .... no wlasnie, co dalej?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...